Tehnikafoorum
http://yx.yx.ee/tehnikafoorum/

Force India F1
http://yx.yx.ee/tehnikafoorum/viewtopic.php?f=30&t=633
Lehekülg 4/4

Autor:  Mairo [ 06 Märts 2009 15:21 ]
Postituse teema:  Re: Force India F1

Mallya: Gascoyne ei andnud teistele võimalust

Force India omanik Vijay Mallya vallandas nende tehnikaülema Mike Gascoyne'i, sest ta ei suutnud oma kolleegidega koos töötada ja ei andnud teistele andekatele inimestele võimalust omi ideid näidata.

„Teatud mõttes oli Mike Gascoyne väga aukartustäratav isik,” ütles Mallya. „Ta praktiseeris 'minu moodi või kaod siit' tööviisi ning andekatele inimestele ei antud võimalust.”

Gascoyne'il oli eelnevalt probleeme ka Toyota võistkonnas, kust ta 2006. aastal lahkus. Meeskonna sõnul tekkisid põhimõtetes eriarvamused ning Gascoyne'i juhatus vääris buldogi nimetust.

http://www.sponest.ee

Autor:  Siim [ 06 Märts 2009 17:11 ]
Postituse teema:  Re: Force India F1

Se on see, kui üks inimene jääb liiga kauaks üht ja sama tööd tegema.

Autor:  Mairo [ 25 Märts 2009 18:44 ]
Postituse teema:  Re: Force India F1

2009 Austraalia GP - Eelvaade - Force India

Pilt
http://www.gpupdate.net

Giancarlo Fisichella
"Isiklikult on Austraalia mulle hea koht. Võitsin 2005. aastal seal võistluse ja 2006. startisin teiselt kohalt, ning kuna meie auto polnud 2007. aastal piisavalt kiire, sain viienda koha. Neil põhjustel on see mulle fantastiline rada, kuid sõitmiseks ka suurepärane."

"Lühikeste sirgete, teise ja kolmanda käiguga kurvidega nõuab see 16-kurviline rada keskmist kuni suurt survejõudu. Samuti on vajalik hea veojõud, eriti nädalavahetuse algul, kui rada on veel roheline. Reedel on see väga libe, sest aasta jooksul ei kasutata rada nii palju, ja siis muutuvad võistluseks olud üha paremaks."

"Mõned šikaanid on kolmanda käiguga, seega peab pidurdusel hea auto olema, kuid ei tasu liialt pidurdada, et saaks šikaani endiselt hea kiirusega läbida. 11. ja 12. kurv on üsna kiired ja piduritele kurnavad, ning viimane kurv on väga huvitav. Tähtis on kiire olla, kuid alajuhitavus on suur ning auto lohiseb neljal rattal."

"Sel aastal algab võistlus veidi hiljem, kell 17:99, seega võib sõidu lõpus veidi pimedam olla, kuid minu arvates ei muuda see pilootidele eriti midagi. Singapuris sõitsime valgustuse all ning meie poolelt ei paistnud kuigi erinev olevat."

Dominic Harlow, võistlusinseneride juht
"Talvise arendustöö kulminatsioon ja auto ehitamisele kulutatud töö teeb Melbourne’i põnevaks ning tehniliselt katsumusterikkaks võistluseks. Albert Parki ringrada on piduritele karm ning olles ajutise kasutamisega, muutub selle haardumistase pidevalt. Ilm pakub meeskondadele palju tegevust, 2008. aastal oli 40 soojakraadi, ja lõunast tulevad vihmahood."

"Läbi aegade on esimest korda võistlus õhtul, mis lubab tõenäoliselt jahedamaid rajaolusid, kuid Bridgestone’i pehmemal rehvil on kindlasti probleeme kulumise ja koorumisega."

"Selle ringraja üheks väga tähtsaks faktiks, mida tuleb meeles hoida, on esimese kurvi justkui iga-aastased õnnetused, kus peaaegu viis kuud kestnud ootused võivad mõne sekundiga lõpu saada. Oleme Melbourne’is tihti turvaautosid näinud ning sel aastal võib seda taas vaja minna, ning reeglimuudatused võivad asjad pea peale pöörata."

http://www.sponest.ee

Autor:  Mairo [ 29 Märts 2009 12:36 ]
Postituse teema:  Re: Force India F1

2009 Austraalia GP - Võistlus - Force India

Pilt
http://www.gpupdate.net

Adrian Sutil
"Nagu oodata võis, oli võistlus väga huvitav! Ma sain hea stardi, kuid esimeses kurvis pidurdas Webber ootamatult vara ja mul polnud kuhugi minna. Vigastasin esitiiba ning pidin ebakorralise boksipeatuse tegema. Kaotasin pisut ka Heidfeldi taga aega: ma olin tast kiirem, ent ei saanud kuidagi mööda. Pärast esimest turvaautot oli kõik korras - meil oli hea strateegia ning rehvidega polnud probleeme. Kui turvaauto rajalt lahkus, tegin paar möödasõitu ning kõvade rehvidega olid lood juba paremad. Lõpetasin kümnendana ja usun, et selle tulemusega võib rahul olla."

Giancarlo Fisichella
"Olen väga pettunud vea üle, mille ma boksis tegin. Reageerisin veidi üle ja vajutasin liialt vara pedaalile ning mehhaanikud pidid mu tagasi veeretama. Olen väga pettunud, kuna usun, et ilma selleta oleksime hea tulemuse teinud. Ometi on ka positiivset - auto tundus sõidu käigus üsna hea. Ma ootan Malaisia etappi väga."

http://www.sponest.ee

Autor:  saemeez [ 31 Märts 2009 13:19 ]
Postituse teema:  Re: Force India F1

Force India tunneb Senna vastu huvi


Vijay Mallya tunnistas huvi Bruno Senna vastu, kes jäi selleks aastaks napilt vormel 1 kohast ilma.
Kuulsa Ayrton Senna õepoega Brunot seostati pikka aega endisesse Honda Racing meeskonda Jenson Buttoni kõrvale, aga pärast Brawn GP moodustamist otsustati Rubens Barrichello suurte kogemuste kasuks.

India miljardär Mallya ja Force India võitkonna omanik kaalus selleks aastaks sõitjate vahetust, kuid lõpuks otsustas jätkata vanadega, Giancarlo Fisichella ja Adrian Sutiliga.

„Ma tegin meeskonnas liiga palju muudatusi,” lausus Mallya. „Juhtkond muutus ja tahtsin veidi stabiilsust.”

Siiski vihjas ta, et järgmisel aastal võib oodata muudatusi, sest Fisichella on oma karjääri lõpu äärel.

„Tean, et Giancarlo on oma võistluskarjääri lõppu jõudmas, see ei pruugi tulla järgmisel aastal, kuid kindlasti lõpp paistab.”

„Kiired noorukid on ootel. Üheks neist on Bruno Senna ja me kõik arvasime, et ta palgatakse Brawn GP võistkonda, kuid võeti hoopis Barrichello. Õigel ajal vaatama noorukeid.”

sponest.ee

Autor:  Mairo [ 13 Aprill 2009 15:30 ]
Postituse teema:  Re: Force India F1

Force India võtab alles Euroopas KERSi kasutusele

Force India võistkond pole sel hooajal veel kahte luksusvõimalust kasutanud ning Adrian Sutili sõnul võetakse alles Hispaania etapil kasutusele KERSi ja piloodi poolt sätitava esitiiva.

Juba eelnevalt oli teada, et Force India ei kasuta võistlustel KERSi süsteemi, kuid Sutili tunnistas lisaks, et nad ei kasuta ka esitiiva uut võimalust.

„See pole nii lihtne kui paistab,” kirjutas Sutil oma kolumnis. „Sellel on klapi üles ja alla liigutamiseks elektrooniline mootor ning on vaja palju tarkvarasüsteeme.”

„Euroopa sõitudele minnes usun, et Force India hakkab võistlema KERSi ja sätitava esitiivaga.”

„See (KERS) ootab tehases auto külge paigaldamist, kuid hetkel on meie arvates kaaluga probleeme.”

http://www.sponest.ee

Autor:  Mairo [ 05 Mai 2009 17:53 ]
Postituse teema:  Re: Force India F1

Alates Saksamaa GP-st hakkab KERS-i kasutama ka Force India

Force India meeskonnapealiku Vijay Mallya sõnul hakkab tema vormel-1 meeskond KERS-i kasutama alles Saksamaa Grand Prix'l. Tiim katsetas Hiinas esmakordselt oma kahekorruselist difuusorit, kuid nagu veel viis meeskonda pole ka India tiim KERS-i süsteemi kasutusele võtnud.

„Hetkel on meie eesmärgiks saada hästi toimima meie uuendused Barcelona GP'l,” seletas Mallya. „Järgmisena tulevad uued täiendused kasutusele Monacos ning seejärel hakkame Saksamaa võistlusest alates kasutama KERS-i, sest auto on sellega sõitmiseks disainitud ning meil on Mercedesega leping,” kinnitas Mallya KERS-i kasutusse võtmist alates 12. juulil peetavast võistlusest.

Hetkel hinnatakse parimaks KERS-ks McLareni kasutatavat mudelit, mille tootjaks on samuti Mercedes. Selle arendamisega alustas kompanii juba 2007. aastal.

„Minu arvates on tähtis, et meid lugupeetakse. Me ei ole siin selleks, et rahulikult paigal istuda ja vaadata, kuidas kõik teised ringi sagivad – meie sõidame võidu,” lõpetas Mallya.

http://www.sponest.ee

Autor:  Mairo [ 14 Aug 2009 18:22 ]
Postituse teema:  Re: Force India F1

Force India lubab veel punktide eest võidelda

Force India tehnikadirektor James Key lubab, et enne hooaja lõppu suudab võistkond veel nii mõnegi asjaga üllatada ja punktidele jõuda.

Tänavu on meeskond mitmel korral jõudnud punktide kogumisele väga lähedale, eriti Saksamaal, kus Adrian Sutili punktikoht paistis olevat enam kui kindel, aga kokkupõrge Kimi Räikköneni vormeliga rikkus kogu sõidu.

„Meie autod on tänavu mitmel korral punkte koju toomas olnud, kuid see pole õnnestunud,” lausus Key. „Silvestone’i suure edusammu järel oli meil hooaja keskel hea võimalus, kuid Adriani ebaõnnestunud kvalifikatsiooniga jäi see nägemata.”

„Siiski näitas Giancarlo Fisichella suurepärase sõiduga, tõustest 16. kohalt kümnendale, vaid sekundid punktikohast maas, et punktide kogumiseks vajalik kiirus oli olemas.”

„Sarnane lugu oli Saksamaal, kus kvalifikatsioon õnnestus, hoidsime oma punktikohta Räikköneni avariini.”

„Ungari polnud enam nii hea, kuid üsna palju on hooaja jooksul veel oodata ja peame tagama selle, et kasutame iga avaneva võimaluse ära.”

Ühtlasi tunnistas Key, et tänavuse tiheda konkurentsi tõttu saab kvalifikatsioon ülimalt tähtis olema.

„Hetkel on autode vahel kümnendikud ja sajandikud ning kogu võistlejaterivi mahub ühe sekundi sisse. See on muidugi hämmastavalt tihe, seega iga mõistlik uuendus võib märgatavalt aidata. Selle tulemusel on ka kvalifikatsioonil suur rõhk.”

„Saksamaal oli meil hea stardikoht ja esimeste seas sõitmisega polnud probleeme, hoides punktikohta. Praeguse seisuga on koht rajal hädavajalik.”

http://www.sponest.ee

Autor:  rauninho [ 05 Sept 2009 11:57 ]
Postituse teema:  Re: Force India F1

Kes Force India teiseks pildooiks jääb nüüd kui Fisichella Ferrarisse läks?

Autor:  Henri [ 05 Sept 2009 12:15 ]
Postituse teema:  Re: Force India F1

liuzzi tuleb

Autor:  Mairo [ 05 Sept 2009 16:21 ]
Postituse teema:  Re: Force India F1

Liuzzi meeldib millegipärast. Loodetavasti esineb hästi.

Autor:  TheXer [ 05 Sept 2009 16:49 ]
Postituse teema:  Re: Force India F1

liuzzi on jah suht sümpaatse mulje jätnud

Autor:  Mairo [ 07 Sept 2009 14:09 ]
Postituse teema:  Re: Force India F1

Fisichella asemel sõidab Force Indias Liuzzi

Force India vormelimeeskond teatas täna, et käesoleva hooaja järelejäänud etappidel sõidab nende auto roolis Ferrarisse siirdunud Giancarlo Fisichella asemel itaallane Vitantonio Liuzzi.

Fisichella liitus Ferrariga, et asendada selle hooaja lõpuni vigastuse tõttu eemal olevat Felipe Massat, vahendab Reuters.

Liuzzi oli varem Force India testisõitja. Ta on vormel-1 ka varem sõitnud – 2007. aastal istus ta Toro Rosso roolis, siis oli tema parimaks tulemuseks kuues koht Hiina MM-etapil.

http://www.postimees.ee

Autor:  Mairo [ 09 Sept 2009 14:51 ]
Postituse teema:  Re: Force India F1

Force India lasi Ecclestone`i hinnangul käest kuldse šansi

Hiljuti võistkonna ajaloo esimesed F1-sarja MM-punktid teeninud Force India vormelitiim lasi sarja presidendi Bernie Ecclestone`i hinnangul käest hiilgava šansi kui jättis palkamata India piloodi Karun Chandoki.

Mäletatavasti jättis Force India esisõitja Giancarlo Fisichella meeskonna peagi pärast seda kui oli toonud Valencia etapilt meeskonnale teise koha ja ajaloo esimesed kaheksa punkti.

Ferrarise siirdunud Fisichella asemel otsustas võistkond palgata võidusõitudeks senise testisõitja Vitantonio Liuzzi.

Ecclestone`i hinnangul kaotas Force India sellega võimaluse tugevdada ja parandada oma rahvusliku võistkonna mainet. "Lootsin, et Vijay (võistkonna hindust omanik Vijay Mallya) annab Karun Chandokile võimalusi. Olen väga pettunud, et ta valis hoopis itaallase," rääkis Ecclestone Hindustan Times`ile antud intervjuus.

"Ma ei tea, kas see oli ehk Liuzzi testisõitja lepingus sedasi ette nähtud, kuid ma näinuks parema meelega India meeskonnas sõitmas India vormelipilooti."

25-aastane Karun Chandhok sõidab hetkel GP2 sarjas ning on lähedal olnud lepingule ka kuninglikus vormelisarjas. Seni on ainsa India piloodina sõitnud F1-s Narain Karthikeyan, kes roolis 2005. aastal Jordani masinat.

http://sport.err.ee

Autor:  Mairo [ 29 Okt 2009 10:50 ]
Postituse teema:  Re: Force India F1

Force India ületas oma ootusi

Force India võistkonna omanik Vijay Mallya sõnul on nad selleks aastaks seatud ootused pikalt ületanud ning kavatsevad järgmisel hooajal selgelt keskmiste seas võidelda.

Force India polnud enne seda aastat ühtegi punkti kogunud, kuid mitmel korral oldi sellele lähedal. Nüüd on suudetud lausa poodiumikoht võtta ja selle üle on kogu tiim väga uhke, mistõttu loodetakse 2010. aastal veelgi paremate tulemuste pärast võidelda.

„Aasta algul tahtsime punkte, kuid samuti soovisin näidata oma firma iga osakonna märkimisväärset arengut,” lausus Mallya. „Õppisime eelmise aasta vigadest ning oleme protsessi, läbiviimist ja tööpraktikat koomale tõmmanud, mis on kokkuvõttes aidanud meil punkte koguda ning tunda uhkust saavutatu üle.”

„Ütleksin, et see aasta on isegi meie ootusi ületanud, kuna kindlustasime poodiumikoha, parima stardikoha ning kiireima ringiaja. Võime selle üle tõesti uhked olla.”

„Samuti on olnud meil võimalusi, mida pole suutnud ära kasutada, näiteks Interlagoses, Suzukas ja Monzas. See veidi vähendab rahulolu, kuid annab lootust juurde - kui järgmisel aastal sarnaselt tegutseme ning kõik võimalused ära kasutame, siis võime tunda end kindlat mõlemas punktitabelis.”

Ühtlasi loodab Mallya, et meeskond saab hooaja tugevalt Abu Dhabis lõpetada, kus loodetakse Brasiilias Adrian Sutili kaotatud poodiumikoht tagasi teha.

„Brasiilia oli üks kaotatud võimalusi, kus Adrianil oli hea seis suurte punktide, ehk isegi poodiumi jaoks, kuid see ei läinud nii.”

„Abu Dhabi aerodünaamiline nõue vormelitele sarnaneb Brasiiliale ja Valenciale. Kuigi pole vihma oodata, võib kvalifikatsiooni korralik sooritus meile võistluseks hea koha anda.”

„Pole välistatud, et võime konstruktorite arvestuses ühe koha võrra tõusta, kuna kaotame Renault'le vaid 13 punkti, kuid see pole lihtne ülesanne, seega peame olema rahul sellega, mis meil juba kirjas on.”

„Toro Rosso on viimastel võistlustel üsna tugevana silma paistnud, seega on meie isiklikuks eesmärgiks nad selja taga hoida. Üheksas koht on veidi parem kui mullu saavutatud kümnes ning vajame seda, et saada tehtud edusammudele kinnitust.”

http://www.sponest.ee

Autor:  Siim [ 29 Okt 2009 12:02 ]
Postituse teema:  Re: Force India F1

Siiralt hea meel Force India heade esituste üle.

Autor:  Mairo [ 27 Nov 2009 15:55 ]
Postituse teema:  Re: Force India F1

Sutil ja Liuzzi jätkavad tuleval hooajal Force India pilootidena

Force India vormel-1 meeskond teatas, et võistkonna pilootidena jätkavad tuleval hooajal sakslane Adrian Sutil ja itaallane Vitantonio Liuzzi.

"Me oleme väga rahul, et suutsime nii Adriani ja Tonioga lepingu sõlmida ka 2010. aastaks," ütles meeskonna omanik Vijay Mallya reedel avaldatud teates.

Force India edukaim esitus tänavuse hooaja MM-il oli Giancarlo Fisichella teine koht Belgia GP-l. Pärast seda siirdus Fisichella Ferrarisse ja teda asendas Force Indias just Liuzzi.

http://sport.err.ee

Autor:  TheXer [ 27 Nov 2009 17:32 ]
Postituse teema:  Re: Force India F1

sutil on minu arust väga hea sõitja, kahju et ta kuskile tugevasse meeskoda ei saanud

Lehekülg 4/4 Kõik ajad on UTC + 3 tundi
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/