Mis mootoreid sooviksite F1 autodel näha?
Autor |
Sõnum |
F1NoMore
senior member
Liitunud: 12 Jaan 2007 15:10 Postitusi: 376
|
Mis mootoreid sooviksite F1 autodel näha?
Mis arvate?
Minu vastus on lihtne: V12! Tooge tagasi V12 mootorid. Esiteks olid autod palju kiiremaid, möödasõite oli palju rohkem ja mootoriheli oli üldse parem. Aga las ma arvan, miks V12 iial enam F1'te ei naase - ''liiga ohtlik, me kardame suuri kiiruseid ja tahame teha rahulikku pühapäeva sõitu, kus etapivõit otsustatakse boksipeatustega''.
Mina tahan näha, kuidas tänapäeval Vormel 1 autod Monzas läheksid 400 km/h V12 mootoritega. Olgu mainitud, et isegi V10 mootoritega tegi Pizzonia Williamsi roolis 2004. aastal 375 km/h Monzas. Möödunud hooajal jäid enamasti kiirused vaid 330 km/h kanti - no mida paganat!
Kuulake vaid selle V12 mootori heli, mida Senna auto teeb selles videos Spas üht ringi läbides! Taevalik...
|
20 Jaan 2007 19:57 |
|
|
Henri
TF Captain
Liitunud: 22 Sept 2006 15:10 Postitusi: 3580 Asukoht: Tallinn
|
Muidugi oleks lahe, ´kui oleks V12 aga need mootorid maksavad jälle rohkem. Ja seda ka, et võivad ohtlikuks minna.
|
20 Jaan 2007 20:23 |
|
|
Urmo
master
Liitunud: 28 Aprill 2006 21:37 Postitusi: 2059 Asukoht: Hiiumaa/The Paradise Island
|
hmm, V8 oli parim
_________________ http://www.sponest.com
|
20 Jaan 2007 20:46 |
|
|
JuuZa
platinum member
Liitunud: 08 Okt 2006 16:44 Postitusi: 1411 Asukoht: Välismaa
|
V12 kindlasti.. Aga V8 sobiks väga hästi kui paneks nendele veel Turbo peale!
_________________ Proud to Be Estonian
|
20 Jaan 2007 21:01 |
|
|
Sync
genius
Liitunud: 29 Aprill 2006 10:36 Postitusi: 1537 Asukoht: Saaremaa
|
Arvan ka, et V12 oleks ikkagi parim, aga FIA vanasi häid asju ei taasta ja me seda muuta ka ei saa.
|
20 Jaan 2007 21:03 |
|
|
Michelinimehike
regular member
Liitunud: 05 Mai 2006 10:01 Postitusi: 101
|
Minu arust silindrite arv nyyd kyll kuidagi möödas6itude arvu ei määra. Ja ega V12 aegadel oli muu tehnika n6rgem, et kiirused nii midagi ettekujutlematult suured polnud, kiirused kasvavad ikka arenduse abil ja silindrite arv pole siinjuures nii määrav.
_________________
|
20 Jaan 2007 21:12 |
|
|
F1NoMore
senior member
Liitunud: 12 Jaan 2007 15:10 Postitusi: 376
|
Michelinimehike Wrote: Minu arust silindrite arv nyyd kyll kuidagi möödas6itude arvu ei määra. Ja ega V12 aegadel oli muu tehnika n6rgem, et kiirused nii midagi ettekujutlematult suured polnud, kiirused kasvavad ikka arenduse abil ja silindrite arv pole siinjuures nii määrav. Kiirused olid siiski nendel aegadel suuremad V12 mootoritega kui nad oleksid olnud V8 mootoritega. Ja kindlasti hõlbustaks V12 mootorite võimsus mingil määral möödasõitude arvu, eriti radadel nagu Catalunya ja Silverstone. F1 fännid peaksid mingisuguse protesti tegema. FIA ju lihtsalt ei kuula. Ma väga vabandan, aga tänane Vormel 1 on ''memmepoegadele''. See, et liiga ohtlikuks muutuks, on sõna otseses mõttes härjas*tt.
Kes V8't huvitavaks peab, ei tea vist F1 võidusõidust just palju...
V12 tagasi!!!
|
20 Jaan 2007 21:17 |
|
|
JuuZa
platinum member
Liitunud: 08 Okt 2006 16:44 Postitusi: 1411 Asukoht: Välismaa
|
Sa F1NM räägid ikka päris õiget juttu.. Hakkame planeerima seda protesti
_________________ Proud to Be Estonian
|
20 Jaan 2007 21:32 |
|
|
F1NoMore
senior member
Liitunud: 12 Jaan 2007 15:10 Postitusi: 376
|
JuuZa Wrote: Sa F1NM räägid ikka päris õiget juttu.. Hakkame planeerima seda protesti Ma ei tea, kas sa teed minu üle nalja või mitte, aga mina mõtlesin seda suhteliselt tõsiselt. F1 huvilistel üle maailma peab olema mingi võim! Olen seda teemat niimõneski muus foorumis arutanud ja enamused tahavad tagasi kas V10 või V12 mootoreid.
Ja nüüd üks naeruväärne asi. 2007. aastast edaspidi on V8 mootorid pööretepiirajaga! Kas pole naeruväärne? F1 jääb iga aastaga aina aeglasemaks! Kuigi V8 mootorid suudavad täiesti 20000 pööret arendada täisvõimsusel, siis sellel aastal on pööretepiiraja määratud 19000 peale! NO MIDA KURADIT
|
20 Jaan 2007 22:09 |
|
|
Mairo
MotoGP Spec 2009
Liitunud: 11 Mai 2006 16:38 Postitusi: 7969 Asukoht: Scotland, Aberdeenshire, Fraserburgh
|
F1NoMore-ga nõus igal juhul.
V10 või V12 tagasi. Iga aastaga lähevad mootorid nõrgemaks, varst saavutatakse vaevalt 300km/h kiirust.
Varsti äkki tahab Fia näha varsti üldse V6 mootoreid ? Mida paska, praegusel ajal peaks just mootorid võimsamad olema.
Rajad tehakse ka mõttetult turvaliseks (Turvaalad), kuigi kiirused aina kahanevad. Asfalteeritud turvaalad, hakkavad aina kasvama ja kasvama, piloot eksib ja midagi ei juhtu. Viimastel aastatel on üldse jube vähe näha olnud n.ö aktsionit, kus piloot vähegi liivaalal liiva üles keerutab.
No ok, kui V8 siis V8, aga sel juhul võtke see veojõu kontroll maha. Nad sõidavad varsti F1 nagu piimavedajad külapeal.
_________________ Ajateenistus: 09.07.2012 - 06.06.2013
|
21 Jaan 2007 00:50 |
|
|
F1NoMore
senior member
Liitunud: 12 Jaan 2007 15:10 Postitusi: 376
|
Veojõukontroll võetakse ära 2008. aastaks. Ma olen kindel, et tänapäeva pilootidel saab olema raske!:D
2011 või nii hakatakse üpris kindlasti kasutama V6 mootoreid.
|
21 Jaan 2007 01:06 |
|
|
Arvi
TF Colonel
Liitunud: 27 Jaan 2006 18:29 Postitusi: 5646 Asukoht: Seal kus lõpeb asfalt.......
|
Tsiteeri: piloot eksib ja midagi ei juhtu.
MIs sa tahad et oleks igal piloodi eksimusel laibad taga vä
_________________ Juuksuril oli karvane tunne.
|
21 Jaan 2007 01:24 |
|
|
Mairo
MotoGP Spec 2009
Liitunud: 11 Mai 2006 16:38 Postitusi: 7969 Asukoht: Scotland, Aberdeenshire, Fraserburgh
|
Kui nii aru said pead ikka loll olema.
Mõtlesin seda, et eksimusi pole ollagi, harva tehakse mõni spinn jne.
Sõrmede ja varvastega võib kokku lugeda 2006 aasta spinnid. Umbes 40% tegid neid Toro Rosso piloodid, kes suhteliselt ükskõikselt gaasi vajutasid, kuna nad tahtsid kiiresti liikuda.
Aga mida iganes.
_________________ Ajateenistus: 09.07.2012 - 06.06.2013
|
21 Jaan 2007 01:34 |
|
|
Michelinimehike
regular member
Liitunud: 05 Mai 2006 10:01 Postitusi: 101
|
F1NoMore Wrote: Michelinimehike Wrote: Minu arust silindrite arv nyyd kyll kuidagi möödas6itude arvu ei määra. Ja ega V12 aegadel oli muu tehnika n6rgem, et kiirused nii midagi ettekujutlematult suured polnud, kiirused kasvavad ikka arenduse abil ja silindrite arv pole siinjuures nii määrav. Kiirused olid siiski nendel aegadel suuremad V12 mootoritega kui nad oleksid olnud V8 mootoritega. Ja kindlasti hõlbustaks V12 mootorite võimsus mingil määral möödasõitude arvu, eriti radadel nagu Catalunya ja Silverstone. F1 fännid peaksid mingisuguse protesti tegema. FIA ju lihtsalt ei kuula. Ma väga vabandan, aga tänane Vormel 1 on ''memmepoegadele''. See, et liiga ohtlikuks muutuks, on sõna otseses mõttes härjas*tt. Kes V8't huvitavaks peab, ei tea vist F1 võidusõidust just palju... V12 tagasi!!!
Huvitav kas k6k alamsarjad kus kasutatakse vähemate silindritega mootoreid alustades kardisarjadest l6petades GP2'ga on siis sellet6ttu vähemhuvitavad ja vähemate möödas6itudega ja ka seal oleks ainuke lahendus V12 - ei tea mis siis veel V14 korral olukord oleks
_________________
|
21 Jaan 2007 11:25 |
|
|
JuuZa
platinum member
Liitunud: 08 Okt 2006 16:44 Postitusi: 1411 Asukoht: Välismaa
|
Minule sobiks V8 väga hästi kui TURBO mootorid tuleksid tagasi. See on õige värk et veojõukontroll ära võetakse varsti..
Aga see Turbo lootmine on vast päris ulmeline, niiet V12 tagasi!
_________________ Proud to Be Estonian
|
21 Jaan 2007 12:22 |
|
|
F1NoMore
senior member
Liitunud: 12 Jaan 2007 15:10 Postitusi: 376
|
JuuZa Wrote: Aga see Turbo lootmine on vast päris ulmeline, niiet V12 tagasi! Turbo on 99,9% välistatud, sest see oleks ''liiga ohtlik'' ja siis peab ehk kogemata kellestki mööda ka sõitma ja ei saagi boksipeatuse peale loota.
|
21 Jaan 2007 13:11 |
|
|
Michelinimehike
regular member
Liitunud: 05 Mai 2006 10:01 Postitusi: 101
|
et siis nagu ainult pooltele autodele pannakse turbo peale või? Turbomootori kasutuselevõtt ei muuda auto kiiruseid erinevaks mis tagaks rohkem möödasõite.
Eemaldada tuleks hoopis kõikvõimalikud kontroll mehhanismid mis sõitja vigu siluvad alustades veojõukontrolliga, siis eraldatakse terad sõkaldest ja siis pole vahet on mootor 1 liitrine ja 2 silindri või 3 liitrine ja 10 silindriga V või reasmootor
_________________
|
21 Jaan 2007 14:19 |
|
|
symmi
junior member
Liitunud: 18 Dets 2006 00:12 Postitusi: 40
|
v10 paras selline:D
|
23 Jaan 2007 18:34 |
|
|
F1NoMore
senior member
Liitunud: 12 Jaan 2007 15:10 Postitusi: 376
|
Oleksin pidanud ka V16 lisama küsitlusse. 1950. aastate BRM meeskonna V16 mootor tegi imelist häält. Soovitan kindlasti kuulata, jumalik heli...
|
11 Veeb 2007 00:24 |
|
|
r199
regular member
Liitunud: 08 Okt 2006 11:42 Postitusi: 113 Asukoht: Tallinn
|
panin V10
V12 on küll lahedad jah, aga samas läheks olukord ohtlikumaks.
Igal juhul võimsamad kui praegu.
|
12 Aprill 2007 15:37 |
|
|
tehnikamees
junior member
Liitunud: 18 Juul 2007 13:42 Postitusi: 45
|
tegelikult võivad vormelitel need V12 mootorid ohtlikuks minna nagu näiteks imola 1994 kus senna pani täis laksu et sai surma
_________________ f1 ruulib
2IKE-P2IKE-MUL-ON-NII-V2IKE
|
20 Juul 2007 11:24 |
|
|
Siim
tehnikafoorum 24/7
Liitunud: 03 Jaan 2006 12:59 Postitusi: 10579 Asukoht: Rapla
|
Mis seal mootroriga pistmist? Seal andis ju roolilatt järele.
|
20 Juul 2007 12:05 |
|
|
iceman
platinum member
Liitunud: 20 Aug 2006 22:32 Postitusi: 1359 Asukoht: pärnu
|
v12
_________________ http://www.last.fm/user/raikkonen1
|
20 Juul 2007 14:48 |
|
|
Sync
genius
Liitunud: 29 Aprill 2006 10:36 Postitusi: 1537 Asukoht: Saaremaa
|
Sanchez Wrote: Mis seal mootroriga pistmist? Seal andis ju roolilatt järele.
Siin ka juttu pisut Senna crashist.
|
20 Juul 2007 17:00 |
|
|
tehnikamees
junior member
Liitunud: 18 Juul 2007 13:42 Postitusi: 45
|
aga kui sennal oleks olnud V10 mootor siis ehk poleks senna surma saand kuna tõenäoliselt oleks tal kiirus väiksem olnud
_________________ f1 ruulib
2IKE-P2IKE-MUL-ON-NII-V2IKE
|
20 Juul 2007 18:34 |
|
|
|