Hetke kellaeg on 28 Aprill 2024 07:11

Kõik ajad on UTC + 3 tundi




Postita uus teema Vasta teemale  [ 120 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, 4, 5  Järgmine
 2010. hooaja meeskonnad/sõitjad ja nendega seonduvad kõlakad 
Autor Sõnum
MotoGP Spec 2009
Kasutaja avatar

Liitunud: 11 Mai 2006 16:38
Postitusi: 7969
Asukoht: Scotland, Aberdeenshire, Fraserburgh
Postitus Re: 2010. hooaja meeskonnad/sõitjad ja nendega seonduvad kõlakad
Ferrari süüdistab FIAt ja uusi võistkondi F1 maine rikkumises

Ferrari süüdistab uute võistkondade probleemides FIA-t, kes liiga palju pressis uute tiimide liitumise suunas.

Praegusel hetkel vaevlevad probleemide küüsis Campos Meta ja US F1, kellest viimane palus hiljuti FIA-lt luba puududa esimestelt võistlustelt. Selle tulemusel võib juhtuda, et võistlusrivi ei saa olema nii pikk, kui 2010. aastaks loodeti.

Nüüd teatas Ferrari, et FIA üritas liiga palju julgustada uute võistkondade liitumist ning olukord oleks palju parem, kui oleks vaadatud rohkem autotootjate nagu Toyota ja BMW järele, kes lahkusid.

„Nimekirja läkitas end, või meie panime, 13 võistkonda selleks aastaks, kuid praeguseks ajaks ainult 11 neist on tegudeks valmis, näidanud raja ääres oma nägusid. Samal ajal, kui mõned on läbinud vaid mõnisada kilomeetrit, on teised vähema tempoga rohkemat suutnud,” teatas Ferrari oma kolumnis.

„12. võistkonnana, Campos Meta juhatus ja osaluse olukord on täiesti muutunud ja äkitselt on raha süstinud helde valge rüütel, seda siis viimase minuti päästerõngana.”

„Siiski võib rüütel varsti hakata kahtlema, kas tema heldus läks õigesse kohta ja lojaalne vasall seda kasutada oskab. Kõik see tähendab, et on raske ette kujutada, kuidas Dallara poolt konstrueeritud vormel oma nägu Barcelona ringrajal näitab, seega Bahreinis nähakse suurema tõenäosusega Senna nime naasmist vormel 1 sarja.”

„13. tiim, US F1 paistab olevat jooksnud peitu Charlottesse, USAsse ning jätnud isepäi need vaprad nagu argentiinlase Jose Maria Lopezi, kes lepingu sõlmimisel uskus, et pääseb vormel 1 sarja, kuid nüüd peab otsast peale alustama.”

„Kummalisel kombel on neil endiselt jultumust väita, et kõik on korras ja ühtegi pilve pole taeva kohal.”

Ühtlasi väljendas Ferrari selgelt, et vormel 1 sarja poole püüdleva Stefan Grand Prix olukord ei üllata neid sugugi.

„Järgmiseks on need Serbia raisakotkad. Esiteks alustati võitmatut lahingut FIA-ga ja siis korjati üles Toyota surivoodile jäänud luud.”

„Olles palganud mõned inimesed, kelle ümber pole vanad skandaalid veel vaibunud, üritavad ringi tiirutades asendada võimalusel selle koha, mis esimesena tühjaks saab; saades tõenäoliselt toetust samalt rüütlilt, keda varem mainisime.”

Samuti süüdistas Ferrari olukorras väga selgelt endist FIA president Max Mosleyt, kes läks eelmisel aastal tülli autotootjatega just nende uute tiimide liitumise pärast.

„See olukord on jäänud pühast sõjast, mida pidas eelmine FIA president. Põhimõte oli lubada väiksemad tiimid vormel 1 sarja.”

„Tulemus on selline: kaks tiimi küündivad vormel 1 stardini, kolmas lükatakse nähtamatu käega võitlustulle ja mis puudutab neljandat, siis targem on helistada politseisse ja teatada kadunud isikutest.”

„Samal ajal oleme kaotanud kaks autotootjat, BMW ja Toyota näol, ja Renault’st pole enam muud alles kui tühipaljas nimi. Kas see oli ikka seda väärt?”

Ferrari kriitika uute tiimide lisandumise vastu pole midagi uut, kuna juba eelmisel aastal teatati, et sedasi on mõttekam hakata seda võistlussarja kutsuma vormel GP3.

http://www.sponest.ee

_________________
Ajateenistus: 09.07.2012 - 06.06.2013

Pilt


23 Veeb 2010 19:15
Profiil
MotoGP Spec 2009
Kasutaja avatar

Liitunud: 11 Mai 2006 16:38
Postitusi: 7969
Asukoht: Scotland, Aberdeenshire, Fraserburgh
Postitus Re: 2010. hooaja meeskonnad/sõitjad ja nendega seonduvad kõlakad
Isa innustas Alonsot Ferrariga liituma

Fernando Alonso jaoks oli karjääri tipphetkeks kahe vormel 1 maailmameistritiitli võitmine, kuid nüüd avalikustas hispaanlane, et Ferrariga liituma innustas teda isa.

„Isa ütles mulle alati, et nii läheb,” lausus Alonso. „Ta ütles, et karjääri võib Ferraris lõpetada – siis on elu täiuslik. Ise olin pärast kahte tiitlit Renault’ga koos võites väga õnnelik ja rääkisin, et elu on täiuslik, kuid isa ajas oma joru ja ütles, et Ferrari eest sõites unustavad inimesed kõik need kaks tiitlit. Nad mäletavad Alonsot kui Ferrari pilooti. Jäin sellega nõusse ja nüüd usun, et tal oli õigus, Ferrari annab erilise tunde.”

Alonso on oma karjääri jooksul nautinud meedia magusaid ja kibeidaid hetki, kuid väga tähelepanuväärne on liitumine Ferrariga, kuna tänavusi talviseid testimisi on käinud vaatamas üle 36 000 fänni, mida on rohkem kui eelmisel aastal Türgi Grand Prix’l.

„Algul oli raske, polnud midagi. Esimesel aastal Minardi eest sõites pidi perekond mind üldse Saksa telekanalist vaatama. Hispaanias polnud teleõiguseid vormel 1 ülekannetele. Nüüd arvan, et minu vastu tõuseb huvi veel rohkem, aga suurim raskus saab väljaspool Hispaaniat olema. Austraalias, Koreas või Jaapanis võisteldes tean, et minu jaoks saab suur muutus olema, kuna Ferrari fänne on üle maailma. Väga hea, kui võidad, aga mitte kuigi hea, kui kaotad. See on kõik Ferrari piloodiks olemise üks osa.”

Ühtlasi usub Alonso, et sündmusterikas 2007. aasta McLarenis koos Lewis Hamiltoniga on teda punaste tiimiks hästi ette valmistanud.

„Väga raske oli, aga isiklikult õppisin palju. Karjääri jaoks oli hea astuda samm ja McLareniga liituda ning üles kasvada. Õppisin, kuidas võistkonnaga töötada ja meedia survega toime tulla. Minu probleemid said alguse tiimi ja meedia poolt. Nüüd olen kõigeks palju rohkem valmis nii vormel 1 maailmas kui isiklikus elus.”

http://www.sponest.ee

_________________
Ajateenistus: 09.07.2012 - 06.06.2013

Pilt


23 Veeb 2010 19:34
Profiil
MotoGP Spec 2009
Kasutaja avatar

Liitunud: 11 Mai 2006 16:38
Postitusi: 7969
Asukoht: Scotland, Aberdeenshire, Fraserburgh
Postitus Re: 2010. hooaja meeskonnad/sõitjad ja nendega seonduvad kõlakad
FIA uurib US F1 seisu

FIA tegeles täna US F1 meeskonna valmisoleku uurimisega 2010. aasta hooajaks, kuna tekkinud on kahtlused, kas meeskond on valmis starti üldse tulema.

Vähem kui 24 tundi uuringuid Charlotte's, US F1 tehases näitasid, et meeskond vaevleb probleemide käes. FIA kinnitas, et nüüd hakatakse veelgi detailsemalt kõike uurima.

FIA tehniline delegaat eesotsas Charlie Whitingiga külastasid US F1 peakorterit ning nägid arendustöid, mida tehakse ja kui valmis ollakse sel aastal võistlema.

Külaskäik, mida ei kinnitanud amelikult ei US F1 ega FIA, tekitab spekulatsioone, et meeskonna toetaja Chad Hurley tahab sõlmida lepingut Campos Meta või Stefan GP-ga, et hoida endiselt võimalusi US F1 rajale tulekuks.

„Meil on tunne, et Hurley ja Parris Mullins [Hurley nõuandja] huvituvad endiselt meist ning samas on ka tunne, et Hurleyl ei ole kavatsust meist loobuda, kuigi meedia arvates on ta koos Camposega,” ütles üks US F1 juhtidest.

„Kõigi juttude valguses, mida US F1-st räägitakse, on unustatud, et üle 60 inimese on pidanud viimasel kahel kuul kannatama. Paljud meist loobusid oma töökohtadest, et sõita üle maailma kokku ja kasutada pakutud võimalust.”

„Töötajate, Windsori ja Andersoni vahelisel kohtumisel, esitas Windsor küsimuse: 'Kes siinolijatest ei usu, et me jõuame Bahreini?' Ma usun, et küsimus pidi olema retooriline, kuid 100% kohalolijatest tõstsid käed. Ta oli ilmselgelt šokeeritud.”

„Hoolimata sellest hoiab meeskond ühte ja me oleme kõik pühendunud projektile. Mõned on küll lahkunud, kuna ei saa olla kindel, et meile sel reedel makstakse. Ma ei ole kunagi näinud sellist pühendumust.”

FIA on keeldunud ametlikult kinnitamast inspektsiooni sooritamist. Pressiesindaja lausus vaid: „Meil ei ole praguses staadiumis midagi öelda.”

Kubica loodab Renault uuendustele

Robert Kubica loodab, et selle nädala Barcelona testidel suudab Renault suure hüppe edasi teha.

„Meil saavad mõned uuendused auto kallal olema,” lausus Kubica pärast eelmise nädala Jerezi teste, mille kokkuvõttes näitas poolakas paremuselt teist aega.

„Ma ei tea, kui suured need saavad olema. Muidugi loodame, et vähendame tipptiimidega vahet, kuid me ei tea, kui palju ka nemad edasi arenevad. Püüame endast parima anda ja Bahreinis selgub, kas sellest piisab või mitte.”

„Kuid ausalt öeldes pole kunagi piisavalt, seega pingutame väga palju ja püüame nende testide ajal võimalikult suurt tööd ära teha, mis on esimeste võistluste jaoks hädavajalik. Loodame Bahreiniks täiesti valmis olla.”

Selleks aastaks Renault võistkonnaga liitunud Kubica on testidel tehtud tööga seni rahule jäänud.

„Ma pole kunagi 100 protsenti rahul, kuid ausalt öeldes teeme head tööd, oleme Valenciaga võrreldes suure arengu teinud – seega olen üldiselt väga rahul.”

Ühtlasi ei pea poolakas end esipiloodiks, kuigi tal on märkimisväärselt rohkem kogemust kui uustulnuk Vitali Petrovil.

„Ma ei usu, et on kindlat liidrit. Loomulikult pole Vitali varem vormel 1 sarjas võistelnud, seega peab ta veidi kohanema ja kogemust korjama. Seega õpib ta ehk veel ja püüab kõiki asju selgeks saada.”

„Seega teeme inseneridega tihedat tööd, et vormeli arendusele kaasa aidata ja hooajaks võimalikult hästi valmis olla.”

USF1 kaotas sponsori, Lopez Camposesse?

Jose Maria Lobezi mänedžer Felipe McGough tunnistas, et peavad läbirääkimsi Campose omaniku Jose Ramon Carabantega ning US F1 investori Chad Hurleyga, et kindlustada Lopezi koht algavaks hooajaks vormel 1 sarjas.

Kuna US F1 plaanides valitseb selgusetus, aga meeskond on sõlminud Lopeziga juba sõitjalepingu, siis arvatakse, et mees tahab suunduda pigem Camposesse. McGough kinnitas, et Carabante, kes võttis eelmisel nädalal kontrolli Campose meeskonna üle, ja Hurley üritavad Lopezile lahendust leida.

„Kaks gruppi, kellega täna räägitud sai, teevad kõik võimaliku, et 'Pechitole' koht F1-s leida,” ütles McGough.

„Nii Chad Hurley kui Jose Carabante rääkisid mitmeid tunde rahaprobleemide lahendamisest, mis mõlemaid meeskondi vaevavad. Meie jaoks on see signaal, et töötatakse selle nimel, et Lopez sõita saaks.”

„Me oleme teinud kõik võimaliku ega ole astunud ühtegi vale sammu. Finantsraskused ja usaldus, mis saadi pärast FIA tunnustust, on asju teinud keerulisemaks ja me peame leppima, et [US F1] autod ei ole Bahreiniks valmis.”

„Praegu on asjad kahe investeerimisgrupi käes. Neil on lõplik sõna. Me loodame, et saame naasta Argentiinasse heade uudistega Lopezi kohta.”

Finantsteenuste ühing Locstein, kellega US F1 peab läbirääkimisi toetuse saamise osas, kinnitas, et ei taha sidemeid nende praeguste raskuste tõttu.

„Loomulikult otsib Locstein üle maailma erinevaid ärivõimalusi, sealhulgas ka vormel 1 võidusõidu toetamist,” seisis Locsteini avalduses.

„Locstein oli valmis sõlmima US F1 meeskonnaga sponsorluslepingu, kuid kui selgus, et meeskond ei ole võimeline osalema kogu 2010. aasta hooaja vältel, siis Locstein loobus edasisest seotusest US F1-ga.”

„Locstein soovib US F1 organisatsioonile edu nende ettevõtmistes.”

Force India tehnikadirektor liitub Sauberiga

Force India tehnikadirektor James Key liitus Sauberiga, kus ta vahetab välja Willy Rampfi.

Eile teatas Key, et otsustas Force Indiast lahkuda, olles alustanud tööd seal juba Jordani päevist 1998. aastast. Täna avalikustas Sauberi tiim, et Rampf lõpetab aprilli lõpus tehnikatiimi ülemana töö ja tema töökohustused võtab üle Key.

Keyle avaldasid muljet Sauberi poolt kasutatavad tehased, milles ta näeb pikaajalist potentsiaali ja mille BMW ehitas nelja aastaga üles.

„Esimest korda Hinwili tehast nähes sain kohe aru, mis võimalusi see mulle pakub,” lausus Key. „Tuuletunnel, superarvuti, masinaruum ja personali väga hea ekspertiis.”

„Sauberis on kohe potentsiaali märgata ning vormel 1 muutlikus maailmas on minu arvates see tiim hästi paigas.”

„Olen vanale tiimile tänulik, kus veetsin viimased 12 aastat, kuid nüüd ootan vägagi uuele tööpostile asumist. Sooviksin tänada Peter Sauberit ja nende tiimi selle võimaluse eest.”

Peter Sauberile avaldas muljet, kuidas Key suutis Force India 2009. aastal võistlusrivi lõpust keskmiste sekka tuua ja isegi võidu eest võitlema panna.

„Noorest east hoolimata saab James toetuda rohkem kui kümnele vormel 1 aastale, mille kogemusi tõestas 2009. aasta vormel,” lausus Sauber. „James tuleb eratiimist ja teab, kuidas piiratud eelarvega toime tulla. Meie puhul saab ta nautida tipptasemel tehnoloogia võimalusi.”

Samal ajal selgitas Willy Rampf, et ta lahkus Sauberist omal soovil.

„Vormel 1 võistkonna tehnikadirektorina on esikohal töö ja kõik ülejäänud rivistub selle järgi,” lausus Rampf. „Olen kümme aastat oma tööd kirega teinud, kuid nüüd on aeg teatepulk edasi anda.”

„Peter Sauber andis mulle võimaluse mootorisporti sisenemiseks ja hindan oma veedetud aega selles tiimis väga kõrgelt.”

http://www.sponest.ee

_________________
Ajateenistus: 09.07.2012 - 06.06.2013

Pilt


25 Veeb 2010 15:40
Profiil
MotoGP Spec 2009
Kasutaja avatar

Liitunud: 11 Mai 2006 16:38
Postitusi: 7969
Asukoht: Scotland, Aberdeenshire, Fraserburgh
Postitus Re: 2010. hooaja meeskonnad/sõitjad ja nendega seonduvad kõlakad
Endisel Brawn GP juhatusel pole enam hääleõigust

Mercedes GP võistkond kinnitas, et tegevjuht Nick Fry on juhatusest lahkunud ja ei osale enam tähtsate otsuste langetamisel.

Fry jätkab tegevjuhi kohal, kuid pressiesindaja sõnul täidab ta juhatuse koosolekutel rohkem pealtvaataja osa ning ei saa hääletada. Teadete kohaselt lahkus Fry juhatusest juba 26. jaanuaril, kui tiim läks Mercedese ja Aabari kontrolli alla.

Tegevjuhina sekkub Fry igapäevastesse asjaajamistesse ja osaleb komitee koosolekutel. Kõik teised vana tiimi juhatuse liikmed, peale pealiku Ross Brawni, astusid samuti oma kohalt tagasi ja nad asendati Mercedese ning Aabari personaliga.

Mercedes: Kiire vormel ei tähenda veel midagi

Mercedes-Benzi spordidirektor Norbert Haug on veendunud, et Red Bulli hea aeg Barcelona esimesel päeval suudetakse ülejäänud testipäevadega tasa teha.

Mark Webber lõpetas Barcelona esimese päeva peaaegu sekundilise edumaaga, olles läbinud kvalifikatsiooniringe, kuid Haugile pole Red Bulli vormeli kiirus kartusi äratama hakanud.

„Kui nad näitaks seda aega võistlusoludes, siis oleks nad kiired,” lausus Haug, „kuid see aeg pole mõõdupuu. Praegu on veel vara midagi öelda ja minu arvates pole seni ükski tiim näidanud tõelist ühe kiire ringi potentsiaali.”

„Testimise jätkudes loodetavasti näeme potentsiaalide tõestamist, kui ilm halvaks ei muutu.”

Haugi sõnul on põnevust juurde toonud see, et sellel aastal kasutavad vormelid suuremaid kütusepaake.

„Lihtsalt võimatu on midagi konkreetset hinnata. Kui läbid näiteks 37 ringi ja sul on minimaalne kütusekogus, siis see ei tähenda midagi, kuna keegi teine võib sama distantsi läbida palju suurema kütusekogusega.”

„80 kilogrammi erinevus võib tähendada ringi kohta kolme sekundilist vahet, kuid seda eeldusel, et raskema vormeliga mees suudab ka tühja paagiga hästi sõita.”

„Ühe seadistusega pead hästi hakkama saama kvalifikatsioonis ja suutma sõidu oludes täieliku maksimumi välja võtta. See on suur ulatus ja väga erinev sellest, mis meil seni vormel 1 sarjas olnud.”

„Seega võib tõenäoliselt näha ajatabeli tipus masinat, mis on kvalifikatsioonis kiire, kuid jääb võistlusoludes teistele alla. See muudab asjad väga põnevaks.”

http://www.sponest.ee

_________________
Ajateenistus: 09.07.2012 - 06.06.2013

Pilt


25 Veeb 2010 22:21
Profiil
MotoGP Spec 2009
Kasutaja avatar

Liitunud: 11 Mai 2006 16:38
Postitusi: 7969
Asukoht: Scotland, Aberdeenshire, Fraserburgh
Postitus Re: 2010. hooaja meeskonnad/sõitjad ja nendega seonduvad kõlakad
Button: Tiitliheitlusesse võib sekkuda kuni seitse meeskonda

Valitsev vormel-1 sarja maailmameister Jenson Button arvab, et algaval hooajal võib tiitliheitlusesse sekkuda koguni seitse meeskonda.

„Ma arvan, et sel aastal on rohkem kui neli meeskonda konkureerimas esikohtade nimel,“ ütles Button intervjuus Reutersile. „Peale meie (McLareni) on konkurentsis veel Ferrari, Mercedes ja Red Bull ning ka Sauber, Force India ja Williams pole palju maas,“ kinnitas Button.

Buttoni meeskonnakaaslane ja 2008. aasta maailmameister Lewis Hamilton oli pühapäevasel viimasel hooajaeelsel testisessioonil kiireim, edestades napilt Red Bulli sõitjat Mark Webberit ja Ferrari Felipe Massat.

Seitsmekordne maailmameister Michael Schumacher sai Mercedese roolis kirja kuuenda aja, hoolimata sellest, et pole pärast 2006-ndat aastat vormelikarussellis tiirelnud.

Lewis Hamilton on üks mitmest noorema generatsiooni piloodist, kes ootab pikisilmi Schumacheriga konkureerimist. „Temaga samal ringrajal sõitmine saab olema suurepärane elamus, ta on selle spordiala legend,“ sõnas Hamilton.

Esimene vormel-1 sarja etapp sõidetakse 14. märtsil Bahreinis.

http://sport.err.ee

Brawn ennustab tiitlile väga tihedat rebimist

Mercedes GP võistkonna tiimipealik Ross Brawn ootab 2010. aasta tiitli võitluses väga tihedat rebimist.

Brawni võistkond oli mullu hooaja algul teistest arengus kaugel ees ja võitis mõlemad tiitlid, kuid pärast tänavusi testimisi on ta veendunud, et sel hooajal on tipptiimid palju rohkem koos.

„Eelmisel aastal oli eestkätt kergendus, et üldse starti jõudsime, millele lisandus auto esituste boonus,” lausus Brawn. „Minu karjääri jooksul on vaid kaks või kolm korda sedasi olnud, kus alustame hooaega nii suure eelisega.”

„Paljud ütleksid sama, et väga harva nähakse hooaja algul sellist eelist, kuid sel korral on lood teistsugused. Nüüd Mercedes GP tiimi esindades, tuues Hõbenooled tagasi võidusõitu, on kõik võistkonnad väga tihedalt koos, seega võib oodata väga rasket tiitliheitlust.”

„Mullu oli meil suur eelis ja siis tuli vaid seda võimalikult kaua hoida.”

Siiski ei mõtle Brawn tiitli kaitsmisele vaid püüab endast parima anda.

„Alati on tunne, et kõik algab uuesti. Sõitude ja tiitlite võidud ununevad väga kiiresti. Need püsivad veel mõned nädalad meeles pärast hooaja lõppu, seejärel keskendud täielikult uuele vormelile.”

„Seega ei alusta ma hooaega tiitli kaitsmise mõtetega, pigem püüame endast parima anda.”

Schumacher: McLarenil on väga hea masin

Michael Schumacher kiitis McLarenit ja veendus pärast Barcelona viimast testipäeva, et McLarenil on väga hea vormel.

Siiski tunnistas Schumacher, et praktiliselt võimatu on õiget paremusjärjestust ennustada.

„Kahtlemata paistsid nad väga head,” lausus Schumacher, „kuid kindlasti sõltub kõik veel sellest, kes mida Bahreini kaasa viib. Seda tuleb oodata ja vaadata.”

„Meil on Bahreiniks uuendusi, kuid kas sellest piisab või mitte, seda on võimatu ette ennustada.”

Kõigest hoolimata on Schumacheri sõnul kogu Mercedes GP tiim hooajaks täiesti valmis.

„Üldiselt levib positiivsus. Kõigil on raske, kuna toodad, testid – mehaanikutel venivad ööd väga pikaks.”

„Tegu on suure tööga ja tänan kõiki nende pingutuste eest, nii siin kui tehases. Seega ootavad kõik hooaega, et vähe kergemalt hingata saaks. Siiski pole kergendust palju, kuna kohe algab Bahreini minek ja üldiselt oleme arusaamal, et vormeli kiirus on tõusnud.”

Massa ei pea Ferrarit kindlaks favoriidiks

Felipe Massa on Ferrari ettevalmistustega rahul, kuid ei usu, et neil on konkurentide seas mingit suurt eelist.

Seni on Ferrari end talvistel testidel väga tugevalt näidanud, kui Valencia kõigil kolmel päeval näidati parimat aega ja kogu aeg on suudetud väga häid pikemaid sõite teha. Siiski viitas Massa Barcelona viimase päeva ajatabelile, kus olid liidrite seas väga väikesed vahed.

„Olen kogu testimisega rahul,” lausus Massa. „Isegi Valencia ja Jereziga, kus tegime seda, mida tahtsime teha, kuid hooaeg paistab tihe tulevat.”

„Me ei oodanud kunagi eelist ning kohe esimesel võistlusel võitmist, kindlasti mitte. Tahame omada kiiret masinat ja minu arvates on meil see olemas. Masin on töökindel, kuid samuti stabiilne, mida hooaja alguseks tahamegi.”

„Me pole siin, et hooaja eel võitjateks kuulutatud saada. Tulime siia auto kallal tööd tegema ning püüame hooajaks võimalikult heasse seisu saada.”

Massa lisas veel, et ta saab uue tiimikaaslase Fernando Alonsoga väga hästi läbi.

„Ma saan kõigiga hästi läbi, mul pole tiimikaaslastega kunagi probleeme esinenud. Olen täiesti kindel, et Fernandoga ei teki kunagi probleeme. Töötame koos hästi ja see on kõige tähtsam.”

„Ta on tark ja teab, et tiimi jaoks on kõige tähtsam suurepärane masin. Ka mina tean seda, seega töötame õiges suunas.”

Jordan on kindel, et Stefan GP stardib sel hooajal

Endine F1 tiimipealik Eddie Jordan usub, et Stefan Grand Prix jõuab hooaja avaetapiks stardirivvi.

„Mina olen aru saanud, et nad on Bahreinis stardis ja nendega koos on ka eksmaailmameister Jacques Villeneuve,” ütles praegu BBC-s vormel 1 eksperdina tegutsev iirlane.

Jordan, kes on tuntud kui väga palju allikaid omav F1 uurivagent andis veel teada, et Villeneuve on käinud Stefani baasis juba sõiduistme valamisel ning arvab, et teise piloodi koha hõivab keegi sõitjatest, kes on valmis suurema rahasumma letti laduma.

Veel lubab Jordan, et ärge olge hämmelduses, kui viimati USF1-ga seostatud YouTube’i asutaja Chad Hurley viimaks serbalse Zoran Stefanovichi omatava Stefan GP meeskonda toetama asuks.

Stefani meeskond on samuti saanud loa Toyotalt kasutada nende vormeli prototüüpi, mis valmistati 2010. aasta hooajaks, kui kuna Jaapani autotootja otsustas sarjast loobuda, siis jäi see vormel nende poolt realiseerimiata. Eks ole näha, kas Stefan kordaks vägitegu, millega eelmisel hooajal sai hakkama Brawn GP, kes kasutas samuti hingusele läinud Honda vormelit ja tuli nii sõitjate kui konstruktorite arvestuses maailmameistriks. Kui Stefan sarjaga liituks, siis oleks nende vormeli jõuallikaks Toyota mootor, mitte teiste uute meeskondade kasutatav Cosworth.

Hetkel seisab Stefani meeskonna F1 sarja pääsemine teise tiimi ebaõnne taga, ehk kui hetkel raskustes siplev USF1 otsustab siiski sarjast tänavuseks aastaks loobuda, siis saaks suurema tõenäosusega vabaneva koha endale Serbia meeskond.

USF1 on juba avaldanud soovi puududa neljalt esimeselt etapilt, sest nende vormel ei ole õigeks ajaks valminud.

Kui Stefan Grand Prix meeskond saaks algavaks hooajaks koha sarjas, siis saaks Villeneuvest tänavusel hooajal viies maailmameister, kes aktiivselt sarjas osaleks. Teda ootavad ees juba vanameister Michael Schumacher, Fernando Alonso, Lewis Hamilton ja Jenson Button.

http://www.sponest.ee

_________________
Ajateenistus: 09.07.2012 - 06.06.2013

Pilt


01 Märts 2010 23:25
Profiil
MotoGP Spec 2009
Kasutaja avatar

Liitunud: 11 Mai 2006 16:38
Postitusi: 7969
Asukoht: Scotland, Aberdeenshire, Fraserburgh
Postitus Re: 2010. hooaja meeskonnad/sõitjad ja nendega seonduvad kõlakad
Campos nimetatakse ümber Hispania Racinguks

Enne vormel 1 sarja 2010. aasta hooaja algust nimetatakse Campos Meta 1 võistkond ümber Hispania Racing F1 Teamiks.

Teadete kohaselt kinnitatakse nimevahetust neljapäeval, kuna selleks on vaja eelnevalt FIA poolt luba. Nimevahetus on tingitud sellest, et Campose tiimi endine president Jose Ramon Carabante suurendas eelmisel kuul oma osalust võistkonnas ja määras tiimi pealikuks Colin Kollese.

Veel usutakse, et samal päeval esitletakse Dallara poolt ehitatud Campose vormelit ja pilootideks kinnitatakse ametlikult Bruno Senna koos indialase Karun Chandhokiga. Samuti on US F1 piloot Jose Maria Lopez saamas endale reservpiloodi koha.

Tiimiga peaks liituma veel Jacky Eeckelaert, kes on eelnevalt töötanud Prosti, Sauberi ja Honda võistkondades insenerina ning mullu abistas Kollest Le Mansi sarjas.

Lada hakkab Renault võistkonda toetama

Vene peaminister Vladimir Putin teatas, et Lada hakkab 2010. aastal Renault vormel 1 võistkonda sponsoreerima.

Lepingut seostatakse Vitali Petrovi liitumisega Renault võistkonda, kellest on saanud esimene venelane vormel 1 sarjas. Putin lisas veel, et Petrovist saab suurepärane Prantsuse autotootja ja Venemaa koostöö sümbol.

„Esimese sammuna toetame seda liitumist ja ei välista veel projektis suurema rolli omandamist,” lausus Putin.

2008. Aastal omandas Renault kontsern 25% suuruse osaluse Lada emafirmast Avtovaz ning Renault tegevjuht Carlos Ghosn teatas, et kavatsetakse üksteist tihedamalt siduda.

Kuigi nüüd kinnitatakse Renault vormelitele Lada firmamärgid, siis võistkonna nimi jääb samaks.

CNN hakkab Lotust toetama

Lotus Racing võistkond avalikustas partnerlustehingu uudistevõrgustiku kanali CNNiga.

Võistkond teatas teisipäeval, et 2010. aasta T127 vormelid hakkavad kandma CNNi logosid.

„Teatame uhkusega, et Lotus Racing perekonnaga on liitunud CNN,” lausus tiimi pealik Tony Fernandes. „See on märk positiivsest vastukajast, mida oleme ülemaailmsel äriturul saanud, et nii mainekas uudistebränd otsustas meiega ühineda.”

„Kogu võistkond ja ka mina ootame CNNiga koos töötamist neil kuudel ja aastatel.”

Hamilton otsib uut mänedžeri

Lewis Hamilton teatas, et tema isa Anthony lõpetab mänedžeritöö.

Hamiltoni sõnul jõudsid mõlemad arusaamale, et aeg on professionaalne suhe lõpetada ja Lewis on piisavalt täiskasvanud, et ise edaspidi otsuseid teha.

Nüüd otsib Hamilton endale uut mänedžeri ja kuni ta selle leiab, aitab lepingute ja läbirääkimistega McLareni võistkond.

„Ma olen nüüd 25-aastane ja oli vältimatu, et mingil hetkel tuleb eri teed minna,” lausus Hamilton. „Viimaste aastate jooksul vaatasime ringi, kas keegi teine saaks meid aitama hakata juhendamise, sponsorite või millegi muu näol.”

„Me kaalusime variante, kuid teistega polnud mul kordagi väga mugav või hea. Tol ajal nautisin isa mänedžeri rollis ning kõige eest hoolitsemas, kuna usaldan teda täiesti.”

„Teised mänedžerid palkad enda töötajaks, kuid isa on isa. Tean, et ta teeb asju õigetel põhjustel ja võin teda täielikult usaldada, kuid kogu aeg arutasime kellegi teise palkamisest, lihtsalt seni polnud meil julgust seda sammu teha. Arvan, et nüüd on selleks õige aeg.”

Anthony Hamilton jätkab nüüd uue GP Prep akadeemia loomise tööga ja teiste võistluspilootide mänedžerina, kelle hulka kuulub Force India reservpiloot Paul di Resta.

http://www.sponest.ee

_________________
Ajateenistus: 09.07.2012 - 06.06.2013

Pilt


02 Märts 2010 18:46
Profiil
TF Colonel
TF Colonel
Kasutaja avatar

Liitunud: 27 Jaan 2006 18:29
Postitusi: 5646
Asukoht: Seal kus lõpeb asfalt.......
Postitus Re: 2010. hooaja meeskonnad/sõitjad ja nendega seonduvad kõlakad
Kas Ameerika unelma lõpp?

http://f1.gpupdate.net/en/formula-1-new ... ss-season/

_________________
Juuksuril oli karvane tunne.


02 Märts 2010 19:38
Profiil
tehnikafoorum 24/7
Kasutaja avatar

Liitunud: 03 Jaan 2006 12:59
Postitusi: 10579
Asukoht: Rapla
Postitus Re: 2010. hooaja meeskonnad/sõitjad ja nendega seonduvad kõlakad
arvionov Wrote:



Lõhnab väga seda moodi küll jah.


03 Märts 2010 10:52
Profiil
TF Colonel
TF Colonel
Kasutaja avatar

Liitunud: 27 Jaan 2006 18:29
Postitusi: 5646
Asukoht: Seal kus lõpeb asfalt.......
Postitus Re: 2010. hooaja meeskonnad/sõitjad ja nendega seonduvad kõlakad
USF1 võistkond tahab oma debüüti aasta võrra edasi lükata


Finantsprobleemide käes vaevlev USF1 meeskond palus võimaldada endale üks lisa-aasta, et ette valmistada debüüti vormel-1 sarjas, teatas meeskonna direktor Ken Anderson.
Anderson ütles veebilehele autosport.com, et USF1 palus Rahvusvahelisel autoliidul (FIA) võimaldada neile sarjaga liitumine mitte sel hooajal vaid järgmisel. FIA pole Andersoni sõnul oma otsust veel teinud.
USF1 on üks neljast uuest võistkonnast, kellele anti algavaks hooajaks koht vormel-1 sarjas, kuid USA-s, North Carolinas baseeruv võistkond pole suutnud piisavalt raha kokku saada.
Serbia kapitalil põhinev Stefan GP meeskond, kes võttis üle Toyota vormeli, kui Jaapani autotootja sarjast tagasi astus, teeb kõva lobitööd, et USF1-st vabaks jääv koht endale saada.
FIA kõige tõenäolisem otsus on aga jätta algavaks hooajaks koosseis 12-le võistkonnale ning hakata järgmiseks aastaks uusi liitumisavaldusi vastu võtma.

ERR SPORT

_________________
Juuksuril oli karvane tunne.


03 Märts 2010 12:26
Profiil
MotoGP Spec 2009
Kasutaja avatar

Liitunud: 11 Mai 2006 16:38
Postitusi: 7969
Asukoht: Scotland, Aberdeenshire, Fraserburgh
Postitus Re: 2010. hooaja meeskonnad/sõitjad ja nendega seonduvad kõlakad
Päris huvitav video: http://biertijd.com/mediaplayer/?itemid=18992

_________________
Ajateenistus: 09.07.2012 - 06.06.2013

Pilt


03 Märts 2010 17:00
Profiil
MotoGP Spec 2009
Kasutaja avatar

Liitunud: 11 Mai 2006 16:38
Postitusi: 7969
Asukoht: Scotland, Aberdeenshire, Fraserburgh
Postitus Re: 2010. hooaja meeskonnad/sõitjad ja nendega seonduvad kõlakad
US F1 teatas töötajatele loobumisest

US F1 meeskonna lootused paistavad läbi olevat, kui teisipäeva õhtul jõudsid meediaväljaannetesse teated meeskonna tegevuse lõpetamisest.

Mitmeid nädalaid on ameeriklaste püüdlusi varjutanud ebakindlus, kuna hooaja alguseks ei suudeta valmis saada autoehitusega. Nüüd olevat ka meeskonna personali teavitatud, et nende teeneid enam ei vajata, kuna projektiga ei jätkata.

Tõenäoliselt ei saa meeskonnaliikmed, kes otsustasid meeskonda jääda ka hiljutiste probleemide valguses, viimaste jõupingutuste eest tasu, kuigi põhimõtteliselt nad seda peaksid siiski saama.

Selline lüke, mida küll ametlikult pole veel kinnitatud, tähendab meeskonnapealikule Ken Andersonile ja spordidirektorile Peter Windsorile unistuste hävimist ameeriklaste meeskonna loomisest.

Ei Anderson ega Windsor olevat viibinud sel hetkel tehases, kui tehti teatavaks otsus lõpetamisest ning kumbagi pole ka kätte saadud kommentaaride jagamiseks.

US F1 meeskonna loobumine tähendab, et vabaks jäänud koha saab eeldatavasti endale Serbia päritolu Stefan GP meeskond, kes on ootel olnud mitu kuud.

US F1 peab veel ametlikult oma loobumist kinnitama, et Stefan GP saaks endale koha. Samas näitas FIA tehnilise delegaadi Charlie Whitingu külaskäik eelmisel nädalal Ameerika meeskonna tehasesse, et nad ei ole valmis võistlema.

Hetkel ei ole veel selge, mida F1 investor Chad Hurley ette võtab. Meest on seostatud nii Stefan GP kui uue Hispania Racing [endine Campos Meta] meeskonnaga ning on võimalik, et ta otsustab hakata toetama US F1 asemel mõnda muud meeskonda.

Force India kavatseb kõigil radadel kiire olla

Force India tegevjuht Otmar Szaufnauer usub, et nende võistkond suudab tänavu kõigil ringradadel konkurentsis püsida.

Eelmisel hooajal suutis Force India võistkond saavutada oma esimese kvalifikatsioonivõidu ja poodiumikoha. Nüüd loodetakse seda head joont jätkata ja kõigil radadel konkurentsis püsida, mitte ainult kiiretel radadel nagu Monza või Spa.

„Eelmise hooaja lõpus aitasid meid mõned asjad,” lausus Szafnauer. „Esiteks sobis meie masin osadele radadele paremini. Siiski oli tegu ka faktiga, et hooaja vältel kinnitatud aerodünaamilised uuendused töötasid hästi.”

„Seega on kaks asja, mis juhtusid. Esiteks sobivad rajad ja teiseks hea arendustöö. Meie eesmärk oli seda head minekut jätkata.”

„Esiteks mitte kaotada sobivatel radadel kiirust, kuid teiseks efektiivselt muutuda kiiremaks teistel radadel, kus eelmisel hooajal nii head polnud. Usun, et saavutasime selle.”

„Nii Jerezis kui Barcelonas vajad survejõudu, seega on hea vaadata, kus me keskmiselt paikneme ning minu arvates oleme sellistel radadel üle keskmise. See oli meie eesmärk ja oleme pika maa läbinud selleks.”

Szafnauer lisas veel, et Barcelonas testitud uuendusi kasutatakse Bahreinis, kuid Austraaliaks tuuakse välja juba teised muudatused.

„Barcelonas kasutasime Bahreini materjali, seejärel on uuendused Austraaliaks. Enne Euroopa võistlusi rohkem uuendusi pole plaanis teha.”

Toro Rosso kavatseb keskmiste seas heidelda

Toro Rosso tehnikadirektor Giorgio Ascanelli on veendunud, et nende võistkond suudab tänavu keskmiste seas võidelda.

Seni on Toro Rosso näidanud testidel häid aegu, kuid Ascanelli tunnistas, et tipptiimid on liiga kaugel ees, seepärast hakatakse võitlema kohtade pärast pigem Renault, Sauberi ja Williamsiga.

„Meie vormeli esmamulje on hea, pole võimalik juhuslikult päeva jooksul 600 kilomeetrit läbida,” lausus Ascanelli. „Kõige tähtsam on mitte liialt rõhutada kiirust, sest praegune seis on rahuldav. Barcelonaks ootasime veidi rohkem probleeme kui Jerezis ja Valencias, kuna tegu on nõudlikuma rajaga. Esimesel kahel päeval sõitis Jaime Alguersuari samu ringiaegu mis Sebastien Buemi, mida ta eelmisel hooajal ei suutnud teha.”

„Minu praegune hinnang on selline, et me oleme seal, kus peaksime olema. Pole võimalik hakata võrdlema end Red Bulli, Ferrari, McLareni ja Mercedesega, kuna see grupp paistab juba liiga kaugel ees olevat.”

„Tundub, et Jerezini olime keskmiste lähedal, koos Williamsi, Renault ja Sauberiga. Siis tundus, et Jerezi teiseks testimiseks olid Sauber ja Renault midagi paremat teinud, samas kui Williams oli meist juba veidi kiirem. Siiski ei saa öelda, et me väga kaugel maas oleks.”

Eelmisel aastal lõpetas Toro Rosso hooaja kümnenda kohaga ja kogus kaheksa punkti.

http://www.sponest.ee

_________________
Ajateenistus: 09.07.2012 - 06.06.2013

Pilt


03 Märts 2010 17:36
Profiil
superfan
superfan
Kasutaja avatar

Liitunud: 28 Juun 2007 17:01
Postitusi: 1840
Asukoht: Luhamaa
Postitus Re: 2010. hooaja meeskonnad/sõitjad ja nendega seonduvad kõlakad
Mairo Wrote:

haha, hea :mrgreen:

_________________
Lihtne viis kiirelt raha teenida. Tutvu ja registreeri:
http://bee4.biz/?ref=10565


03 Märts 2010 23:10
Profiil
WRC VÄNT
Kasutaja avatar

Liitunud: 03 Jaan 2006 21:47
Postitusi: 9084
Asukoht: Rapla Kalda Tee 16
Postitus Re: 2010. hooaja meeskonnad/sõitjad ja nendega seonduvad kõlakad
Hea :mrgreen: :mrgreen:

_________________
Michael Scofield: I Dont tell you where Fibonacci is
Abruzzi: I kneel only to god, But I don't see him here.


04 Märts 2010 12:18
Profiil
MotoGP Spec 2009
Kasutaja avatar

Liitunud: 11 Mai 2006 16:38
Postitusi: 7969
Asukoht: Scotland, Aberdeenshire, Fraserburgh
Postitus Re: 2010. hooaja meeskonnad/sõitjad ja nendega seonduvad kõlakad
FIA kinnitas ametlikult 2010. aasta MMi meeskonnad ja sõitjad

Rahvusvaheline autospordiliit (FIA) avaldas kinnitatud nimekirja 12-st meeskonnast ja 23-st piloodist, kes asuvad võitlema 2010. aasta vormel-1 maailmameistrivõistlustel.

Ühtlasi leidis kinnitust, et Ameerika Ühendriikide tiim USF1 ja Stefan GP ei osale F1-s selle ajaloo 61. MM-hooajal.

Algselt osalemisplaanidest teatanud USF1 ei jõudnud finantsprobleemide tõttu oma avastardiks piisavalt valmistuda ning palus aastast ajapikendust. Ameeriklaste kohta ihanud Serbia kapitalil põhinev Stefan GP meeskonda pole samuti nimekrjas.

"USF1 teatas, et ei oma võimalusi 2010. aasta MM-ist osavõtuks. FIA vaatas üle olemasolevad võimalused ja leidis, et ühe meeskonna asendamine teisega nii viimasel hetkel on võimatu. Lähipäevadel teatab organisatsioon uutest konkursitingimustest, mis puudutavad juba 2011. aasta MMiks valmistuvaid võistkondi," kõlas FIA avaldus. Pilootide nimekirjas on vakantne veel HRT Cosworthi meeskonna esisõitja koht, ent suure tõenäosusega hõivab selle India piloot Karun Chandhok.

2010. aasta MMist osa võtvad meeskonnad:

McLaren Mercedes
1 Jenson Button (GBR)
2 Lewis Hamilton (GBR)


Mercedes Benz GP Limited
3 Michael Schumacher (GER)
4 Nico Rosberg (GER)

Red Bull Racing Renault
5 Sebastian Vettel (GER)
6 Mark Webber (AUS)

Ferrari
7 Felipe Massa (BRA)
8 Fernando Alonso (ESP)

Williams Cosworth
9 Rubens Barrichello (BRA)
10 Nico Hulkenberg (GER)

Renault
11 Robert Kubica (POL)
12 Vitali Petrov (RUS)

Force India Mercedes
14 Adrian Sutil (GER)
15 Vitantonio Liuzzi (ITA)

STR Ferrari
16 Sebastien Buemi (SUI)
17 Jaime Alguersuari (ESP)

Lotus Cosworth
18 Jarno Trulli (ITA)
19 Heikki Kovalainen (FIN)

HRT Cosworth
20 piloodi nimi veel teadmata
21 Bruno Senna (GBR)

BMW Sauber Ferrari
22 Pedro de la Rosa (ESP)
23 Kamui Kobayashi (JPN)

Virgin Cosworth
24 Timo Glock (GER)
25 Lucas di Grassi (BRA)

http://sport.err.ee

_________________
Ajateenistus: 09.07.2012 - 06.06.2013

Pilt


04 Märts 2010 15:23
Profiil
MotoGP Spec 2009
Kasutaja avatar

Liitunud: 11 Mai 2006 16:38
Postitusi: 7969
Asukoht: Scotland, Aberdeenshire, Fraserburgh
Postitus Re: 2010. hooaja meeskonnad/sõitjad ja nendega seonduvad kõlakad
Chandhok kinnitati Hispania Racingu piloodiks

Hispania Racingu teiseks piloodiks Bruno Senna kõrval saab indialane Karun Chandhok. Ametlik teadaanne 26-aastase piloodi kinnitamisest tehti neljapäeval, kui meeskond esitles ka oma kauaoodatud vormelit.

Nüüdse Hispania Racing (endine Campos Meta) tiimipealik Colin Kolles ütles, et ettevalmistus hooajaks on olnud suurepärane ja 2010. aastalt oodatakse palju.

Chandhok on GP2 sarjas võitnud viimasel kolmel aastal kaks etappi. Tema meeskonnakaaslane, Ayrton Senna õepoeg Bruno lõpetas 2008. aasta samas sarjas üldarvestuses teisel kohal. Chandhokist saab Narain Karthikeyani järel teine indialane, kes F1 sarjas osaleb. Karthikeyani debüüt jääb aastasse 2005, mil ta võistles Jordani meeskonnas.

Hispania Racing kastuab Dallara poolt valmistatud vormelit. Viimati tootis Dallara vormelikere F1 autole 1992. aastal, seda aga nimekale Ferrari meeskonnale. Kuna meeskonna kaasasutaja Jose Ramon Carabante ostis selle kuu alguses 100% osaluse meeskonnas, siis sai Adrian Campose asemel tiimipealikuks sakslane Colin Kolles.

Stefani unistused purunesid

Rahvuvaheline Autoliit FIA kinnitas, et US F1 ei võistle algaval 2010. aasta hooajal vormel üks sarjas. Lisaks kinnitati, et välja langenud meeskonda ei asendata ühegi uue tulijaga. See tähendab aga seda, et Stefan GP unistused tänavuseks hooajaks F1-te pääseda purunesid.

Stefan GP-l, kes oli viimase hetkeni kindel, et nad saavad veel tänavu sarjas kaasa lüüa, ei jää nüüd muud üle, kui hakata ette valmistuma järgmiseks hooajaks. Meeskonda kohagi taganud Villeneuve, kelle kõmu tekitanud tagasitulek jääb nüüd tegemata, avaldas lõpplahenduse üle pettumust.

„Auto ja meeskond tundusid väga paljulubavad, kuid me teadsime koguaeg, et püsib võimalus stardiloast ilma jääda. Seega pole see mingi üllatuspomm, kuid pettumus ikkagi,“ ütles 1997. aasta maailmameister.

Ja kuigi Villeneuve ei võistle järgmisel nädalal Bahreinis, siis ootab ta uut võimalust lähitulevikus. „Kes teab, pilootideturul pole veel midagi kindlat, aasta sees võib veel paljugi muutuda. Ja muidugi, 2011. aasta on veel ees,“ ütles ta.

US F1 lahkumise tulemusena muutuvad ka autode numbrid, Sauberi meeskonna piloodid saavad endale lahkunud tiimi numbrid ja Virgin Racing lõpetab startivate meeskondade rivi.

Lähipäevadel teatab FIA süsteemi, kuidas saab 2011. aasta hooajaks kandideerida vabaks jäävatele kohtadele stardirivis.

http://www.sponest.ee

_________________
Ajateenistus: 09.07.2012 - 06.06.2013

Pilt


04 Märts 2010 20:42
Profiil
Rallistaar 2009
Kasutaja avatar

Liitunud: 07 Juul 2006 15:58
Postitusi: 3430
Asukoht: Tallinn
Postitus Re: 2010. hooaja meeskonnad/sõitjad ja nendega seonduvad kõlakad
Mairo Wrote:
FIA kinnitas ametlikult 2010. aasta MMi meeskonnad ja sõitjad
HRT Cosworth
20 piloodi nimi veel teadmata
http://sport.err.ee

Heh. :D


Aga tõotab tulla huvitav hooaeg, sõitjaid palju.

_________________
TFPiltRBR


05 Märts 2010 11:38
Profiil
MotoGP Spec 2009
Kasutaja avatar

Liitunud: 11 Mai 2006 16:38
Postitusi: 7969
Asukoht: Scotland, Aberdeenshire, Fraserburgh
Postitus Re: 2010. hooaja meeskonnad/sõitjad ja nendega seonduvad kõlakad
Senna kavatseb uue vormeliga konkurendid seljatada

Bruno Senna on veendunud, et Hispania Racing Teami vormel on palju kiirem kui konkurentidest Lotuse või Virgini sõiduvahend.

Neljapäeval kinnitati HRT võistkonna pilootideks Senna ja Karun Chandhok. Esitleti ka vormelit, mis pole kordagi rajal veel käia saanud, kuid Senna võrdles Lotuse ja Virgini testiaegu Dallara GP2 vormeliga, mis andis talle palju kindlust.

„Lotus ja Virgin olid Barcelonas lihtsalt sekundi jagu kiiremad kui Dallara poolt ehitatud GP2 vormelid,” lausus Senna, „ja me peaks ainuüksi nende arvutuste järgi kiiremad olema, GP2 vormelitest vähemalt kaks sekundit.”

Siiski tõdes Senna, et esimestel võistlustel on väga suur kaal auto töökindlusel.

„Loomulikult sõltub palju ka sellest, kui stabiilselt masin mingi ulatuseni käitub. Loodan, et Dallara meeste kogemuse ja väikese õnnega väldime teiste uute tulijate probleeme, eriti hüdraulikasüsteemi vallas.”

Red Bull ei alahinda konkurente

Red Bull Racingu võistkonna pealik Christian Horner ei alahinda konkurentide võimeid, kuid sellest hoolimata on tema tiim valmis tiitli eest võitlema.

Eelmise hooaja lõpetas Red Bull tugevate esitustega ning Bahreini eel ollakse üks kindlatest tiitlipretendentidest. Horneri sõnul on keskendutud ainult oma masina arendamisele ja pole hoolega teiste tööd jälgitud, kuid sellest hoolimata ei hakata kedagi alahindama.

„Ausalt öeldes oleme püüdnud teiste toimetusi ignoreerida,” lausus Horner. „Selliste kütusekoguste juures on lihtsalt nii raske ennustada, mida teised teevad. Me kontrollime vaid enda saatust, oleme Abu Dhabi ja praeguse vahel edusamme teinud, millest osa näete alles Bahreinis.”

„Kõige rohkem on mind hämmastanud tehase pühendumus. See on olnud fenomenaalne – paljud meie personalist on töötanud seitse päeva nädalas. Ma ei usu, et sellel aastal saab olema üks domineeriv tiim, liidrikoht hakkab pigem tihti vahetuma.”

„Lõpetasime eelmise aasta suurepärase masinaga ja oleme sealt edasi arenenud. Ferrari ja Alonso paistavad head – olen õppinud just seda, et ei tohi vastasseisu alahinnata.”

Horner on veendunud, et isegi noore võistkonnana on Red Bull valmis tänavu tiitlit võitma, kuid siiski ei soovi seda muuta kinnisideeks, kuna kõige tähtsam on igal etapil võimalikult hea tulemus kirja saada.

„Peame võistlus võistluse haaval tegutsema, püüdma endast maksimumi anda ja siis kulgeb hooaeg oma rada pidi. Tiitel võib kinnisideeks muutuda, aga meie tahame keskenduda vaid igale nädalavahetusele eraldi.”

„Kas meil on selleks kõik olemas? Jah. Mark on heas vormis, meil on õnne, et pilootide juures vaheldub noorus ja kogemus. Nad saavad väga hästi läbi ja innustavad teineteist rohkem võidu sõitma.”

http://www.sponest.ee

_________________
Ajateenistus: 09.07.2012 - 06.06.2013

Pilt


07 Märts 2010 02:01
Profiil
MotoGP Spec 2009
Kasutaja avatar

Liitunud: 11 Mai 2006 16:38
Postitusi: 7969
Asukoht: Scotland, Aberdeenshire, Fraserburgh
Postitus Re: 2010. hooaja meeskonnad/sõitjad ja nendega seonduvad kõlakad
Gascoyne: Proovime autod finišisse saada

Lotuse meeskonna tehnikadirektor Mike Gascoyne usub, et kui esimestel etappidel tahetakse punkte teenida, siis peab auto olema väga vastupidav, isegi, kui kiirusega esineb probleeme.

Kuigi uued F1 meeskonnad ei näidanud testidel sellist kiirust, et vanade olijatega rinda pista, siis Gascoyne sellest ei heitu.

Tegelikult arvab Gascoyne, et kui masinad esimestel etappidel tervelt finišisse tuua, siis on võimalik hooaja alguses mõned lihtsad punktid saada.

„Isegi parima tahtmise juures ei jõua ükski uus meeskond esimesel neljal etapil kiirusega punktikohale. Ainuke võimalus punktide saamiseks on finišisse jõudmine,” ütles Gascoyne.

„Meie eesmärgiks on algust alates olnud autodega finišisse jõudmine või vähemalt see, et nad selleks võimelised oleks.“

Lotus T127 ei olnud Barcelona testidel nii vastupidav kui loodeti, kuid Gascoyne on kindel, et vähese aja jooksul on suudetud auto heasse vormi viia. „See polnud midagi tõsist. Selle pärast pole vaja muretseda. Me oleme enamgi veel testikilomeetreid kogunud, kui alguses oodata oskasime,” ütles ta.

Meeskond kavatseb esimesed uuendused autodel kasutusele võtta ajal, mil karusell Euroopas tuuritab. „Kui tavaliselt aetakse ringrajal taga tunhandikke, siis meie püüame liidritega vahet vähendada sekundite võrra,” arvab Gascoyne oma meeskonna seisu kohta.

Button usub tiitlivõitu

Alates eelolevast nädalavahetusest peab Jenson Button alustama hooaega kui valitsev meister, seda rõõmu sai ta viimati tunda 1999. aastal, sest 1998. aastal võitis ta Briti vormel Ford sarja.

Button alustab hooaega aga täiesti uuelt positsioonilt. Lisaks sellele, et ta on maailmameister stardib ta uues meeskonnas ning tiimikaaslaseks McLarenis on ei keegi muu, kui 2008. aasta maailmameister Lewis Hamilton.

„Ma ei taha kaotada oma auto numbrit!“ ütleb Button, andes mõista, et ta on valmis tiitlit kaitsma. „Minu talv on olnud tarkuste kogumise ajaks ning McLarenisse tulemine on olnud mulle just selliseks katsumuseks, mida mul vaja oligi.“

„Kuigi testimised kestsid kokku neli nädalat on ikka raske soosikuid välja tuua. On palju meeskondi ja piloote, kes alustavad tiitlijahti, kuid nagu iga uue hooaja alguses, on kõige põnevam jälgida seda, kellest saab kõige konkurentisvõimelisem meeskond.“

Hooaja esimese vabatreeninguni Bahreinis on jäänud veel 4 päeva ning Button tuuneb end mugavalt, sest ta on talve jooksul suhelnud oma inseneridega rohkem, kui ühegi teise hooaja eel, ning just see annabki talle enesekindlust juurde.

Kuid on ka temas kahtlejaid ja neid, kes on siiamaani kindlad, et tema lahkumine Ross Brawni meeskonnast McLarenisse oli viga. Üheks sellise poole valjuhäälseks kuulutajaks on Eddie Jordan, kes arvab, et see oli Hamiltoni terrtiooriumile loata sisenemine ja arvab, et Buttoniga läheb samuti, nagu läks 2007. aastal Fernando Alonsoga ja mõned hooajad varem Juan Pablo Montoya ja Kimi Räikköneni vahel.

Jordan arvab, et valitseval maailmameistril võtab uue autoga kohanemine omajagu aega ning parimal juhul jõuab Button, kui üldse jõuab, oma eelmise hooaja tasemele tänavuse hooaja keskpaigaks.

1992. aasta maailmameister Nigel Mansell paneb oma panuse samuti Hamiltonile, seda vaid ainuüksi sellepärast, et Hamilton on kauem meeskonnas olnud. Kuid Mansell on kindel, et Button hakkab Lewisele vastu saama kuskil pärast 6. etappi.

http://www.sponest.ee

_________________
Ajateenistus: 09.07.2012 - 06.06.2013

Pilt


08 Märts 2010 22:59
Profiil
MotoGP Spec 2009
Kasutaja avatar

Liitunud: 11 Mai 2006 16:38
Postitusi: 7969
Asukoht: Scotland, Aberdeenshire, Fraserburgh
Postitus Re: 2010. hooaja meeskonnad/sõitjad ja nendega seonduvad kõlakad
Coulthard: Uued meeskonnad on F1 sarjale halb reklaam

Vormel-1 sarjas on palju kõneainet tekitanud uute võistkondade liitmine, sest talvistel testidel kaotasid Virgini ja Lotuse autod liidritele keskmiselt neli sekundit ringi peale ning Hispania Racingu võistkond ei jõudnud oma autot üldse testida.

Endine vormelipiloot David Coulthard kritiseerib ajalehe Telegraph kirjutises tõsiselt kriteeriumeid, mille alusel uued võistkonnad sarja vastu võeti.

„Vormel-1 ei ole õppimise koht, see on mootorispordi kõige kõrgem tase,“ kommenteeris Coulthard. „Üks kõige ohtlikum asi vormelisarjas on aeglaste autode koperdamine ideaaltrajektooril,“ sõnas Coulthard.

Briti sõnul saab uute meeskondade kaasamine sel hooajal olema vormel-1 sarjale halvaks reklaamiks.

http://sport.err.ee

_________________
Ajateenistus: 09.07.2012 - 06.06.2013

Pilt


09 Märts 2010 17:10
Profiil
tehnikafoorum 24/7
Kasutaja avatar

Liitunud: 03 Jaan 2006 12:59
Postitusi: 10579
Asukoht: Rapla
Postitus Re: 2010. hooaja meeskonnad/sõitjad ja nendega seonduvad kõlakad
Mõneti kipun David-iga nõustuma. Kui ikka tiim tuleb kusagilt tundrast ja klopsib mingi F1 auto sarnase aja kokku, siis kas onn ikka veel põhjust kohe iga soss-sepp F1 sarja vastu võtta.?
Aga eks näis. Kui asi selle võrra põnevamaks läheb, siis kõik ok. Kui uued tiimid kõi tõesti saavad 5 sekundit ringi kohta, siis tuleks küll ikk mõelda, kas sellistele on kohta F1-s.


09 Märts 2010 18:08
Profiil
MotoGP Spec 2009
Kasutaja avatar

Liitunud: 11 Mai 2006 16:38
Postitusi: 7969
Asukoht: Scotland, Aberdeenshire, Fraserburgh
Postitus Re: 2010. hooaja meeskonnad/sõitjad ja nendega seonduvad kõlakad
Mercedes ei mõtle poodiumikohtadele

Mercedes-Benzi spordidirektor Norbert Haug on veendunud, et nad ei suuda Bahreinis poodiumi eest võidelda.

Michael Schumacher teatas hiljuti, et kavatseb esikohti jahtida, kuid Haug hoiatas, et poodiumikohtadeni võib veel aega kuluda, kuna juba testidel paisteti veidi tipust maas olevat ning ka tiimi pealik Ross Brawn tunnistas, et paljuski oleneb nüüd uuendustest, mida Bahreinis kasutatakse.

„Minu arvates ei võitle me esimestel sõitudel poodiumite eest, kuid hiljem see kindlasti muutub,” lausus Haug. „Esimeste võistluste jaoks mingit hinnangut ette andes pole me just nii head, kui seda sooviksime, kohe kindlasti mitte favoriidid. Sellest hoolimata olen veendunud, et kogu tiim ja piloodid Nico Rosberg koos Michaeliga on eesootavaks tööks valmis ja aitavad täita meie eesmärgid võita võistluseid ja tiitleid.”

Renault loodab esineliku kinni püüda

Renault võistkonna pealik Eric Boullier loodab, et meeskond suudab hooaja algul esineliku tempos püsida.

„Raske on olnud kõike välja nuputada ja oma paiknemist teistega võrreldes oletada, kuna me ei tea, kuidas nad testimisi on läbinud,” lausus Boullier. „Otsustasime igal testil suure kütusekogusega sõita, kuna sedasi õpib kõige paremini masinat tundma.”

„Puhtalt kiiruse osas oleme loodetavasti esineliku lähedal.”

Poolakas Robert Kubica nõustus, et on raske Renault täpset tugevust hinnata, kuid meeskond töötab õiges suunas.

„Raske on kiirust hinnata, kuid liigume õiges suunas,” lausus Kubica. „Me pole veel oma kõiki uuendusi rakendanud ja Bahreiniks võib oodata aerodünaamilisi uuendusi, mis loodetavasti realiseerivad meie arvestused.”

„Üldiselt paistab, et tipptiimid on üsna tihedalt koos, kuid mõned on kindlasti oma täit potentsiaali testimise ajal varjanud ning toovad Bahreinis uuendusi lagedale. Seni on minu arvates olnud Ferrari ja Mercedes väga tugevad.”

Schumacher kibeleb võidu sõitma

Michael Schumacher ootab juba põnevusega vormel 1 võitlustulle naasmist, kuigi esitused ei pruugi kohe silmipimestavad olla.

Bahreinis jälgitakse kindlasti hoolega seitsmekordse maailmameistri tegemisi, kuigi Mercedes GP ei oota koheselt häid tulemusi.

„Absoluutselt,” kõlas vastus küsimusele, kas Schumacher on pikaks tiitlisõjaks valmis. „Selleks ma siin olengi ja usun, et suudame selles kaasa rääkida.”

„Kui võidame, siis küsimused muutuvad nagu alati, aga kogu tiim on väga motiveeritud, nagu ka mina. Nad võitsid mullu mõlemad tiitlid ja nüüd koos Mercedese jõuga tahetakse seda korrata.”

„Me kõik tahame võita. Hooaeg saab olema pikk ja kurnav, selles pole kahtlustki, aga ma armastan seda võitlust – seepärast ma vormel 1 sarja naasingi.”

Schumacher loodab, et Bahreinis kasutatav uudne difuusorilahendus aitab tiimil esimeste sekka tõusta.

„Testide lõpus pole masin olnud täiesti samal tasemel kui teistel, aga kütusekogus mõjutas suuresti igasuguseid muljeid. Tundus, et üldjuhul oli meil rohkem kütust pardal kui teistel., aga raske on hinnata, kes on oma kõiki kaarte näidanud.”

„Meie masin pole samuti kõike välja näidanud, seda meelega. Tahtsime kaks nädalat arenduseks aega kulutada, et Bahreiniks täiesti valmis olla.”

http://www.sponest.ee

_________________
Ajateenistus: 09.07.2012 - 06.06.2013

Pilt


09 Märts 2010 19:37
Profiil
MotoGP Spec 2009
Kasutaja avatar

Liitunud: 11 Mai 2006 16:38
Postitusi: 7969
Asukoht: Scotland, Aberdeenshire, Fraserburgh
Postitus Re: 2010. hooaja meeskonnad/sõitjad ja nendega seonduvad kõlakad
Sauberi masinad säästavad kõige rohkem rehve

Bridgestone’i analüütikud teatasid, et seni on kõige paremini suutnud rehvide eest hoolt kanda BMW Sauberi võistkond.

Testidel on Sauberi meeskond juba suutnud kiirust näidata ja moraalile aitas nüüd kaasa see teadmine, et nende rehvid kuluvad aeglasemini kui esinelikul. Bridgestone’i spordirehvi arendusjuht Hirohide Hamashima sõnul on Ferrari, McLaren, Red Bull ja Mercedes GP rehvi kulumise osas tihedalt koos, kuid Sauberi puhul on tegu täiesti erineva klassiga.

„Oleme paljude tiimide infot võrrelnud ja jälginud esinelikut – nende rehvide kulumine on väga sarnane,” lausus Hamashima. „Täispaagiga on väga väike erinevus, seega võib oodata sarnast tempot, kuid Sauber on palju stabiilsem.”

Kuigi eesootav Bahreini võistlus pole rehvidele väga kurnav, siis Hamashima arvates saab Sauber lubada endale taktikaid, mis on teiste jaoks välistatud.

http://www.sponest.ee

_________________
Ajateenistus: 09.07.2012 - 06.06.2013

Pilt


09 Märts 2010 19:57
Profiil
platinum member
platinum member
Kasutaja avatar

Liitunud: 20 Aug 2006 22:32
Postitusi: 1359
Asukoht: pärnu
Postitus Re: 2010. hooaja meeskonnad/sõitjad ja nendega seonduvad kõlakad
Väga, väga, väga hea. :P

Sauber võikski selle aasta "brawn gp" olla. :)

_________________
http://www.last.fm/user/raikkonen1


09 Märts 2010 23:43
Profiil
MotoGP Spec 2009
Kasutaja avatar

Liitunud: 11 Mai 2006 16:38
Postitusi: 7969
Asukoht: Scotland, Aberdeenshire, Fraserburgh
Postitus Re: 2010. hooaja meeskonnad/sõitjad ja nendega seonduvad kõlakad
Heidfeld: Red Bullil on parim vormel

Seni on kogu Mercedes GP võistkond hoidnud hooaja esimese etapi eel madalat profiili ja peetakse konkurente endast paremaks. Samal meelel on ka nende varusõitja Nick Heidfeld, kes peab Red Bulli vormelit praegusel hetkel parimaks.

Talviste testidega selgus, et esinelikut Ferrari, Red Bull, McLaren ja Mercedes GP eristab vaid mõni kümnendiksekund ja suuremad vahed võivad tekkida vaid võistlusolukordades. Siiski pole kõik tiimid oma trumpe veel näidanud, nende seas ka Mercedes GP, kes kavatseb Bahreinis esitleda uutlaadi difuusorit.

„Red Bullil on selgelt parim masin,” avaldas Heidfeld oma arvamust. „Lausa hirmuäratav on see, kuidas Sebastian Vettel ja Mark Webber suudavad masina viimase piirini viia.” Heidfeld lisas veel, et tema arvates varjas Red Bull oma tõelist palet ja talvistel testidel sõideti teistest suurema kütusekogusega.

Meeskonna üheks probleemiks on see, et Michael Schumacher pole uue vormeliga veel päris rahul, mida on tunnistanud tiimi pealik ja sakslase endine mänedžer Willi Weber.

„Testipäevade jooksul tundis Nico Rosberg end veidi mugavamalt masina roolis,” lausus Ross Brawn. Weber lisas omapoolse kommentaarina, et Schumacherile ei meeldi, kuidas masin kipub alajuhitav olema.

http://www.sponest.ee

_________________
Ajateenistus: 09.07.2012 - 06.06.2013

Pilt


10 Märts 2010 16:38
Profiil
MotoGP Spec 2009
Kasutaja avatar

Liitunud: 11 Mai 2006 16:38
Postitusi: 7969
Asukoht: Scotland, Aberdeenshire, Fraserburgh
Postitus Re: 2010. hooaja meeskonnad/sõitjad ja nendega seonduvad kõlakad
Sauberil puudub endiselt peasponsor

BMW Sauberi meeskond peab 2010. aasta hooaega alustama oma rahade eest, kuna pärast BMW ootamatut loobumist ei jõutud nii kiiresti kellegagi lepingut saada.

Sauber esitles oma vormelit täiesti tavalistes toonides, millel ei esinenud sponsorlogosid. Kui veel arvati, et peasponsor avalikustatakse Bahreinis, siis nüüd teatas tiimi omanik Peter Sauber, et meeskond sõidab esimesed etapid tavatoonides.

„Pärast BMW loobumist ja tiimi ülevõtmist oli lihtsalt liiga vähe aega, et leida sobiv partner või peasponsor,” lausus Peter Sauber. „Saime võistlemiseks loa alles detsembris, seega algasid läbirääkimised väga hilja. Sellest hoolimata saame kogu 2010. aasta võidu sõita, kuigi mida rohkem sponsoreid, seda rohkem saame oma masinaid edasi arendada.”

Sauber tunnistas veel, et lootis põhipilootide Pedro de la Rosa ja Kamui Kobayashi palkamistega alustada läbirääkimisi Hispaania ning Jaapani äriturgudel, kuid seni pole kumbki piloot ise sponsoreid tiimi kaasa toonud.

„Hispaania ja Jaapani turud on rikkalikud, kuid ka need on ülemaailmse majanduskriisi all kannatanud.”

„Kumbki piloot ei toonud endaga rahasid kaasa. Palkasin nad selgelt saavutuste pärast.”

http://www.sponest.ee

_________________
Ajateenistus: 09.07.2012 - 06.06.2013

Pilt


10 Märts 2010 16:57
Profiil
Näita postitusi viimasest:  Sorteeri:  
Postita uus teema Vasta teemale  [ 120 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, 4, 5  Järgmine

Kõik ajad on UTC + 3 tundi


Kes on online

Kaustajad vaatamas seda foorumit: Pole registreeritud kasutajaid ja 1 külaline


Sa ei saa postitada uusi teemasid siia foorumisse
Sa ei saa vastata teemadele siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada manuseid siin foorumis

Otsi:
Hüppa lehele:  
cron
Powered by phpBB © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.