Re: Brasiilia, São Paulo [25.-27. november 2011]
(->F1) Brasiilia GP järelvaadeEnne algavat hapukurgihooaega lõppenud Vormel 1 hooaeg pakkus vaatajatele keskmisest igavamat võidusõitu - kirsike tordil oli eos enne pühapäevast võidusõitu läbi hammustatud ning kokkuvõttes lasus kirsikese kohal hoopiski pettumus.
BRASIILIA GRAND PRIXAh et millisest kirsist käib jutt? Nagu ka Brasiilia GP eelvaates mainisin, tõotas tulla üks põnev finaal. Interlagose ringrada on seda eranditult igal aastal pakkunud. Ilmatargad teadsid nädal enne võidusõitu rääkida, et pühapäevasel võidusõidul sajab suure tõenäosusega vihma. Mida ei tulnud, seda ei tulnud. Õigemini, vihma sadas, nii laupäeval kui ka pühapäeval, kuid rajale see ei jõudnud. Sao Paulo puhul on tegu siiski suurlinnaga ning kõige lähemale rajale jõudis vihm tõenäoliselt laupäeval, kui vihma kallas umbkaudu 2,5km kaugusel ringrajast.
Nüüd tuleme tagasi "kes keda" tabeli juurde ning jooksvalt saab siin rääkida ka Brasiilia GP-l toimunust.
2 Jenson Button MCLAREN 270p
3 Mark Webber RED BULL 258p (+1)
4 Fernando Alonso FERRARI 257p (-1)
5 Lewis Hamilton MCLAREN 227pBrasiilia GP eelvaates sai märgitud, et selles tabelis sõltub paljuski Mark Webberist. Austraallane startis võistlusele teiselt positsioonilt ning võitis võistluse Sebastian Vetteli ja Jenson Buttoni ees. Kuni viimase boksipeatuseni tundus, et Fernando Alonso võtab kolmanda koha, nii etapil, kui ka individuaalses arvestuses, kuid tema Ferrarile alla kruvitud kõvemad rehvid osutasid karuteene. Jenson Button sõitis kõvematel rehvidel aga koguni kaks stinti ning võrreldes Alonsoga liikus umbes sekund ringi peale kiiremini. Kuna Red Bull domineeris, polnudki Hamiltonil enam praktiliselt midagi võita ning lõppude lõpuks ei näinud britt käigukasti lagunemise tõttu finišilippugi. Ka Lewis Hamilton oli hädas käigukastiga. Hamiltoni autol puudus väidetavalt seitsmes käik. Vetteli auto käigukastis langes väidetavalt õlitase ning kasvas oht, et kaduda võib teine käik. Selle vältimiseks pidi sakslane teiselt käigult kolmandale lülitama enne, kui mootori pöörete arv jõudis 16000 pöördeni minutis. Red Bulli ja Vetteli õnneks kasutati igal ringil teist käiku vaid kaks korda (v.a boksipeatused).
7 Nico Rosberg MERCEDES 89p
8 Michael Schumacher MERCEDES 76pSelles vahekorras sai lõpliku selguse majja põhimõtteliselt võistluse esimesel kolmandikul, kui Michael Schumacher ja Bruno Senna üksteist raja esimeses kurvis leidsid. Schumacheri auto vasak tagumine rehv purunes ning sakslase laeks jäi lõpuks 15. positsioon.
9 Adrian Sutil FORCE INDIA 42p (+2)
10 Vitaly Petrov RENAULT 37p (-1)
11 Nick Heidfeld RENAULT 34p (-1)Force India liikus Brasiilias suurepäraselt ning Adrian Sutil saavutas võistlusel kuuenda koha, edestades näiteks Nico Rosbergi Mercedesel. Vitaly Petrov suutis, osalt tänu Hamiltoni katkestamisele, samuti punktikohale jõuda, kuid kümnes koht ning üks lisapunkt teda individuaalses arvestuses Sutili ees hoida ei aidanud. Force India ja Renault arendustööd või selle puudumist arvesse võttes, polnud siinseid muutusi raske ennustada.
12 Kamui Kobayashi SAUBER 30p
13 Paul di Resta FORCE INDIA 27p (+1)
14 Jaime Alguersuari TORO ROSSO 26 (-1)Ennustasin selles tabelis Alguersuarit 12. positsioonile, kuid kõik läks hoopis vastupidi. Kvalifikatsioonis olid küll Toro Rossod Saubereid edestamas, kuid pühapäevasel võidusõidul säras hoopiskis Kamui Kobayashi võttes üheksanda positsiooni. Tänu Force India lennukusele ning Paul di Resta oskustele puksis viimane Jaime Alguersuari 14. positsioonile.
7 SAUBER 44p
8 TORO ROSSO 41pEelneva jutu taustal on selge, miks siin muutusi ei esinenud.
10 LOTUS 0p
11 HRT 0p
12 VIRGIN 0pOodatud vihma ei tulnud ning seetõttu pole üllatus, et kolme viimase vahel asjad muutumatult püsisid.
2012 MEESKONNAD & SÕITJADKuigi Vormel 1 hooaeg on läbi saanud, pole järgmise aasta suhtes veel kõik kaugeltki paigas. Võime vaid oletada. Viimase kümne päeva jooksul on paika saanud kolm nime: Pedro de la Rosa sõidab HRT värvides ning hispaanlasel on taskus väidetavalt kahe aasta pikkune leping. Oodatult hakkab Marussia Virginis sõitma prantslane Charles Pic. Täna aga selgus, et Lotus Renault autot hakkab roolima ei keegi muu, kui soomlane Kimi Räikkönen. Temalgi taskus väidetavalt kahe aastane diil. Räikköneni pakuti pidevalt küll Williamsi meeskonda, kuid soomlane olevat nõudnud liiga palju palka ning läbirääkimised jooksid rappa.
Nimekiri järgmise hooaja meeskondadest ning sõitjatest. Bold´is märgitud sõitjad, kellel on vettpidav leping ning tavakirjas on märgitud võimalikud kandidaadid.
Red Bull -
S. Vettel;
M. WebberMcLaren -
J. Button;
L. HamiltonFerrari -
F. Alonso;
F. MassaMercedes -
M. Schumacher;
N. RosbergLotus -
K. Räikkönen; V. Petrov; B. Senna; R. Grosjean; A. Sutil
Force India - P. di Resta; N. Hülkenberg; A. Sutil
Sauber -
K. Kobayashi;
S. PerezToro Rosso - J. Alguersuari; S. Buemi; J-E. Vergne
Williams - P. Maldonado; A. Sutil; V. Bottas; R. Barrichello
Caterham -
H. Kovalainen; J. Trulli; D. Ricciardo
HRT -
P. de la Rosa; V. Liuzzi; D. Clos; J. Charouz; D. Ricciardo; J-E. Vergne
Marussia -
T. Glock;
C. Pic http://konkurentsivoitlusratastel.blogspot.com/