Hetke kellaeg on 18 Mai 2024 07:12

Kõik ajad on UTC + 3 tundi




Postita uus teema Vasta teemale  [ 2 postitust ] 
 Meistrite tagasitulek 
Autor Sõnum
platinum member
platinum member
Kasutaja avatar

Liitunud: 08 Okt 2006 16:44
Postitusi: 1411
Asukoht: Välismaa
Postitus Meistrite tagasitulek
Osa 1. Niki Lauda

”Olen tüdinenud ringiratast sõitmisest”

Kui Niki Lauda esimest korda lõpetas oma karjääri, juhtus see just kui pealkirjas öeldud. Keset aasta 1979 Montreali GP treeningute ajal oma meeskonnajuhile Bernie Ecclestone'ile, et tema karjäär F1-s on lõppenud. Taga oli kiire tõus mittekellegist Ferrari rooli, kaks maailmameistritiitlit ja peaaegu saatuslikuks saanud avarii ning kaks viimast aastat tuult tallates Brabhami meekskonnas. Vanust Nikil oli tol ajal 30 aastat - samas vanuses näiteks Damon Hilli F1-karjäär polnud veel alanudki.
Pilt
Aasta 1981 Märtsis algasid kuulujutud "Superhiire" tagasitulekust F1-te. Uue McLareni meeskonna liider Ron Dennis vajas oma projektile silmapaistva eestvedaja. Samal ajal uudised rääkisid Lauda lennufirma probleemidest ning pahad keeled rääkisidki, et tegu oli hoopiski firma päästmisüritusest kui tõsiselt võetav tagasitulek. Leping McLareniga oli küll tol ajal ennenägematu 3 miljonit dollarit, kuid se sisaldas ka võimaluse lahta Lauda lahti ilma kompensatsioonita, kui tulemused ei ole säravad.

Lauda näitas, et ta on ikkagi tõsiselt tegemas tagasitulekut juba enne 1982 aasta hooaja algust käides läbi range rehabilatsiooni Willi Dungli õppes. "Vajan kolm GP-d, ennem kui olen võimeline võitma", hindas ta enda võimalusi. Ja nii läkski! Long Beachis sõidetud kolmanda GP järel tõusis kõrgeimale kohale Niki Lauda.

Lauda oli juba oma esimestel testidel sügisel 1981 öelnud, et talle meeldib McLareni uus auto väga. Probleemiks sai siiski mootor: veel 1983 aastal meeskond sõitis Fordi mootoritega ning hiljem samal hooajal kasutusele võetud Porsche turbomootorid vajasid veel arendamist. Lõpuks ometi 1984ndal aastal auto oli kiire, kuid meeskonnakaaslaseks oli tõeliselt HEA piloot. ”Usun, et Alainist saab hea sõitja", oli Niki ise öelnud juba 1979. aastal.

Hooajast sai võitlus võibolla kõikide aegade kahe kõige targema piloodi vahel. Prost võitis kvalifikatsioonid purustavalt 15-1 ning võitis ka rohkem etappe, aga targemalt sõitnud Lauda oli siiski viimasele etapile minnes kolme ja poole punktiga ees. Tol ajal võidust anti üheksa punkti, niiet Prosti võites pidi Niki saama vähemalt teise koha.
Pilt
Portugali GP oli tulnud tagasi võistluskalendrisse 24 aasta pausi järel ning Estorili rada sai olla meeskonnakaaslaste võitlemiskoht. Kvalifikatsiooni järel tundus, et "Proffessor" võis vägagi hästi õnnestuda. Prantslane oli kvalis teine, Lauda pooleteise sekundiga 11.

Algus tundus Prosti mõttes heana kui ta möödus üheksandal ringil liidripositsiooni hõivanud Keke Rosbergist. Lauda aga oli üheksas ning tõusis ülespoole vaikselt aga kindlalt. 28ndal ringil austerlane oli juba punktidel ning 33ndal juba kolmandana olnud Ayrton Senna. Situatsioon polnud ikkagi halb Prosti mõistes. Meeskonnakaaslaste vahel olnu Nigel Mansell oli 30 sekundit Lauda ees, ning Prostil polnud liidrikohal häda midagi.

51. ringil juhtus aga midagi uskumatut. Pidurivedelikku kaotanud Mansell spinnis ning Lauda pääses Manselli käigukasti kinni. Järgmisel ringil inglane spinnis jälle ning "Superhiir" tõusis teisele kohale, mis pidas kuni lõpuni. Nii Lauda lõi Alaini vaid poole punktiga, mis on siiani väikseim vahe, millega maailmameistritiitel lahendatud.

”Minule on palju tähtsam superman-Prosti võitmine kui kolmas tiitel”, Lauda tunnustas finishis.

Järgmisel hooajal superman oligi võitmatu. Prost võitis viis etappi ning tiitli rohkem kui 20 punkti vahega. Niki hooaeg oli siiski katastroof. Vaid kolm finishijoone ületamist. Ainuke valgusepilk oli võit Hollandis. Maasikas tordi peal oli avarii Belgia GP treeningutel, kui austerlase McLareni gaas jäi peale. Niki murdis oma randme ning pidi jätma järgmise GP Brands Hatchis vahele.

Karjääri viimane võistlus Adelaides oleks võnud saada väärilise lõpu, kui d 16ndalt kohalt teiseks tõusnud Niki pidurid ei pidanud vastu ning ta sõit lõppes sinna paika. Kolm ringi peale Lauda katkestamist Senna Lotus jäi raja äärde, niiet võistlusest oleks võinud tulla ilus lõpp karjäärile, kui pidurid oleks töödanud...

Järgmiseks kirjutan vast Alan Jonesist.

_________________
Proud to Be Estonian


27 Märts 2007 17:54
Profiil
tehnikafoorum 24/7
Kasutaja avatar

Liitunud: 03 Jaan 2006 12:59
Postitusi: 10579
Asukoht: Rapla
Postitus 
Väga väärt ettevõtmine.


27 Märts 2007 18:46
Profiil
Näita postitusi viimasest:  Sorteeri:  
Postita uus teema Vasta teemale  [ 2 postitust ] 

Kõik ajad on UTC + 3 tundi


Kes on online

Kaustajad vaatamas seda foorumit: Pole registreeritud kasutajaid ja 1 külaline


Sa ei saa postitada uusi teemasid siia foorumisse
Sa ei saa vastata teemadele siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada manuseid siin foorumis

Otsi:
Hüppa lehele:  
cron
Powered by phpBB © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.