Tehnikafoorum http://yx.yx.ee/tehnikafoorum/ |
|
Brasiilia, São Paulo [25.-27. november 2011] http://yx.yx.ee/tehnikafoorum/viewtopic.php?f=29&t=2558 |
Lehekülg 1/1 |
Autor: | Mairo [ 22 Nov 2011 00:03 ] |
Postituse teema: | Brasiilia, São Paulo [25.-27. november 2011] |
FORMULA 1 GRANDE PRÊMIO PETROBRAS DO BRASIL 2011 Race Date: 27 Nov 2011 Circuit Name: Autodromo Jose Carlos Pace Number of Laps: 71 Circuit Length: 4.309 km Race Distance: 305.909 km Lap Record: 1:11.473 - JP Montoya (2004) PARDAKAAMERA: http://www.youtube.com/watch?v=VR_SSTeJTPY&feature=related REEDE 25 NOVEMBER 2011 VABATREENING 1 14:00 - 15:30 VABATREENING 2 18:00 - 19:30 LAUPÄEV 26 NOVEMBER 2011 VABATREENING 3 15:00 - 16:00 KVALIFIKATSIOON 18:00 PÜHAPÄEV 27 NOVEMBER 2011 GRAND PRIX 18:00 |
Autor: | Mairo [ 24 Nov 2011 23:19 ] |
Postituse teema: | Re: Brasiilia, São Paulo [25.-27. november 2011] |
Vormel 1 kalendris viimasel kohal paiknev Brasiilia GP on kindlasti kirsiks tordi peal kõikidele fännidele. Ajale jalgu jäänud Interlagose ringrada on alati põnevat võidusõitu pakkunud, olgu sõit toimud kuival või vihmamärjal rajal. RINGRADA Pühapäevasel võidusõidul läbitakse võistlustingimustes 71 ringi ning võistlusdistantsiks koguneb 305.909km. Ringraja pikkuseks on 4.309km ning rajarekord kuulub Juan Pablo Montoyale aastast 2004. Interlagose ringrada peetakse Vormel 1 kalendris üheks ebaturvalisemaks, olgu öeldud, et enne tänavust võistlust ei ole rajal suuri muudatusi tehtud. Aprillikuus hukkusid erinevates õnnetustes Paulo Kunze ja Gustavo Sondermann. Õnnetused juhtusid peasirgele eelnevas paines, kus turvaala puudub ning kontakti järel kaitsepiirdega põrkub auto enamjaolt tagasi rajale. See paneb mõtlema turvalisusele ning enne 2012. aasta Vormel 1 võidusõitu on plaanitud teha suuremaid muudatusi. Plaanitakse muuta boksi sissesõitu ning laiendada peasirgel ning esimese kurvi läheduses olevat turvaala peatribüünide arvelt. 1972. aastal peeti Interlagose ringrajal esimene mitteametlik võidusõit, kuid juba järgneval aastal võeti rada ametlikult kasutusele Vormel 1 kalendris. 1978. aastal sõideti Jacarepaguas, Rio de Janeiros, järgneval kahel aastal taaskord Interlagoses, kuid aastatel 1981 kuni 1989 sõideti taaskord Jacarepaguas. 1990. aastal naasti taas Interlagosesse ning tänase päevani on Brasiilia GP leidnud aset just seal. Viimastel aastatel on mitmed tiitlivõitlused lõppenud sel ringrajal. 2007. aastal kindlustas Vormel 1 maailmameistritiitli vaid ühepunktilise eduseisuga Lewis Hamiltoni ja Fernando Alonso ees. Järgneval aastal otsustati tiitlisaatus viimase ringi viimases kurvis, kui Lewis Hamilton tegi vajaliku möödasõidu Timo Glockist ning napsas tiitli Felipe Massa eest. Jällegi aasta hiljem kindlustas meistritiitli samal rajal Jenson Button. Interlagose ringrajal on ka üks eripära. Nimelt suurema vihmasaju korral tekkivad rajale väiksed nii öelda jõed mistõttu on vesiliug äärmiselt lihtne tekkima. 2003. aasta Brasiilia GP peetigi suures vihmasajus ning "põhiesinejaks" astus kurv number kolm, kus mitmed sõitjad raja kaitsepiirdega tutvust tegid. Võistluste lõpuosas tegid peasirgel eelnenud painel raske avarii nii Mark Webber kui ka Fernando Alonso ning võistlus peatati punaste lippudega. Tol aastal sai võidurõõmu maitsta üllatusvõitja Giancarlo Fisichella, kes roolis Jordani vormelit. Interlagoses peaksid Vormel 1 võidusõidud toimuma vähemalt 2015. aasta lõpuni. KES KEDA? Just nimelt! Sebastien Vettel kindlustas tiitlivõidu juba Jaapanis, kuid punktitabelis võib viimase võistlusega seoses veel mõndagi muutuda. 2 Jenson Button MCLAREN 255p 3 Fernando Alonso FERRARI 245p 4 Mark Webber RED BULL 233p 5 Lewis Hamilton MCLAREN 227p Arvestades McLarenite tugevat vormi võib eeldada, et Jenson Buttoni teine koht üldarvestuses säilub. Selles tabelis sõltub minu arvates paljugi Mark Webberist. Kas austraallane suudab end kokku võtta ja Vettel üheteistkümne võidu kõrval võtta Red Bulli roolis kasvõi ühe? McLareni löögihoogu silmas pidades tundub, et head šansid oma viies koht vähemalt neljanda vastu välja vahetada on Lewis Hamiltonil päris head. 7 Nico Rosberg MERCEDES 83p 8 Michael Schumacher MERCEDES 76p Kui mõned etapid tagasi lahutasid kahte sakslast vaid mõned üksikud punktid, siis nüüd paistab seitsmes koht üsna kindlana Rosbergi käes olevat. Arvestades aga Schumacheri tugevat võistlusvormi just pühapäevasel võidusõidul, võiks arvata, et ka selles järjestuses võib veel muutusi esineda. 9 Vitaly Petrov RENAULT 36p 10 Nick Heidfeld RENAULT 34p 11 Adrian Sutil FORCE INDIA 34p Renault kehva seisu arvesse võttes ning samal ajal Force India tõusvat vormi nentides, peaks probleemivaba võistluse järel Adrian Sutil paiknema selles tabelis üheksandal positsioonil. 12 Kamui Kobayashi SAUBER 28p 13 Jaime Alguersuari TORO ROSSO 26p Siin on ennustusi teha vast kõige keerulisem, sest Sauberi ja Toro Rosso vorm on kõikunud śeinast seina. Kuigi Abu Dhabis kogus Kobayashi oma arvele ühe punkti ning mõlemad Toro Rossod jäid nullile on viimastel etappidel suuremat potentsiaali üles näidanud Toro Rosso sõitjad - võttes arvesse eelkõige seda, et Abu Dhabi oli omadustelt pigem erandlik etapp. Kui kõik sujub, võib Alguersuari Kobayashist "üle astuda". 7 SAUBER 42p 8 TORO ROSSO 41p Eelneva jutu taustal julgen väita, et Sauberi seitsmes koht on tugevalt kõikumas. 10 LOTUS 0p 11 HRT 0p 12 VIRGIN 0p Siin võtame mängu rohkem ulme valda kuuluva. Nimelt ennustavad suured ilmatargad pühapäevaseks võidusõiduks vihma. 2003. aasta Brasiilia vihmasõidule toetudes võib nende kolme vahelgi midagi muutuda. Mida see muudaks? Pealtvaatajatele ilmselt suurt mitte midagi, kuid meeskondade jaoks küll. Sel lihtsal põhjusel, et pärast hooaja lõppu esikümnes paiknevad meeskonnad saavad raha. Tuletagem meelde selle hooaja Kanada etappi ning mõelgem mistõttu praegu näiteks HRT Virgini meeskonnast eespool paikneb. |
Autor: | Mairo [ 25 Nov 2011 16:40 ] |
Postituse teema: | Re: Brasiilia, São Paulo [25.-27. november 2011] |
I VABATREENING 1. au Mark Webber Red Bull 01:13.811 26 2. uk Jenson Button McLaren 01:13.825 25 3. uk Lewis Hamilton McLaren 01:13.961 20 4. de Sebastian Vettel Red Bull 01:14.025 28 5. br Felipe Massa Ferrari 01:14.507 34 6. es Fernando Alonso Ferrari 01:14.541 26 7. de Michael Schumacher Mercedes 01:15.162 28 8. de Nico Hulkenberg Force India 01:15.178 28 9. uk Paul di Resta Force India 01:15.241 31 10. de Nico Rosberg Mercedes 01:15.321 29 11. es Jaime Alguersuari Toro Rosso 01:15.468 29 12. fr Romain Grosjean Lotus Renault 01:15.547 18 13. br Rubens Barrichello Williams 01:15.663 27 14. br Bruno Senna Lotus Renault 01:15.732 32 15. jp Kamui Kobayashi Sauber 01:15.747 31 16. ve Pastor Maldonado Williams 01:15.836 27 17. mx Sergio Perez Sauber 01:15.979 35 18. fr Jean-Eric Vergne Toro Rosso 01:16.052 33 19. fi Heikki Kovalainen Team Lotus 01:16.514 33 20. br Luiz Razia Team Lotus 01:17.595 31 21. de Timo Glock Virgin 01:18.140 29 22. be Jerome d` Ambrosio Virgin 01:18.653 29 23. au Daniel Ricciardo HRT 01:18.952 33 24. cz Jan Charouz HRT 01:19.577 37 |
Autor: | Mairo [ 25 Nov 2011 21:56 ] |
Postituse teema: | Re: Brasiilia, São Paulo [25.-27. november 2011] |
II VABATREENING 1. uk Lewis Hamilton McLaren 01:13.392 35 2. de Sebastian Vettel Red Bull 01:13.559 41 3. au Mark Webber Red Bull 01:13.587 41 4. es Fernando Alonso Ferrari 01:13.598 35 5. de Michael Schumacher Mercedes 01:13.723 38 6. br Felipe Massa Ferrari 01:13.750 39 7. uk Jenson Button McLaren 01:13.787 36 8. de Nico Rosberg Mercedes 01:13.872 42 9. de Adrian Sutil Force India 01:14.144 41 10. uk Paul di Resta Force India 01:14.807 48 11. ru Vitaly Petrov Lotus Renault 01:14.856 38 12. br Bruno Senna Lotus Renault 01:14.931 37 13. mx Sergio Perez Sauber 01:14.970 32 14. jp Kamui Kobayashi Sauber 01:15.019 45 15. ch Sebastien Buemi Toro Rosso 01:15.264 44 16. es Jaime Alguersuari Toro Rosso 01:15.388 41 17. ve Pastor Maldonado Williams 01:15.679 43 18. br Rubens Barrichello Williams 01:15.903 40 19. it Jarno Trulli Team Lotus 01:16.298 36 20. fi Heikki Kovalainen Team Lotus 01:16.338 48 21. be Jerome d` Ambrosio Virgin 01:18.031 39 22. de Timo Glock Virgin 01:18.051 45 23. au Daniel Ricciardo HRT 01:18.367 42 24. it Vitantonio Liuzzi HRT 01:18.476 42 |
Autor: | Mairo [ 26 Nov 2011 17:52 ] |
Postituse teema: | Re: Brasiilia, São Paulo [25.-27. november 2011] |
III VABATREENING 1. de Sebastian Vettel Red Bull 01:12.460 21 2. uk Jenson Button McLaren 01:12.547 19 3. au Mark Webber Red Bull 01:12.597 21 4. uk Lewis Hamilton McLaren 01:12.622 15 5. es Fernando Alonso Ferrari 01:12.765 17 6. de Adrian Sutil Force India 01:13.113 22 7. de Nico Rosberg Mercedes 01:13.286 21 8. de Michael Schumacher Mercedes 01:13.393 19 9. uk Paul di Resta Force India 01:13.419 19 10. br Felipe Massa Ferrari 01:13.583 18 11. ru Vitaly Petrov Lotus Renault 01:13.838 20 12. br Rubens Barrichello Williams 01:14.283 19 13. es Jaime Alguersuari Toro Rosso 01:14.286 20 14. jp Kamui Kobayashi Sauber 01:14.311 24 15. ve Pastor Maldonado Williams 01:14.454 22 16. mx Sergio Perez Sauber 01:14.547 24 17. br Bruno Senna Lotus Renault 01:14.551 15 18. it Jarno Trulli Team Lotus 01:15.843 24 19. fi Heikki Kovalainen Team Lotus 01:16.026 22 20. be Jerome d` Ambrosio Virgin 01:16.616 26 21. it Vitantonio Liuzzi HRT 01:17.143 23 22. au Daniel Ricciardo HRT 01:17.296 23 23. de Timo Glock Virgin 01:17.984 23 24. ch Sebastien Buemi Toro Rosso no time 3 |
Autor: | Mairo [ 26 Nov 2011 20:14 ] |
Postituse teema: | Re: Brasiilia, São Paulo [25.-27. november 2011] |
KVALIFIKATSIOON 1. de Sebastian Vettel Red Bull 01:11.918 17 2. au Mark Webber Red Bull 01:12.099 16 3. uk Jenson Button McLaren 01:12.283 18 4. uk Lewis Hamilton McLaren 01:12.480 22 5. es Fernando Alonso Ferrari 01:12.591 22 6. de Nico Rosberg Mercedes 01:13.050 21 7. br Felipe Massa Ferrari 01:13.068 18 8. de Adrian Sutil Force India 01:13.298 23 9. br Bruno Senna Lotus Renault 01:13.761 29 10. de Michael Schumacher Mercedes no time 18 11. uk Paul di Resta Force India 01:13.584 17 12. br Rubens Barrichello Williams 01:13.801 17 13. es Jaime Alguersuari Toro Rosso 01:13.804 18 14. ch Sebastien Buemi Toro Rosso 01:13.919 22 15. ru Vitaly Petrov Lotus Renault 01:14.053 16 16. jp Kamui Kobayashi Sauber 01:14.129 18 17. mx Sergio Perez Sauber 01:14.182 21 18. ve Pastor Maldonado Williams 01:14.625 11 19. fi Heikki Kovalainen Team Lotus 01:15.068 11 20. it Jarno Trulli Team Lotus 01:15.358 14 21. it Vitantonio Liuzzi HRT 01:16.631 8 22. au Daniel Ricciardo HRT 01:16.890 9 23. be Jerome d` Ambrosio Virgin 01:17.019 10 24. de Timo Glock Virgin 01:17.060 10 |
Autor: | Mairo [ 27 Nov 2011 00:00 ] |
Postituse teema: | Re: Brasiilia, São Paulo [25.-27. november 2011] |
Homseks võidusõiduks lubatakse vihma. Loodan, et tuleb põnev viimane etapp. |
Autor: | Siim [ 27 Nov 2011 11:54 ] |
Postituse teema: | Re: Brasiilia, São Paulo [25.-27. november 2011] |
See võiks olla küll jah üks kõva andmine. Heal kellaajal ka. |
Autor: | Mairo [ 27 Nov 2011 18:26 ] |
Postituse teema: | Re: Brasiilia, São Paulo [25.-27. november 2011] |
Hetkel on kuiv, kuid ilmatargad ennustavad suuremat vihma just enne võistluse starti. Ning sadu peaks jätkuma võistluse jätkudeski. |
Autor: | TheXer [ 27 Nov 2011 20:40 ] |
Postituse teema: | Re: Brasiilia, São Paulo [25.-27. november 2011] |
homsed asjad lükake ülehomse varna |
Autor: | Mairo [ 27 Nov 2011 21:09 ] |
Postituse teema: | Re: Brasiilia, São Paulo [25.-27. november 2011] |
BRASIILIA GRAND PRIX 1. au Mark Webber Red Bull 1:32:17.464 2. de Sebastian Vettel Red Bull +16.983 3. uk Jenson Button McLaren +27.638 4. es Fernando Alonso Ferrari +35.048 5. br Felipe Massa Ferrari +1:06.733 6. de Adrian Sutil Force India +1 Lap 7. de Nico Rosberg Mercedes +1 Lap 8. uk Paul di Resta Force India +1 Lap 9. jp Kamui Kobayashi Sauber +1 Lap 10. ru Vitaly Petrov Lotus Renault +1 Lap 11. es Jaime Alguersuari Toro Rosso +1 Lap 12. ch Sebastien Buemi Toro Rosso +1 Lap 13. mx Sergio Perez Sauber +1 Lap 14. br Rubens Barrichello Williams +1 Lap 15. de Michael Schumacher Mercedes +1 Lap 16. fi Heikki Kovalainen Team Lotus +2 Laps 17. br Bruno Senna Lotus Renault +2 Laps 18. it Jarno Trulli Team Lotus +2 Laps 19. be Jerome d` Ambrosio Virgin +3 Laps 20. au Daniel Ricciardo HRT +3 Laps 21. it Vitantonio Liuzzi HRT +10 Laps 22. uk Lewis Hamilton McLaren +25 Laps 23. ve Pastor Maldonado Williams +45 Laps 24. de Timo Glock Virgin +50 Laps |
Autor: | Mairo [ 29 Nov 2011 21:00 ] |
Postituse teema: | Re: Brasiilia, São Paulo [25.-27. november 2011] |
(->F1) Brasiilia GP järelvaade Enne algavat hapukurgihooaega lõppenud Vormel 1 hooaeg pakkus vaatajatele keskmisest igavamat võidusõitu - kirsike tordil oli eos enne pühapäevast võidusõitu läbi hammustatud ning kokkuvõttes lasus kirsikese kohal hoopiski pettumus. BRASIILIA GRAND PRIX Ah et millisest kirsist käib jutt? Nagu ka Brasiilia GP eelvaates mainisin, tõotas tulla üks põnev finaal. Interlagose ringrada on seda eranditult igal aastal pakkunud. Ilmatargad teadsid nädal enne võidusõitu rääkida, et pühapäevasel võidusõidul sajab suure tõenäosusega vihma. Mida ei tulnud, seda ei tulnud. Õigemini, vihma sadas, nii laupäeval kui ka pühapäeval, kuid rajale see ei jõudnud. Sao Paulo puhul on tegu siiski suurlinnaga ning kõige lähemale rajale jõudis vihm tõenäoliselt laupäeval, kui vihma kallas umbkaudu 2,5km kaugusel ringrajast. Nüüd tuleme tagasi "kes keda" tabeli juurde ning jooksvalt saab siin rääkida ka Brasiilia GP-l toimunust. 2 Jenson Button MCLAREN 270p 3 Mark Webber RED BULL 258p (+1) 4 Fernando Alonso FERRARI 257p (-1) 5 Lewis Hamilton MCLAREN 227p Brasiilia GP eelvaates sai märgitud, et selles tabelis sõltub paljuski Mark Webberist. Austraallane startis võistlusele teiselt positsioonilt ning võitis võistluse Sebastian Vetteli ja Jenson Buttoni ees. Kuni viimase boksipeatuseni tundus, et Fernando Alonso võtab kolmanda koha, nii etapil, kui ka individuaalses arvestuses, kuid tema Ferrarile alla kruvitud kõvemad rehvid osutasid karuteene. Jenson Button sõitis kõvematel rehvidel aga koguni kaks stinti ning võrreldes Alonsoga liikus umbes sekund ringi peale kiiremini. Kuna Red Bull domineeris, polnudki Hamiltonil enam praktiliselt midagi võita ning lõppude lõpuks ei näinud britt käigukasti lagunemise tõttu finišilippugi. Ka Lewis Hamilton oli hädas käigukastiga. Hamiltoni autol puudus väidetavalt seitsmes käik. Vetteli auto käigukastis langes väidetavalt õlitase ning kasvas oht, et kaduda võib teine käik. Selle vältimiseks pidi sakslane teiselt käigult kolmandale lülitama enne, kui mootori pöörete arv jõudis 16000 pöördeni minutis. Red Bulli ja Vetteli õnneks kasutati igal ringil teist käiku vaid kaks korda (v.a boksipeatused). 7 Nico Rosberg MERCEDES 89p 8 Michael Schumacher MERCEDES 76p Selles vahekorras sai lõpliku selguse majja põhimõtteliselt võistluse esimesel kolmandikul, kui Michael Schumacher ja Bruno Senna üksteist raja esimeses kurvis leidsid. Schumacheri auto vasak tagumine rehv purunes ning sakslase laeks jäi lõpuks 15. positsioon. 9 Adrian Sutil FORCE INDIA 42p (+2) 10 Vitaly Petrov RENAULT 37p (-1) 11 Nick Heidfeld RENAULT 34p (-1) Force India liikus Brasiilias suurepäraselt ning Adrian Sutil saavutas võistlusel kuuenda koha, edestades näiteks Nico Rosbergi Mercedesel. Vitaly Petrov suutis, osalt tänu Hamiltoni katkestamisele, samuti punktikohale jõuda, kuid kümnes koht ning üks lisapunkt teda individuaalses arvestuses Sutili ees hoida ei aidanud. Force India ja Renault arendustööd või selle puudumist arvesse võttes, polnud siinseid muutusi raske ennustada. 12 Kamui Kobayashi SAUBER 30p 13 Paul di Resta FORCE INDIA 27p (+1) 14 Jaime Alguersuari TORO ROSSO 26 (-1) Ennustasin selles tabelis Alguersuarit 12. positsioonile, kuid kõik läks hoopis vastupidi. Kvalifikatsioonis olid küll Toro Rossod Saubereid edestamas, kuid pühapäevasel võidusõidul säras hoopiskis Kamui Kobayashi võttes üheksanda positsiooni. Tänu Force India lennukusele ning Paul di Resta oskustele puksis viimane Jaime Alguersuari 14. positsioonile. 7 SAUBER 44p 8 TORO ROSSO 41p Eelneva jutu taustal on selge, miks siin muutusi ei esinenud. 10 LOTUS 0p 11 HRT 0p 12 VIRGIN 0p Oodatud vihma ei tulnud ning seetõttu pole üllatus, et kolme viimase vahel asjad muutumatult püsisid. 2012 MEESKONNAD & SÕITJAD Kuigi Vormel 1 hooaeg on läbi saanud, pole järgmise aasta suhtes veel kõik kaugeltki paigas. Võime vaid oletada. Viimase kümne päeva jooksul on paika saanud kolm nime: Pedro de la Rosa sõidab HRT värvides ning hispaanlasel on taskus väidetavalt kahe aasta pikkune leping. Oodatult hakkab Marussia Virginis sõitma prantslane Charles Pic. Täna aga selgus, et Lotus Renault autot hakkab roolima ei keegi muu, kui soomlane Kimi Räikkönen. Temalgi taskus väidetavalt kahe aastane diil. Räikköneni pakuti pidevalt küll Williamsi meeskonda, kuid soomlane olevat nõudnud liiga palju palka ning läbirääkimised jooksid rappa. Nimekiri järgmise hooaja meeskondadest ning sõitjatest. Bold´is märgitud sõitjad, kellel on vettpidav leping ning tavakirjas on märgitud võimalikud kandidaadid. Red Bull - S. Vettel; M. Webber McLaren - J. Button; L. Hamilton Ferrari - F. Alonso; F. Massa Mercedes - M. Schumacher; N. Rosberg Lotus - K. Räikkönen; V. Petrov; B. Senna; R. Grosjean; A. Sutil Force India - P. di Resta; N. Hülkenberg; A. Sutil Sauber - K. Kobayashi; S. Perez Toro Rosso - J. Alguersuari; S. Buemi; J-E. Vergne Williams - P. Maldonado; A. Sutil; V. Bottas; R. Barrichello Caterham - H. Kovalainen; J. Trulli; D. Ricciardo HRT - P. de la Rosa; V. Liuzzi; D. Clos; J. Charouz; D. Ricciardo; J-E. Vergne Marussia - T. Glock; C. Pic http://konkurentsivoitlusratastel.blogspot.com/ |
Autor: | Siim [ 29 Nov 2011 22:27 ] |
Postituse teema: | Re: Brasiilia, São Paulo [25.-27. november 2011] |
Ütleks, et kui Wetteli varakult nopitud mm tiitel välja jätta, siis oli üsna huvitav hooaeg. Ütleksin veel kord, et minu selle hooaja suurim sümpaatia oli Button. Mees oli ülimalt stabiilne ja näitas üles külma närvi, kui olukord seda nõudis. Ja loomulikult pole väheoluline ka fakt, et mees oli oma tiimikaaslasest pea igas elemendis üle. |
Lehekülg 1/1 | Kõik ajad on UTC + 3 tundi |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |