Hetke kellaeg on 13 Mai 2024 00:29

Kõik ajad on UTC + 3 tundi




Postita uus teema Vasta teemale  [ 40 postitust ]  Mine lehele 1, 2  Järgmine
 BMW testsõitja Marko Asmer 
Autor Sõnum
tehnikafoorum 24/7
Kasutaja avatar

Liitunud: 03 Jaan 2006 12:59
Postitusi: 10579
Asukoht: Rapla
Postitus BMW testsõitja Marko Asmer
Pilt

Mõtlesin, et teen ikkagi siia selle teema, sest need Markoga soetud uudised kipuvad muidu liialt laiali minema. Kui Marko staatus peaks muutuma, siis muudame vastavalt ka pealkirja. Eeldusel, et ta ikka jääb F1 sarja tegutsema.

Marko Asmer: Milleks see paanika? Minu põhitöökoht on BMW
20. veebruar 2008
Autor: Jaan Jürine

•• Marko, kuidas selle 400 000 euroga ikkagi on, mis tagaks BMW Sauberi katsesõitja töö kõrval võimaluse sõita Euro 3000 vormelisarjas?

Loen mõnest lehest huviga, et 0,4 miljoni euro saamisest sõltuks nagu minu karjääri jätkumine. Puhas jama. Mul on kehtiv leping BMW Sauberi testisõitja – eelistaksin just seda terminit – ametiks ja see on minu põhitöö. Olen lõpuks otsapidi vormel-1 klassis. See on iga võidusõitja unistus nagu seegi, et tema karjäär seal võimalikult heaks kujuneks.

•• Aga Euro 3000 vormelisari?


Saaksin seal ilmselt nimetatud summa maksmisel sõita, kuid võimalikud on ka muud variandid. Olen sõitnud viimastel hooaegadel Jaapanis ning Suurbritannias ega ole selle eest maksnud. Maksuvabad variandid on veelgi võimalikud.

•• Said kuu alguses testisõitja lepingu BMW Sauberis. Enne seda ja ka selle järel polnud juttu võimalikest kulutustest osavõtuks väiksemates sarjades?


Kui soovid kusagil sõita, on kulutused endastmõistetavad, seega pole väärt isegi mainimist. Saan BMW testitööl ja muudest kohustustest (sponsorpäevad jms.) kõva koormuse, kuid hea oleks saada täiendavat sõidupraktikat mõnes väiksemas sarjas. Seda lõbu BMW mul kinni ei maksa. Ei maksa ka mina ise, sest kuigi olen BMW palgal, on see raha arvestatud elamisrahaks. Nagu öeldud, mu põhitöö on BMW-s, kõik muu boonuseks.

•• Maksab siis mõni toetaja?

Raha kokkusaamine on minu mänedžeri ülesanne. Ma pole Eestis, käsi õieli, juba mitu aastat ringi käinud ega kavatsegi seda teha.

•• Kui Harald Huysman raha ei leia, mis siis?

Siis pole samuti midagi katki. Täiendav sõidupraktika võib ka saamata jääda, sest leping Sauberiga ei kohusta mind osalema mõnes madalamas vormelisarjas. Ma ei näe põhjust mingiks paanikaks.

•• Millal liitud jälle BMW-ga?

Sõidan homme Hispaaniasse, kus osalen Valencias testisõitudel. Need on nn eratestid, kus teisi tiime pole.


21 Veeb 2008 09:45
Profiil
superfan
superfan
Kasutaja avatar

Liitunud: 28 Juun 2007 17:01
Postitusi: 1840
Asukoht: Luhamaa
Postitus Re: BMW testsõitja Marko Asmer
lugesin seda lehest ja tekkis kergem tunne kohe, et mees endas nii kindel on ja ei näe probleeme (Y)

_________________
Lihtne viis kiirelt raha teenida. Tutvu ja registreeri:
http://bee4.biz/?ref=10565


21 Veeb 2008 18:29
Profiil
MotoGP Spec 2009
Kasutaja avatar

Liitunud: 11 Mai 2006 16:38
Postitusi: 7969
Asukoht: Scotland, Aberdeenshire, Fraserburgh
Postitus Re: BMW testsõitja Marko Asmer
Asmer võistleb eeloleval nädalavahetusel Euro-3000 sarjas
14.04.2008

BMW-Sauberi testisõitja Marko Asmer võistleb sel nädalavahetusel Itaalias, Vallelunga ringrajal Euro-3000 sarjas.
Kaheksast osavõistlusest koosnevas vormelisarjas Asmer tervet hooaega esialgu ei plaani kaasa teha, vaid osaleb enda valikul erinevatel sõitudel.

Mullu Briti vormel-3 sarja võitnud Asmer hakkab võidu sõitma TP Formula meeskonna autoga.
Itaalia tiim osaleb selles sarjas esmakordselt, kuid on seni kogemusi hankinud Itaalia F-2000 meistrivõistlustel ning vormel-3000 Euroopa meistrivõistlustel.

ETV SPORT

_________________
Ajateenistus: 09.07.2012 - 06.06.2013

Pilt


14 Aprill 2008 21:46
Profiil
tehnikafoorum 24/7
Kasutaja avatar

Liitunud: 03 Jaan 2006 12:59
Postitusi: 10579
Asukoht: Rapla
Postitus Re: BMW testsõitja Marko Asmer
Asmer ei pääse veel vormel 1 piloodiks

BMW Sauber F1 meeskonna juht Marko Theissen välistab Marko Asmeri väljavaated pääseda võistluspiloodiks veel ka tuleval aastal.
“Olen rahul, et Asmeri palkasin, ta on paari kuuga kõvasti edasi arenenud. Samas on vara öelda, kuhu ta jõuda võib, millal ta järgmise sammu teeb. Kahju, et me ei saa talle piisaval määral testiaega anda, ” märkis Theissen SL Õhtulehe ajakirjanik Jaan Martinsonile, viidates testikilomeetrite piirangule.
“Meile olnuks liiga suur risk palgata Asmer, vormel 1 kogemuseta piloot, varusõitjaks. Ta sai sellest isegi aru.” põhjendas Theissen BMW Sauberi otsust liita tiimiga Christian Klieni.
Täna aga testib Marko Asmer juba Euro3000 vormelisarja autot Itaalias Vallelungas, kus nädalavahetusel ka võidusõiduks läheb.
“Võrreldes eelmise aastaga, on elu palju rahulikum, reisimist on vähem,” muigab Marko Asmer ise, keda ootavad lisaks testidele töö ka BMW Sauberi promoüritustel. “Mullu pendeldasin nädalast nädalasse Londoni ja Tokyo vahet. Elasin lennukis. Nüüd jõuan koju puhkamagi. Saan elada ka oma elu.”.

allikas: delfi


17 Aprill 2008 14:48
Profiil
TF Colonel
TF Colonel
Kasutaja avatar

Liitunud: 27 Jaan 2006 18:29
Postitusi: 5646
Asukoht: Seal kus lõpeb asfalt.......
Postitus Re: BMW testsõitja Marko Asmer
Marko Asmer sai vabatreeningul viienda aja

Marko Asmer sai Euro 3000 vormelisarja avaetapil Itaalias Vallelungas esimesel vabatreeningul viienda koha.
Eestlane läbis ringi ajaga 1.26,642. TP Formula meeskonna piloot kaotas kiireimat aega näidanud Nicolas Prostile 0,551 sekundiga. Kokku osales vabatreeningul kümme sõitjat.
Kvalifikatsioonisõit on Vallelungas kavas laupäeval. Kaks võistlussõitu viiakse läbi pühapäeval.

ETV SPORT

_________________
Juuksuril oli karvane tunne.


18 Aprill 2008 20:42
Profiil
TF Colonel
TF Colonel
Kasutaja avatar

Liitunud: 27 Jaan 2006 18:29
Postitusi: 5646
Asukoht: Seal kus lõpeb asfalt.......
Postitus Re: BMW testsõitja Marko Asmer
Marko Asmer oli Itaalias teisel vabatreeningul kolmas
Itaalias Vallelungas toimuval Euro 3000 vormelisarja avaetapi teisel vabatreeningul näitas Marko Asmer kolmandat aega.
TP Formula meeskonnas sõitev eestlane läbis kokku 15 ringi ning näitas parimal katsel aega 1.25,961. Ta jäi alla vaid 0,133 sekundiga prantslasele Nicolas Prostile ja 0,110 sekundiga hispaanlasele Roldan Rodriguezele.
Eestlase sõnul oli rada eelnevalt toimunud GT Openi vabatreeningu tõttu must, ehkki seda üritati puhastada. Asmeri sõnul muutub auto paremaks, aga 30 minutit on liiga lühike aeg, et erinevaid seadistusi proovida.
Reedel toimunud esimesel vabatreeningul läbis Asmer ringi ajaga 1.26,642. TP Formula meeskonna piloot kaotas kiireimat aega näidanud Nicolas Prostile 0,551 sekundiga.

ETV SPORT

_________________
Juuksuril oli karvane tunne.


19 Aprill 2008 19:27
Profiil
TF Colonel
TF Colonel
Kasutaja avatar

Liitunud: 27 Jaan 2006 18:29
Postitusi: 5646
Asukoht: Seal kus lõpeb asfalt.......
Postitus Re: BMW testsõitja Marko Asmer
Marko Asmer stardib Euro 3000 sarja avaetapil 4. kohalt
Marko Asmer sai Itaalias Vallelunga ringrajal toimunud Euro 3000 vormelisarja avaetapi kvalifikatsioonis neljanda aja.
TP Formula meeskonnas sõitev eestlane läbis ringi ajaga 1.25,695 ning kaotas parima stardikoha hõivanud prantslasele Nicolas Prostile 0,298 sekundiga. Nende vahele mahtusid veel hispaanlane Roldan Rodriguez ja itaallane Fabio Onidi. Esikuuiku lõpetasid brasiillased Luiz Razia ja Fabio Beretta. Kaks võistlussõitu peetakse pühapäeval.
Teisel vabatreeningul näitas Marko Asmer kolmandat aega. Eestlane läbis kokku 15 ringi ning näitas parimal katsel aega 1.25,961. Ta jäi alla vaid 0,133 sekundiga prantslasele Nicolas Prostile ja 0,110 sekundiga hispaanlasele Roldan Rodriguezele.
Eestlase sõnul oli rada eelnevalt toimunud GT Openi vabatreeningu tõttu must, ehkki seda üritati puhastada. Asmeri sõnul muutub auto paremaks, aga 30 minutit on liiga lühike aeg, et erinevaid seadistusi proovida.
Reedel toimunud esimesel vabatreeningul läbis Asmer ringi ajaga 1.26,642. TP Formula meeskonna piloot kaotas kiireimat aega näidanud Nicolas Prostile 0,551 sekundiga.

ETV SPORT

_________________
Juuksuril oli karvane tunne.


19 Aprill 2008 19:28
Profiil
TF Colonel
TF Colonel
Kasutaja avatar

Liitunud: 27 Jaan 2006 18:29
Postitusi: 5646
Asukoht: Seal kus lõpeb asfalt.......
Postitus Re: BMW testsõitja Marko Asmer
Marko Asmer ei lähe kehva auto tõttu pühapäeval starti

Kuigi Marko Asmer sõitis sel nädalavahetusel Euro 3000 sarjas nii treening- kui kvalifikatsioonisõidus, siis pühapäeval eestlane kehva auto tõttu starti ei lähe.
Asmeri kaasalöömine TP Formula meeskonnas kulges üle kivide ja kändude, põhjuseks võistlusauto komplekteerimine, mis toimus alles kohapeal. Nii esimesel testipäeval, kahel vabatreeningul kui ka tänasel kvalifikatsioonil püüdis Asmer koos meeskonnaga teha maksimumi, saades auto lõpuks parimal ringil sekundi võrra kiiremaks. Ometi oli tippmeeskondadel rohkem varuks ja nii piisas sellest ühispingutusest täna vaid neljandaks kohaks.
Kui kogu sarjal oli seljataga juba kaheksa testipäeva, neist viis Vallelungas, siis Asmer sai
auto arendusega tegeleda vaid ühe treeningpäeva, lisaks kahel järgneval päeval 30 minutit. Suureks probleemiks oli auto ülekaal (14 kg), tasakaalustamata pidurisüsteem ja kõige tipuks põrus kohe kvalifikatsiooni alguses roolimehhanism. Asmeri autol oli ka käsihoovastikuga käiguvahetus, samal ajal kui kiirematel autodel oli elektrooniline süsteem.
Päeva lõpptulemusena võeti koos mänedžer Harald Huysmaniga vastu otsus – homsel avaetapil starti ei minda. Marko Asmer lendab pühapäeval Roomast Nizzasse, kus toimub BMW Sauber F1 meeskonna kahepäevane testisõit.
Vormel 3000 sarjas oli eelregistreerunud 16 autot. Täna Rooma lähedal Vallelunga
ringrajal tuli kvalifikatsiooniks rajale neist vaid üheksa.

Kvalifikatsioonisõidu lõpetas Asmer neljandana

TP Formula meeskonnas sõitev eestlane läbis ringi kvalifikatsioonis ringi ajaga 1.25,695 ning kaotas parima stardikoha hõivanud prantslasele Nicolas Prostile 0,298 sekundiga. Nende vahele mahtusid veel hispaanlane Roldan Rodriguez ja itaallane Fabio Onidi. Esikuuiku lõpetasid brasiillased Luiz Razia ja Fabio Beretta. Kaks võistlussõitu peetakse pühapäeval.
Teisel vabatreeningul näitas Marko Asmer kolmandat aega. Eestlane läbis kokku 15 ringi ning näitas parimal katsel aega 1.25,961. Ta jäi alla vaid 0,133 sekundiga prantslasele Nicolas Prostile ja 0,110 sekundiga hispaanlasele Roldan Rodriguezele.
Eestlase sõnul oli rada eelnevalt toimunud GT Openi vabatreeningu tõttu must, ehkki seda üritati puhastada. Asmeri sõnul muutub auto paremaks, aga 30 minutit on liiga lühike aeg, et erinevaid seadistusi proovida.
Reedel toimunud esimesel vabatreeningul läbis Asmer ringi ajaga 1.26,642. TP Formula meeskonna piloot kaotas kiireimat aega näidanud Nicolas Prostile 0,551 sekundiga.

ETV SPORT / Marko Racing

_________________
Juuksuril oli karvane tunne.


19 Aprill 2008 23:26
Profiil
tehnikafoorum 24/7
Kasutaja avatar

Liitunud: 03 Jaan 2006 12:59
Postitusi: 10579
Asukoht: Rapla
Postitus Re: BMW testsõitja Marko Asmer
Iseenesest ei mõistagi seda otsust hukka, aga ma ei saa aru kuidas ta nii s...ta meeskonda sattus. Mingid täiskollanokad, kes ei suuda elemntaarset võistlusautotki kokku panna. :shock:


20 Aprill 2008 14:23
Profiil
MotoGP Spec 2009
Kasutaja avatar

Liitunud: 11 Mai 2006 16:38
Postitusi: 7969
Asukoht: Scotland, Aberdeenshire, Fraserburgh
Postitus Re: BMW testsõitja Marko Asmer
Marko Asmer hakkab sõitma Giancarlo Fisichella meeskonnas
10.06.2008 23:58

Vormel-1 meeskonna BMW Sauberi testisõitja Marko Asmer jätkab hooaega GP2 sarjas FMS International tiimis.

Mullu briti vormel-3 sarja võitnud eestlane asendab Itaalia meeskonnas sealt lahkunud britti Adam Carrollit, kelle leping FMS-iga lõppes pärast viimatist Monaco etappi.

23-aastase Asmeri tiimikaaslasena jätkab hispaanlane Roldan Rodriguez. Juba teisipäeval meeskonna testidega Prantsusmaal Paul Ricardi ringrajal ühinenud Asmeri esimene võistlus leiab aset 20.-22. juunini toimuval etapil samuti Gallias Magny Coursis.

Paralleelselt vormel-1 sarja Euroopa etappidega toimuvas GP2 sarjas osalev FMS International ehk Fisichella Motor Sport loodi 2005. aastal. Vormel-1 itaallasest veteranpiloodile Giancarlo Fisichellale kuuluvas meeskonnas on teiste seas sõitnud ka Giorgio Pantano ja Antonio Pizzonia.

Tänavusel hooaja pingereas on Rodriguez kuue punktiga 13. kohal, Carroll hoiab ühe silmaga 19. positsiooni.

ETV SPORT

_________________
Ajateenistus: 09.07.2012 - 06.06.2013

Pilt


11 Juun 2008 06:31
Profiil
WRC VÄNT
Kasutaja avatar

Liitunud: 03 Jaan 2006 21:47
Postitusi: 9084
Asukoht: Rapla Kalda Tee 16
Postitus Re: BMW testsõitja Marko Asmer
Vähemalt saab kätt soojas hoida. Ning nina GP2 ukse vahele pista. Ehk siis on võimalik järgnevaks hooajaks parem meeskond omale sebida.

_________________
Michael Scofield: I Dont tell you where Fibonacci is
Abruzzi: I kneel only to god, But I don't see him here.


11 Juun 2008 10:50
Profiil
tehnikafoorum 24/7
Kasutaja avatar

Liitunud: 03 Jaan 2006 12:59
Postitusi: 10579
Asukoht: Rapla
Postitus Re: BMW testsõitja Marko Asmer
Rodriquez Wrote:
Vähemalt saab kätt soojas hoida. Ning nina GP2 ukse vahele pista. Ehk siis on võimalik järgnevaks hooajaks parem meeskond omale sebida.


Just. Olgu kasvõi mingi poolepeerune meeskond. Peaasi, et mees sõidab ja hoiab end soojana. Kõige hullem on see kui kutt ei sõida ja ei saa seda hädavajalikku võistluskogemust täiendada.


11 Juun 2008 18:00
Profiil
superfan
superfan
Kasutaja avatar

Liitunud: 28 Juun 2007 17:01
Postitusi: 1840
Asukoht: Luhamaa
Postitus Re: BMW testsõitja Marko Asmer
Sanchez Wrote:
Rodriquez Wrote:
Vähemalt saab kätt soojas hoida. Ning nina GP2 ukse vahele pista. Ehk siis on võimalik järgnevaks hooajaks parem meeskond omale sebida.


Just. Olgu kasvõi mingi poolepeerune meeskond. Peaasi, et mees sõidab ja hoiab end soojana. Kõige hullem on see kui kutt ei sõida ja ei saa seda hädavajalikku võistluskogemust täiendada.

Marko teeb poolepeerusest tippmeeskonna :mrgreen:

_________________
Lihtne viis kiirelt raha teenida. Tutvu ja registreeri:
http://bee4.biz/?ref=10565


11 Juun 2008 18:03
Profiil
MotoGP Spec 2009
Kasutaja avatar

Liitunud: 11 Mai 2006 16:38
Postitusi: 7969
Asukoht: Scotland, Aberdeenshire, Fraserburgh
Postitus Re: BMW testsõitja Marko Asmer
Asmer oli taas viimane, kuid kaotust liidrile 1,4 sekundit.

_________________
Ajateenistus: 09.07.2012 - 06.06.2013

Pilt


11 Juun 2008 19:11
Profiil
tehnikafoorum 24/7
Kasutaja avatar

Liitunud: 03 Jaan 2006 12:59
Postitusi: 10579
Asukoht: Rapla
Postitus Re: BMW testsõitja Marko Asmer
Mairo Wrote:
Asmer oli taas viimane, kuid kaotust liidrile 1,4 sekundit.


Vat päris viimasena nüüd ka pole hea pidevalt lõpetada. :)


11 Juun 2008 19:13
Profiil
MotoGP Spec 2009
Kasutaja avatar

Liitunud: 11 Mai 2006 16:38
Postitusi: 7969
Asukoht: Scotland, Aberdeenshire, Fraserburgh
Postitus Re: BMW testsõitja Marko Asmer
Sanchez Wrote:
Mairo Wrote:
Asmer oli taas viimane, kuid kaotust liidrile 1,4 sekundit.


Vat päris viimasena nüüd ka pole hea pidevalt lõpetada. :)


Teist korda sõidab alles, seega pole midagi pidevalt. Liiga palju loota pole ka mõtet, las harjub autoga. Ei ootagi mingit tulemust esimestelt etappidelt.

_________________
Ajateenistus: 09.07.2012 - 06.06.2013

Pilt


11 Juun 2008 19:29
Profiil
WRC VÄNT
Kasutaja avatar

Liitunud: 03 Jaan 2006 21:47
Postitusi: 9084
Asukoht: Rapla Kalda Tee 16
Postitus Re: BMW testsõitja Marko Asmer
Esimestel etappidel pole vaja kohe kindlasti mingeid lootuseid ülesse kruvida.

_________________
Michael Scofield: I Dont tell you where Fibonacci is
Abruzzi: I kneel only to god, But I don't see him here.


12 Juun 2008 08:52
Profiil
tehnikafoorum 24/7
Kasutaja avatar

Liitunud: 03 Jaan 2006 12:59
Postitusi: 10579
Asukoht: Rapla
Postitus Re: BMW testsõitja Marko Asmer
Toivo Asmer: Marko võistlemine GP2-sarjas oli viga

Marko Asmeri isa Toivo ütles intervjuus Vikeraadiole, et poja võistlemine sel hooajal GP2-sarjas oli viga.
“Markol ei ole kindlasti kehvemat hooaega olnud, kui see,” ütles Toivo Asmer ja lisas, et põhjusi on palju, vahendab sport.err.ee
Marko Asmer liitus sarjaga poole pealt ning ülejäänud sõitjatel olid juba läbi ettevalmistus ja mitmed testiperioodid. “Teisalt oli aru saada, et BMW soovis näha Markot võistlusrajal, aga niiviisi sinna GP2-sarja minek oli vale.”
“Kui ei saa testida, siis auto ei ole seades, poole tunniga [enne võistlust] oli nii palju tegemist, et saaks rajaga tutvuda ja siis tuli kohe kvalifikatsioon ja võidusõit.”
Toivo Asmer lisas, et päris palju oli tehnilisi probleeme. “Kõik, mis juhtuma pidi, kõik see ka juhtus.” Samas ütles ta, et BMW Sauberi testitiim on Marko tööga ülimalt rahul.
Eesti edukaima vormelipiloodi isa ei osanud öelda, mis saab poja tegemistest järgmisel hooajal. Üsna ebatõenäoline on pääs mõne tiimi põhisõitjaks, samuti on kahtlane sellisel kujul BMW Sauberi testisõitjana jätkamine.
“Asi hakkab liikuma siis, kui põhisõitjate osas on on rulett pöörelnud. Kõigepealt oodatakse ära Fernando Alonso otsus.”

delfi


23 Sept 2008 21:45
Profiil
WRC VÄNT
Kasutaja avatar

Liitunud: 03 Jaan 2006 21:47
Postitusi: 9084
Asukoht: Rapla Kalda Tee 16
Postitus Re: BMW testsõitja Marko Asmer
Pilt

Asmeri jätkamine BMWs küsimärgi all

«Üsna tõenäoline, et Marko ei jätka BMW Sauberi testisõitjana,» avaldas Marko Asmeri isa Toivo Asmer. Veebruari alguses BMW testisõitjaks saanud eestlase tulevik tipptiimis on veel lahtine.
Üks mis kindel, vähemalt kuni 2008. aasta lõpuni on Asmer BMW palgal. Pärast seda on meeskonnal õigus eestlane ametist vabastada. Mis saab sealt edasi, ei tea veel keegi.
«Ma olen vormel-1 sarjas sees, ma pole siit veel kuhugi läinud. Praegu on vara öelda, mis saab järgmisel aastal. Hooaeg kestab, testid käivad,» avaldas Marko Asmer. Isa Toivo Asmeri hinnangul pole pojal järgmist aastat vaadates mingisugust kindlust.
«Mul endal on selline tunne, et BMW ei vaja järgmisel hooajal Markot enam. Üsna tõenäoline, et ta selles ametis ei jätka,» sõnas Toivo Asmer.

Koht likvideeritakse

Põhjuseid on mitmeid. Kes arvas, et eestlane ei tule oma tööga toime, see eksib. Asmer on testisõitjana palju kiidusõnu pälvinud. Kaks nädalat tagasi peetud Jerezi testil püstitas ta 1.20,189ga päeva kiireima aja.
Ent see pole koha säilitamiseks piisav. Ka autospordi kuninglikus sarjas hakatakse kulusid kärpima. See on prioriteet. Esimesi samme on juba astutud – testisõidu kilometraaži on vähendatud.
BMW-l on praegu palgal kaks testisõitjat – austerlane Christian Klien ning Asmer. Eestlase tulekuga sai meeskond juurde ka lisatestikilomeetreid, mida järg­misel hooajal enam ei lisandu.
Toivo Asmeri hinnangul pole võimatu, et üks testisõitjate kohtadest üldse likvideeritakse. Põhisõitjaks saamisest ei tasu praegu seisu juures aga unistadagi – nii Robert Kubica kui ka Nick Heidfeld kuuluvad maailma parimate sõitjate hulka.
«Keegi pole meile midagi vihjanud. Aga ise arvame, et see on asjade loogiline käik. Ei maksa sinisilmne olla ja loota, et keegi nüüd kangesti vajab meie teeneid,» arutles Toivo Asmer.
Vormel-1 maailmas on 20 põhisõitjat. Ükski neist ei loovuta oma kohta vabatahtlikult. Praegu oodatakse eelkõige kahekordse maailmameistri Fernando Alonso järel. Asmerile on see ülioluline punkt, sest pole võimatu, et hispaanlane otsustab BMWga liituda.
«Juhul, kui Nick Heidfeld vahetatakse Alonso vastu välja, siis võib eeldada, et sakslasele pakutakse reservsõitja kohta. Ja siis pole ei Klienil ega ka Markol kohta,» selgitas Toivo Asmer.
Selge on aga see, et ühegi teise tippmeeskonnaga briti vormel-3 sarja maailmameistril liituda pole võimalik. Põhjus on lihtne – kõikidel meeskondadel on oma noortetiimid, mis kiireid sõitjaid tulvil. Möödunud aastal sõlmitud leping sidus 24-aastase eestlase edaspidiseks BMWga.
Juhul, kui selles meeskonnas kohta enam pole, siis tuleb hakata teistes sarjades maad uurima. Variante on mitmeid – alustades GP2 sarjaga ning lõpetades DTMi ning World Series by Renault'ga.

Uks pole kinni

Parimaks võimaluseks oleks eestlase jaoks GP2 sari. Nii nagu tänavusel hooajal, ei kavatse Asmerid GP2ga enam liituda.
Asmer liitus sarjaga poole pealt ning ülejäänud sõitjatel olid selleks ajaks ettevalmistus ja mitmed testiperioodid läbi. Ühtlasi oli tegemist keskpärase meeskonnaga. Nüüd minnakse üksnes juhul, kui saadakse võimalus tippmeeskonnaga liituda, püüda sarja võidu abil kohta vormel-1 maailma.
Selle tõenäousust peab Toivo Asmer aga üsna võimatuks. «Kes selle eest ja miks on nõus maksma? Need on kulutused, millest ei tasu unistadagi,» sõnas Toivo Asmer ja lisas: «Ega me püssi põõsasse ei viska. Vormel-1 sarja uks pole lõplikult kinni. See pole nii, et kui nüüd on kõik, siis pole võimalik sarja enam naasta.»


http://www.postimees.ee/?id=36213

Nats kurb uudis :(

_________________
Michael Scofield: I Dont tell you where Fibonacci is
Abruzzi: I kneel only to god, But I don't see him here.


26 Sept 2008 17:08
Profiil
superfan
superfan
Kasutaja avatar

Liitunud: 28 Juun 2007 17:01
Postitusi: 1840
Asukoht: Luhamaa
Postitus Re: BMW testsõitja Marko Asmer
Pilt


Marko Asmer ei jätka BMW Sauberi testisõitjana


BMW Sauberi vormel-1 meeskond teatas oma koduleheküljel, et järgmisel hooajal jätkab võistkonna ainsa testisõitjana austerlane Christian Klien.
Võistkonna põhisõitjateks jäävad Poola piloot Robert Kubica ning sakslane Nick Heidfeld.
«Meie arvates on Nick ja Robert tugevad sõitjad ning Christian kogenud testisõitja. Me ei kahtle, et saavutame nendega tiimi neljandal aastal oma kõrged eesmärgid,» ütles BMW Sauberi Mootrispordi direktor Mari Thiessen pressiteates.
Marko Asmer oli tiimi otsusest juba märksa varem teadlik.
«Mulle ei tulnud see uudis mitte mingi üllatusena. Juba poole hooaja pealt oli see selge, sest FIA ei andnud tiimidele lisatestikilomeetreid. Juba praegu pole testisõitjatel palju tööd,» avaldas Asmer Postimehele.

_________________
Lihtne viis kiirelt raha teenida. Tutvu ja registreeri:
http://bee4.biz/?ref=10565


06 Okt 2008 15:45
Profiil
MotoGP Spec 2009
Kasutaja avatar

Liitunud: 11 Mai 2006 16:38
Postitusi: 7969
Asukoht: Scotland, Aberdeenshire, Fraserburgh
Postitus Re: BMW testsõitja Marko Asmer
Eks Klien on ka igati mõistlikum valik kolmandaks sõitjaks.

_________________
Ajateenistus: 09.07.2012 - 06.06.2013

Pilt


06 Okt 2008 16:12
Profiil
tehnikafoorum 24/7
Kasutaja avatar

Liitunud: 03 Jaan 2006 12:59
Postitusi: 10579
Asukoht: Rapla
Postitus Re: BMW testsõitja Marko Asmer
Jah, eks muidugi on mõistlik võtta siiski kogemustega sõitja.


06 Okt 2008 16:25
Profiil
MotoGP Spec 2009
Kasutaja avatar

Liitunud: 11 Mai 2006 16:38
Postitusi: 7969
Asukoht: Scotland, Aberdeenshire, Fraserburgh
Postitus Re: BMW testsõitja Marko Asmer
Meil on sulle pakkumine...

BMW Sauberi testisõitja koha kaotamine pole Marko Asmerile kindlasti maailma lõpp. Ehk võime tulevikus hoopis rääkida, et see sai tema eduka karjääri pöördepunktiks. Alternatiivajalugu kirjutab Toomas Vabamäe.

Marko Asmer lasti oktoobri algul BMW Sauberi testisõitja ametist priiks. Tõenäoliselt on vormel-1 talle nüüd minevik, ehkki üksikud testid pole välistatud. Ent võidusõidumaailm on nagu jäämägi – hiigelsuur ja enamjaolt varjul. Paljud vormel-ühest lahkunud või sinna mitte jõudnud võidusõitjad on teistes sarjades korjanud kuulsust, milleni nad vormelipiloodina poleks iial jõudnud.

Marko Asmeri karjäärist võib leida palju paralleele taanlase Tom ­Kristenseniga. Kristensen tuli aasta pärast Michael ­Schumacherit Saksamaa F3-meistriks ning üritas ligi kümme aastat vormel-1 tiimidesse pääseda. Testisõitja ametist kaugemale ta aga ei jõudnud. See-eest on Kristensenil ette näidata kaheksa võitu Le Mans’i ööpäevasõidult, värskeim tuli tänavu. Tema lepingutesse kirjutakse palganumbrid, mida Tom peab vajalikuks küsida. Teda on valitud nii Taani kui ka Põhjamaade parimaks sportlaseks. Kas ta kahetseb, et Grand Prix’ starti ei jõudnud? Mitte hetkegi.

Tänavale me sind ei viska

2008. aasta algul oli Marko Asmer sõlminud BMWga pikaajalise lepingu ja lootnud vormel-ühes kiiret karjääri teha. Noorema testisõitja kohustustega sai ta enda meelest hästi hakkama.

Ent kui tiim Singapuri GP-lt koju jõudis, oli Markol jutuajamine Mario ­Theisseniga. Tiimi boss teatas, et 2009. aastal jätkab testi- ja varusõitjana Christian Klien ning võistluspilootidena Robert Kubica ja Nick Heidfeld.

“Marko, ära saa valesti aru. Sa oled kõva töömees ja me oleme sinuga väga rahul. Aga testimist aina piiratakse ja meil pole kahele testisõitjale tööd. Pealegi on Christian palju kogenum.”

“Pluss räägib saksa keelt,” torkas Marko, ent Theissen ei pannud seda tähelegi.

“Sul on BMWga nelja-aastane leping ja BMW-l pole kombeks töötajaid tänavale visata. Meil on sulle pakkumine. Kui sa selle vastu võtad, on su vormelisõitja karjäär igaveseks läbi. Aga kui sa hästi hakkama saad, võid ikkagi maailmameistriks tulla.

Nagu sa tead, paneb BMW välja kaks autot American Le Mans’i sarja. Andy ­Priaulx, Jörg Müller ja Augusto Farfus WTCC-meeskonnast kolivad sinna üle. Alex Zanardi riputab kiivri varna.

Ühesõnaga, meil on nüüd neli vaba WTCC-autot ja me pakume üht sulle.”

“Aga te ju unustasite sinna mootori panna, doktor Theissen. Isegi mu tänavasõiduauto on neist riistapuudest võimsam.”

“Tean-tean, Marko. J. J. Lehto ütles kunagi samamoodi. Aga mõtle rahulikult järele, sina oled meie esimene valik.”

Öösel magas Marko väga halvasti. Teda painasid õudsed unenäod, kus teda topiti akendeta autosse ja sunniti sellega sõitma. Marko ärkas alles keskhommikul ja haaras kohe telefoni.

“Tere hommikust, doktor Theissen. Ma otsustasin endiseks vormelisõitjaks hakata. Millal ma seda plekkautot ­proovida saan?”

Marko Asmeri kõrval hakkasid 2009. aasta turismiautode MMil kihutama inglane Mat Jackson, itaallane Davide Rigon ja sakslane René Rast, Sten Pentuse tiimikaaslane vormel-BMW päevilt.

Vanast kaadrist jätkas BMW meeskonnas vaid hispaanlane Felix Porteiro.

Ülitiheda konkurentsi ja agressiivsete sõiduvõtetega harjumiseks kulus üksjagu aega. Marko ei saanud esimeselt kuuelt etapilt punktigi ning hakkas juba ­kahtlema, kas WTCC on ikka õige koht. Mais Valencias jõudis Asmer esimest korda kahe ksa parema sekka ning sealtpeale ei jäänud enam kordagi punktideta. Sõiduvõiduni ta ei küündinud, kuid kolm poodiumikohta ja stabiilne esinemine andsid kahe ­viimase, Macaus peetud etapi eel punktitabelis kümnenda koha.

Juhtis Porteiro, James Thompson (Honda) kaotas kuue, Robert Dahlgren (Volvo) seitsme punktiga. Kuna kahe sõiduga võib teenida 20 punkti, olid otsad kõik lahti.

Kvalifikatsioonis ja esimeses ­stardis tegutses Marko tuulevarju pakkuva “­jänesena”. Kõigepealt aitas ta Porteiro parimale stardikohale, seejärel aga ­etapivõiduni. Kuna Marko suutis oma selja taga hoida nii Thompsoni kui ka Dahlgreni, tagas see ­hispaanlasele enne viimast etappi maailmameistri tiitli.

“Marko on esmaklassiline meeskonna­mängija,” ütles Porteiro teleintervjuus. “Täna ma ilma tema abita võitnud ei oleks. Ma ei tahtnud jätta tiitlivõitu ­viimase ­sõidu otsustada, tunnen praegu tohutut kergendust.”

Teist sõitu alustati paigaltstardist, esikaheksa pööratud järjestuses. Neljandas reas seisnud Asmer kasutas kerge kaalu ja BMW tagaveo eelised sajaprotsendiliselt ära ning tõusis teise ringi algul ­liidriks. Lõpuks pälvis ta WTCC ajaloo ülekaalukaima esikoha.

“Seadistus oli ideaalne ja ma sain pingevabalt sõita. Mul pole aimugi, miks teised nii pikalt maha jäid,” rääkis Asmer pressikonverentsil.

Kogutud punktid tõstsid Marko kümnendalt kohalt kuuendaks ning mis veel tähtsam, tagasid BMW-le markide MM-tiitli.

Euroopasse naasmise järel kutsus Mario Theissen ta “vaibale”.

“Meil on sulle pakkumine,” alustas Theissen pikema sissejuhatuseta. “Me paneme tuleval aastal välja kolm autot Le Mans’i ööpäevasõidule. Kuna see WTCC-kalendrit ei sega, võiksid ühe meeskonna moodustada Rast, Porteiro ja Asmer.”

Meil on suur au


Aasta 2008 oli Marko Asmeri võidusõitjakarjääris kõige hullem. Ometi oli kõik ­alanud nii ilusasti, kui ta aasta algul BMW Sauberi testisõitjaks palgati. Sõita sai ta omajagu, areng oli silmanähtav ja meeskond rahul.

Ent võidusõitja ihkab ka võidu sõita. F3000-karjäär lõppes veel enne algust, õnneks rääkis mänedžer Huysman nõusse ühe Norra investeerimispanga ja Marko sai koha GP2-sarja. Paraku jäi testiaega napiks ja hooaja lõpul vahtis punktitabelist vastu ümmargune null. Tagatipuks teatas BMW Sauber, et ei vaja enam kaht testisõitjat. Kuna BMW loobus ka WTCC-sarjast, polnud neil muudki tööd pakkuda. Markole maksti lepingutasu välja ja ta oli vaba mees.

Ent kuidas ilma jõuka sponsorita karjääri jätkata? Marko oli poolteist hooaega Jaapani vormel-3 sarjas kaasa teinud ja teadis, et paljud Euroopas maha kantud piloodid on leidnud Kaug-Idas uue hingamise. Kõige toredam Jaapani sarjades on aga see, et sinna ei pea raha kaasa võtma.

Vastupidi, edukate sõitjate pangaarved saavad tõhusat täiendust.

Nii pööraski Marko taas pilgu tõusva päikese maa poole. Teda mäletasid kõik, aga keegi erilist vaimustust üles ei näidanud. Cerumo tiimiga õnnestus siiski jutule saada. Üks nende kolmest vormel-Nipponi sarja autost oli parajasti vabaks jäänud.

Otsustamine võttis Cerumol väga kaua aega, alles märtsi algul kutsuti Marko lõpuks Jaapanisse testile. Siis läks kiireks, sest hooaja 2009 esimene etapp toimus juba 5. aprillil. Autoga kohanemine raskusi ei valmistanud, seadistu se saladuste jälile jõudmiseks aga kulus pool hooaega. Ka umbkeelne tiim ei aidanud progressile kaasa, ainult Marko insener valdas vabalt ingliskeelset terminoloogiat. Õnneks olid rajad tuttavad ja meeskond professionaalne ning see tegi elu lihtsamaks.

Viiendal etapil juulikuise Suzuka põrgupalavuses jõudis Marko esimest korda kvali­fi­katsioonis kaheksa kiirema hulka. Järgmist sõitu alustas ta juba kolmandalt kohalt, kahel viimasel aga hõivas parima stardipositsiooni. Võistluselt ei tahtnud võimetekohast tulemust kuidagi tulla, ehkki Marko sai päris palju liidrikohal sõita ja punktegi tiksus tasapisi juurde. Kord purunes – asja eest, teist taga – rehv. Siis puterdas boksimeeskond rattavahetuse ära või põhjustas ringiga mahajääja täiesti süütus olukorras kokkupõrke. Viimastel etappidel laabus lõpuks kõik ning debüüthooaega jäid kaunistama kaks võitu.

Briti ajakiri Autosport kirjutas hooaja kokkuvõttes: “Kui Marko Asmer oleks auto ja tiimiga kiiremini kohanenud, ­võinuks Nipponi sarja võit tänavu Euroopasse ­tulla. Viimastel etappidel oli Lola-Toyota stardi­numbriga 49 klass omaette ning aasta uustulnuka tiitel läks Asmerile suure ülekaaluga. 2010. aastal peavad vanad olijad kõvasti pingutama, et noorele eestlasele vastu hakata.”

Enamik vormel-Nipponi piloote osaleb “kohakaaslasena” ka Jaapani Super GT sarjas. Marko ise sinna ei tükkinud, kuid suvel võttis temaga ühendust Cerumo GT-meeskonna boss. Augustis seisis ees aasta tähtsaim võistlus, Suzuka 1000 kilomeetri sõit. Richard Lyonsi ja Yuji Tachikawa juhitud Cerumo Lexus LF-A jagas sarjas liidrikohta ning kestussõidule (tavadistants on 300 kilomeetrit) otsiti nende kõrvale kolmandat kiiret pilooti. Marko kui “oma maja poiss” näis igati sobivat. Esimene test kinnitas seda arvamust. Esialgu kaotas Marko Lyonsile ja Tachikawale pool sekundit ringi kohta, teise päeva lõpul aga näitasid kõik kolm sisuliselt võrdseid aegu. See tõstis auto number 38 favoriidiseisusse.

Õhtul enne Suzukasse sõitu helistas Markole GT-tiimi boss. Mees oli nii ähmi täis, et tema niigi konarlikust inglise ­keelest polnud üldse võimalik aru saada. Marko siiski mõistis, et Lyonsiga oli midagi juhtunud. Hommikul selgus, et Lyons kukkus mägijalgrattalt ja peab vähemalt kuu aega kipsis olema. Kriisikoosolekul otsustati, et asendajat esialgu otsima ei hakata ning Suzukas kihutavad Tachikawa ja Asmer kahekesi.

Kvalifikatsiooni kaheksas aeg polnud pikka distantsi arvestades probleem. Viimast kümnendikku taga ei aetud ning keskenduti hea võistlusseadistuse leidmisele. Sõitu alustanud Asmer tõusis kiiresti ettepoole ning tunniajalise vahetuse järel andis masina Tachikawale üle teisel kohal. Kui too kahe tunni möödudes oma sõidukorra lõpetas, näidati talle boksitahvlil juba kirja P1. Auto number 38 püsis liidrikohal veel 14 ringi enne finišit, kuid avariist rajale jäänud rusud lõhkusid rehvi ja sunnitud boksipeatuse järel tuli leppida kolmanda kohaga.

Tiimi bossid mõistsid, et Lyonsile polegi tarvis asendajat otsida. Septembris Motegis olid Asmer ja Tachikawa taas kolmandad, oktoobri algul Autopolises tuli lõpuks ka võit ja koos sellega meistritiitel.

Nädal hiljem kutsuti Marko Toyota peakorterisse. Nii palju mustades ülikondades ja valgetes särkides lipsuga mehi polnud ta korraga veel näinud. Kummardused, naeratused ja viisakusfraasid ei tahtnud lõppeda ning kõik see oli üsna väsitav. Tagatipuks jäi arusaamatuks, miks talle üldse sellist tä helepanu osutatakse.

Lõunasöögi ajaks pandi Marko istuma kõige tähtsama härra kõrvale. See oli Kazuo Okamoto, kes vastutas Toyota kontserni juhatuses mootorispordi eest. “Asmer-san, te olete tänavu Toyotale ja Lexusele nii palju kuulsust toonud. Me oleme teiega väga rahul,” rääkis Okamoto.

“Meie jaoks on mootorisport väga oluline ja me otsime alati uusi väljakutseid.”

Markol käis kuum jutt südame alt läbi. Uus väljakutse? Kas tõesti koht Toyota F1-tiimis? Kindlasti testisõitja oma, vaevalt nad võistlema lasevad.

“Asmer-san, võib-olla te pole kuulnud, aga Toyota kavatseb rahvusvahelisel tasemel sportautode võidusõitu tagasi pöörduda. Me teeme seda omal, Toyota viisil. Toyota ja Lexus on maailmas liidrid autode hübriidtehnoloogia alal. Me tahame näidata, et see tehnoloogia sobib ka võidusõidu jaoks. Me paneme 2010. aasta Le Mans’i sarja välja kaks hübriidajamiga Lexuse sportprototüüpi ja osaleme ka Le Mans’i ööpäevasõidul. Mul on suur au teatada, et soovime teid näha oma meeskonnas.”

Õhtul helistas Marko Eestisse isale. Seni polnud ta tahtnud endale tunnistada, et vormel-ühega on nüüd lõplikult jokk. Kui aga Toivo Asmer teisel pool maakera kõne vastu võttis, kuulis ta alustuseks: “Tere paps, siin räägib endine vormelisõitja!”

21. oktoobril avatud 2009. aasta Tokyo autonäitusel esitles Lexus oma hübriid-sportprototüüpi avalikkusele. “Meie eesmärk on võit,” lõpetas Kazuo Okamoto sel puhul peetud kõne. Autole lisaks esitleti ka kuut võidusõitjat, kes sellega järgmise aasta juunikuus Le Mans’is starti lähevad. Marko Asmer oli üks nendest.

Allikas: Eesti Ekspress

_________________
Ajateenistus: 09.07.2012 - 06.06.2013

Pilt


20 Okt 2008 18:42
Profiil
superfan
superfan
Kasutaja avatar

Liitunud: 28 Juun 2007 17:01
Postitusi: 1840
Asukoht: Luhamaa
Postitus Re: BMW testsõitja Marko Asmer
sorry, ma pisteliselt lugesin, ei suuda tervet teksti läbi lugeda ja ega ma eriti aru ka ei saaks, aga keegi saab põhiteemast kokkuvõtet teha? :oops:

_________________
Lihtne viis kiirelt raha teenida. Tutvu ja registreeri:
http://bee4.biz/?ref=10565


20 Okt 2008 21:23
Profiil
MotoGP Spec 2009
Kasutaja avatar

Liitunud: 11 Mai 2006 16:38
Postitusi: 7969
Asukoht: Scotland, Aberdeenshire, Fraserburgh
Postitus Re: BMW testsõitja Marko Asmer
Soovitan läbi lugeda. Autoril on hea fantaasia, või lihtsalt väga igav olnud.

_________________
Ajateenistus: 09.07.2012 - 06.06.2013

Pilt


20 Okt 2008 21:26
Profiil
Näita postitusi viimasest:  Sorteeri:  
Postita uus teema Vasta teemale  [ 40 postitust ]  Mine lehele 1, 2  Järgmine

Kõik ajad on UTC + 3 tundi


Kes on online

Kasutajad vaatamas seda foorumit: Pole registreeritud kasutajaid ja 2 külalist


Sa ei saa postitada uusi teemasid siia foorumisse
Sa ei saa vastata teemadele siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada manuseid siin foorumis

Otsi:
Hüppa lehele:  
cron
Powered by phpBB © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.