Hetke kellaeg on 13 Mai 2024 02:22

Kõik ajad on UTC + 3 tundi




Postita uus teema Vasta teemale  [ 39 postitust ]  Mine lehele 1, 2  Järgmine
 Monaco, Monte Carlo [21.-24. mai 2009] 
Autor Sõnum
MotoGP Spec 2009
Kasutaja avatar

Liitunud: 11 Mai 2006 16:38
Postitusi: 7969
Asukoht: Scotland, Aberdeenshire, Fraserburgh
Postitus Monaco, Monte Carlo [21.-24. mai 2009]
FORMULA 1 GRAND PRIX DE MONACO 2009


[RAJASKEEM]

Pilt

[RIIGILIPP]

Pilt

[INFOT VÕISTLUSE JA RAJA KOHTA]

I) Võistlusel peetavaid ringe on 78
II) Võistlusraja pikkus on 3,340km
III) Võistluse distants on 260,520km
IV) Ringraja rekord on 1:14,439 ning see kuulub sõitjale nimega Michael Schumacher (2004).

[PARDAKAAMERA (2008. AASTA)]

http://www.youtube.com/watch?v=6M_NB4f29JA

[VÕITJAD 21. SAJANDIL]

2008 - Lewis Hamilton (McLaren-Mercedes)
2007 - Fernando Alonso (McLaren-Mercedes)
2006 - Fernando Alonso (Renault)
2005 - Kimi Räikkönen (McLaren-Mercedes)
2004 - Jarno Trulli (Renault)
2003 - Juan Pablo Montoya (Williams-BMW)
2002 - David Coulthard (McLaren-Mercedes)
2001 - Michael Schumacher (Ferrari)
2000 - David Coulthard (McLaren-Mercedes)

[2008. AASTA KVALIFIKATSIOONI ESIKAHEKSA]

1 Felipe Massa Ferrari 1:15,787
2 Kimi Räikkönen Ferrari 1:15.815
3 Lewis Hamilton McLaren-Mercedes 1:15.839
4 Heikki Kovalainen McLaren-Mercedes 1:16.165
5 Robert Kubica BMW Sauber 1:16.171
6 Nico Rosberg Williams-Toyota 1:16.548
7 Fernando Alonso Renault 1:16.852
8 Jarno Trulli Toyota 1:17.203

[2008. AASTA GRAND PRIX ESIKAHEKSA]

1 Lewis Hamilton McLaren-Mercedes 2:00:42.742 (+2)
2 Robert Kubica BMW Sauber +3.0 (+3)
3 Felipe Massa Ferrari +4.8 (-2)
4 Mark Webber Red Bull-Renault +19.2 (+5)
5 Sebastian Vettel STR-Ferrari +24.6 (+14)
6 Rubens Barrichello Honda +28.4 (+8)
7 Kazuki Nakajima Williams-Toyota +30.1 (+6)
8 Heikki Kovalainen McLaren-Mercedes +33.7 (-4)

[AJAKAVA: 21.-24. MAI]

1. vabatreening 21. mail kell 11:00 - 12:30
2. vabatreening 21. mail kell 15:00 - 16:30

3. vabatreening 23. mail kell 12:00 - 13:00
Kvalifikatsioon 23. mail algusega kell 15:00

Võistluse start 24. mail kell 15:00

[INDIVIDUAALNE ÜLDSEIS ENNE BAHREINI GP ETAPPI]

1 Jenson Button Brawn-Mercedes 41p
2 Rubens Barrichello Brawn-Mercedes 27p
3 Sebastian Vettel RBR-Renault 23p
4 Mark Webber RBR-Renault 15.5p
5 Jarno Trulli Toyota 14.5p
6 Timo Glock Toyota 12p
7 Lewis Hamilton McLaren-Mercedes 9p
8 Fernando Alonso Renault 9p
9 Nick Heidfeld BMW Sauber 6p
10 Nico Rosberg Williams-Toyota 4.5p
11 Heikki Kovalainen McLaren-Mercedes 4p
12 Felipe Massa Ferrari 3p
13 Kimi Räikkönen Ferrari 3p
14 Sebastien Buemi STR-Ferrari 3p
15 Sebastien Bourdais STR-Ferrari 1p

16 Adrian Sutil Force India-Mercedes 0p
17 Nelsinho Piquet Renault 0p
18 Robert Kubica BMW Sauber 0p
19 Giancarlo Fisichella Force India-Mercedes 0p
20 kazuki Nakajima Williams-Toyota 0p

[MEESKONDLIK ÜLDSEIS ENNE BAHREINI GP ETAPPI]

1 Brawn-Mercedes 68p
2 RBR-Renault 38.5p
3 Toyota 26.5p
4 McLaren-Mercedes 13p
5 Renault 9p
6 BMW Sauber 6p
7 Ferrari 6p
8 Williams-Toyota 4.5p
9 STR-Ferrari 4p

10 Force India-Mercedes 0p

_________________
Ajateenistus: 09.07.2012 - 06.06.2013

Pilt


10 Mai 2009 19:37
Profiil
MotoGP Spec 2009
Kasutaja avatar

Liitunud: 11 Mai 2006 16:38
Postitusi: 7969
Asukoht: Scotland, Aberdeenshire, Fraserburgh
Postitus Re: Monaco, Monte Carlo [21.-24. mai 2009]
TV3 näitab siis jällegi kordust kvalifikatsioonist.

_________________
Ajateenistus: 09.07.2012 - 06.06.2013

Pilt


15 Mai 2009 17:39
Profiil
MotoGP Spec 2009
Kasutaja avatar

Liitunud: 11 Mai 2006 16:38
Postitusi: 7969
Asukoht: Scotland, Aberdeenshire, Fraserburgh
Postitus Re: Monaco, Monte Carlo [21.-24. mai 2009]
18.05.2009

2009 Monaco GP - Eelvaade - McLaren

Pilt
http://www.gpupdate.net

Lewis Hamilton
"Monaco on mu lemmikrada. Uskumatu tunne on sõita mäest üles 250km/h, püüdes võimalikult sirget joont hoida rajapiirete vahel, nülgides neid vaid rehvikülgedega – parim tunne, mis vormel 1 auto roolis üldse olla võib. Ootame, et Monaco saab olema meie autole veel üks hea rada olema, kuna see koosneb aeglastest kurvidest ja kiirete kohtade puudumine peaks sobima meie MP4-24 vormelile. Tõesti loodan seda, kuna oleks fantastiline konkurentsivõimelise auto roolis olla ning võidelda liidritega koha pärast."

Heikki Kovalainen
"Tõesti naudin tänavaradadel sõitmist ja usun, et meil on Monacoks hea auto. Kuigi tulemused seda ei näita, kuna pidin boksiteelt startima, oli mul eelmisel aastal seal hea võistlus ning suutsin tagaotsast kaheksandaks tõusta. Loodetavasti on sel aastal kergem võistlus! Kasutame Monacos KERSi ja üheks küsimuseks on see, kas suudame selle abil teistest mööduda – KERS on nagu alti meile kasutoov, kuid Monte Carlos võib kõike juhtuda. Eelmise nädala pettumust Hispaanias olen palju rohkem pühendunud hea tulemuse saavutamisele."

2009 Monaco GP - Eelvaade - BMW Sauber

Pilt
http://www.gpupdate.net

Robert Kubica
"Olen tänavaradade suur fänn, seega ootan Monaco võistlust. Mul on seal alati hea tunne nädalavahetust alustada ning naudin rajapiirete ja seinte vahel sõitmist. Eksimiseks pole ruumi, mis muudab asjad eriti huvitavas. Loomulikult pole võimalik ette öelda, kuidas 2009. aasta vormelid seal käituvad oma uue aerodünaamika ja slikkrehvidega. See selgub neljapäeval."

Nick Heidfeld
"Monaco on hooaja üks tipphetki. Hullumeelne, et vormel 1 jaoks kõige ebatavalisem rada on kõige populaarsem. Kitsas ja käänlev tänavarada on hiilgav. Ainult Macau on võrreldav, kuid me ei sõida seal vormel 1 masinatega."

"Tänapäeval võib veidi vähem kõmu olla, kuid vormel 1 nädalavahetust Monte Carlos püsib endiselt erilisena. See tiirleb ainult vormel 1 ja pidude ümber. Kohtab palju kuulsaid inimesi ja sadam on kogu õhtu inimestest pilgeni täis. Monacos on pealtvaatajad sündmustele lähemal kui kusagil mujal. Minu jaoks on iga kord sinna minnes imeline vaatepilt."

"Sel hooajal on juba mitmel korral tõestanud uued, suuremad esitiivad, et jäävad stardi kitsastesse hetkedesse kohmakaks. Monte Carlo esimene kurv on eriti kitsas, seega on suurem tõenäosus teise auto vastu sõites esitiib maha sõita."

2009 Monaco GP - Eelvaade - Toyota

Pilt
http://www.gpupdate.net

Jarno Trulli
"Monaco on vormel 1 sarjas üks mu lemmikradu, see pakub nii suurt katsumust ning piloodil on suur tähtsus, mis sobib mulle hästi. Alati on eriline Monacosse minna, kuna õhkkond on teistest sõitudest väga erinev ja ringrada unikaalne. Tean, et keskmise kiiruse osas on see aeglane, kuid sõites tundub väga kiire, kuna rajapiirded on nii lähedal."

"See tähendab, et pead olema täiesti keskendunud, vastasel juhul võid väikse veaga seinas lõpetada. Armastan Monaco katsumust ja tavaliselt olen siin hea, isegi kui on ebaõnne ja pole tulemused vastavad olnud. Meie auto on kogu aasta kiire olnud, kuid Monacot ei saa teiste radadega võrrelda, seega ei saa kunagi kindel olla, mida oodata."

"Ilmselgelt oli Hispaania võistlus unustamiseks, kuid igatahes eelistan tulevikku vaadata, seega olen valmis sel nädalavahetusel taas kõva lahingu andmiseks. Loodan head tulemust."

Timo Glock
"Eelmisel aastal oli Monaco võistlus meile väga keeruline muutuva ilma tõttu, kuid üldjoontes naudin tänavaradu ja eriti seda. Mul on GP2 klassis Monacos head esitused olnud ja tean, et peab täiesti keskendunud olema, sest kerge on eksida ja sõit rikkuda. Hea kvalifikatsioonikoht on tähtis, kuna Monacos pole praktiliselt võimalustki kaassõitjast mööduda, kui tal just probleeme ei esine."

"Kahjuks ei läinud esimese ringi probleemide tõttu Hispaania GP plaanipäraselt ja masendav oli sel hooajal esimest korda punktidelt välja jääda. Saab olema huvitav kogemus, kuidas selle aasta auto Monaco tänavatel sõidab, kuna meil on vähem survejõudu, kuid slikkrehvide poolt parem haarduvus. Üldiselt on meie auto sel hooajal hea tunnetuse taganud, seega pole põhjust, miks ei või see Monacos nii olla."

http://www.sponest.ee

_________________
Ajateenistus: 09.07.2012 - 06.06.2013

Pilt


18 Mai 2009 20:56
Profiil
MotoGP Spec 2009
Kasutaja avatar

Liitunud: 11 Mai 2006 16:38
Postitusi: 7969
Asukoht: Scotland, Aberdeenshire, Fraserburgh
Postitus Re: Monaco, Monte Carlo [21.-24. mai 2009]
Williams ei püüa vabatreeningutel kedagi lollitada

Pilt
http://www.gpupdate.net

Williamsi tehnikaosakonna ülem Patrick Head on veendunud, et vabatreeningul kergete autodega testimine on nende võistkonnale parim lahendus, kuid sellega ei üritata kedagi ära petta.

Reedel ja laupäeval vabatreeningute ajal kerge autoga sõitmine on seni Nico Rosbergi rohkem esile tõstnud, kuid Williams pole suutnud korrata sarnaseid tulemusi kvalifikatsioonis ega võistlusel.

Head eitab, et sellega üritatakse inimesi lollitada või sponsoreid juurde otsida. Selle asemel antakse pilootidele võimaluse tunnetada autot, millega püütakse kvalifikatsiooni kolmandasse vooru jõuda.

„Kasutame kahte erinevat kütusekogust ja tegeleme kodutööga,” ütles Head reedeste päevade kohta. „Tavaliselt ja eriti Kazuki (Nakajima) puhul, kuna tema jaoks on kvalifikatsioon väga tähtis, testime kerge autoga uusi rehvikomplekte. Kuid me ei sõida kunagi kvalifikatsiooniks mõeldud kütusekogusega.”

„Teised sõidavad vist kogu aeg võistluskütusega. Meie eesmärk pole ajatabeli tipus püsida, tahame anda piloodile tunnetuse, kuidas auto tähtsatel hetkedel käitub, kui püüab kvalifikatsiooni esimesest ja teisest voorust edasi jõuda.”

„Seega on meil ehk teistest erinev programm, kuid me ei ürita ennast ega kedagi teist lollitada.”

Williamsi FW31 vormel on sel hooajal mõnel korral potentsiaali näidanud, kuid üldesitustega pole meeskond rahul.

Küsimusele, kas ollakse hooaja algusega rahul, vastas Head: „Ei, üldsegi mitte. Meil oli Melbourne’is boksipeatusega probleem, mis võttis Nicolt 10-12 sekundit.”

„Shanghais langetasime peaaegu kindlasti Nico taktika osas halva otsuse, kui võtsime temalt seitsmenda koha ning langetasime 19. positsioonile. Kuid siis oli turvaauto lahkudes Alonso just meie taga ja Nicol oli nähtavusega probleeme, mille ta oleks pidanud lahendama.”

„Tema kiivri visiir oli liiga kuum. See on üks neist asjadest, millega peaks piloot talvetestidel tegelema, et vihmasaju ajal töötaks visiiri puhastusprotsess korralikult. Kuid ta 19. kohale langetades tekitad suurema vihmasaju visiirile, seega polnud arvatavasti tark otsus.”

http://www.sponest.ee

_________________
Ajateenistus: 09.07.2012 - 06.06.2013

Pilt


19 Mai 2009 18:11
Profiil
MotoGP Spec 2009
Kasutaja avatar

Liitunud: 11 Mai 2006 16:38
Postitusi: 7969
Asukoht: Scotland, Aberdeenshire, Fraserburgh
Postitus Re: Monaco, Monte Carlo [21.-24. mai 2009]
20.05.2008

2009 Monaco GP - Eelvaade - Renault

Pilt
http://www.gpupdate.net

Fernando Alonso
Fernando, sul oli hea koduvõistlus Barcelonas. Kas nautisid seda?
"Jah, võidusõit kodus on alati suureks motivatsiooniks ja kuigi me ei suutnud poodiumi eest heidelda, võtsime autost maksimumi ning jäin viienda kohaga rahule. Mul oli lõpus enne, kui Felipe (Massa) aeglustas, kuid oli põnev viimasel ringil punkt rohkem teenida. Liidritele järgi jõudmiseks vajame endiselt suurt sammu, kuid areneme igal võistlusel ning oleme mõned tähtsad punktid kogunud."

Monaco on rada, kus oled kaks korda võitnud. Räägi meile sealsetest katsumustest…
"See on minu üks aasta lemmikradu ja mul on seal võitmistest head mälestused. See on kindlasti võistlus, mida kõik piloodid võita tahavad. Neljapäevase vabatreeningu esimene ring annab alati suurepärase tunde ning pead kohanema sellistel kitsastel tänavateedel sõitmisega. Möödumine on raske ning vaimselt on ees kurnav sõit, kuna pole hetkegi puhkamiseks. Aga eelkõige pakub Monaco ikka meelelahutust fännidele ning pealtvaatajatele, kes saavad autodele eriti lähedal olla."

Kuidas sa sellele nädalavahetusele lähened?
"Kõige tähtsam on esimestele võimalikult lähedale kvalifitseeruda, sest Monacos oleneb kõik sinu kohast. Seepärast peab kvalifikatsioonis ringi ajal tühi maa ees olema, et ei jääks liiklusesse kinni. Kõik meeskonnad toovad Monacosse uuendusi, kuna rada on nii ebatavaline ja kasutame erilist seadistust, millega künkaid ja kitsaid kurve läbida. Tulemuse poolelt arvan, et võime reaalselt esikümnekohta oodata ning sõidus punkte jahtida."

Nelson Piquet
Nelson, suutsid Barcelonas esimese kurvi avariid vältida, kuid see oli sulle raske sõit…
"Jah, avarii juhtus minu ümber ning mul oli õnne enamuse puru vältimise. Siiski oli raske kogu nädalavahetuse jooksul autole õiget balanssi leida ning seepärast oli karm võistlus. Mu autol polnud kõik uuendused ning seega jäi kiirusest puudu, kuid loodetavasti saan neid Monacos kasutada."

Kas naudid Monacos võistlemist?
"Jah, see on arvatavasti maailma kuulsamaid võistlusi ning seal võidu sõita on eriline. Kogu nädala kestab suurepärane õhkkond võistluseni välja ning sellel sõidul saavad fännid meeskonnale eriti lähedal olla. Elasin Monacos lapsena ning võistelda seal vormel 1 piloodina on olnud minu unistusi, seega on üsna lahe."

Mida sa võistluselt loodad?
"Möödumine on Monacos peaaegu võimatu, seega on tähtis, et võimalikult hästi kvalifitseerume, loodetavasti esikümnes, ning võtame oma taktikast maksimumi. Tänavad on kitsad ja seinad nii lähedal, et sekundikski ei tohi keskendumist kaotada või väikese veaga hakkama saada. Tavaliselt on sündmusterikas võistlus ja seega tuleb olla valmis haarama igast võimalusest."

2009 Monaco GP - Eelvaade - Williams

Pilt
http://www.gpupdate.net

Nico Rosberg
"Üldiselt polnud Hispaania meile kerge. Meil oli laupäeval kvalifikatsioonis rase rehve töötemperatuurile saada ning siis oli mul võistluse jooksul juhuslikes kohtades auto tagaosa balansiga probleeme, mis ei lasknud mul vajadusel tõsiselt pingutada. Selle tulemusel ei saanud me Hispaaniast soovitud tulemust, kuid punktiga koju tulla on alati positiivne, eriti kuna pole hiljuti eriti punkte korjanud."

"Monaco peaks meile hea võistlus olema. Meie auto on viimastel aastatel seal tõesti hästi käitunud ja usun, et saab sel aastal taas hea sõit olema. Kuna me pole suutnud veel autole väärilisi tulemusi saada, oleks kogu meeskonnale hea, kui saame nädalavahetuselt positiivse tulemusega lahkuda."

"Monaco on minu kodulinn, seega toetavad mind kõik sõbrad ja fännid, mis on suurepärane. Rajast 100 meetri kaugusel elamine muudab elu nädalavahetuse jooksul ka nii palju kergemaks."

"Minu jaoks on Monaco kodu, nii et olen sellega harjunud, kuid vormel 1 ajal on see täiesti teistsugune linn. Tavaliselt on üsna vaikne, just nagu mujal, kuid vormel 1 nädalavahetus kaasab teistsuguse õhkkonna ja sellest osa saada on tõesti eriline."

Kazuki Nakajima
"Hispaania oli mulle veel üks raske võistlus. Esimese ringi juhtum ja sellele järgnenud boksipeatus langetas mind lõppu ja ei suutnud oma kohta taastada. Peame sellest mõttest edasi liikuma ning ootama Monacost midagi positiivsemat."

"Loodan, et meil on Monacos hea auto, tavaliselt see nii on, ja mul peab sel nädalavahetusel parem võistlus olema. Kuigi see pole mu lemmikrada, läks mul eelmisel aastal Monacos hästi, tõustes 14. kohalt seitsmendaks kohe esimesel korral ning kogudes tiimile kaks punkti. Selle hooaja uute reeglitega arvan, et saab olema väga erinev kogemus Monacost ning uued slikkrehvid aitavad haarduvusele kaasa. Lihtsalt loodan, et võistlus möödub mulle intsidentideta."

"Tean, et peaksin Monaco pärast rohkem põnevil olema, kuid minu jaoks on see tegelikult lihtsalt uus sihtpunkt. Võlu ja glamuur on mulle veidi liiast, seega jätkan rutiinselt suurt treeningut kogu päeva jooksul ning siis veedan vaikselt aega hotellis, arvatavasti treeningu ja puhkusega, millele järgneb kiire õhtusöök ja varajane magamaminek."

"Monte Carlo on vormel 1 jaoks ikooniline sihtkoht. Õhkkond on teistega täiesti erinev ning pole võimalik seda teistega tavapärasemaks muuta."

2009 Monaco GP - Eelvaade - Brawn GP

Pilt
http://www.gpupdate.net

Jenson Button
"Monaco Grand Prix on alati väga eriline võistlusnädalavahetust ja see on põhijoonte sümboliks, see saab olema mu hooaja esimene koduvõistlus enne järgmise kuu Suurbritannia GPd Silverstone’is. Monacosse punktitabeli liidritena minna on fantastiline, kuid nägime Barcelonas, et liidrite seas on heitlus väga tihe."

"Sel nädalavahetusel võitlevad paljud kiired autod üksteisega. Minu tavapärane sõidustiil on väga sujuv, kuid pean seda nüüd veidi muutma autost maksimumi võtmiseks. Monacos tuleb agressiivne olla ning rajapiiretest mitte välja teha nendega samal ajal arvestades. Iga kord rajale minnes on peatamatu väljakutse, mis nõuab täieliku pühendumuse, keskendumise ja täpsuse hoidmist."

"Arvan, et näeme laupäeval väga põnevat kvalifikatsiooni, kuna stardikoht on Monacos väga tähti. Peaaegu võimatu on võistluse alates mööduda, seega esimeste seas olla ning hea start teha on väga tähtis edukale nädalavahetusele."

Rubens Barrichello
"Monacos vormel 1 autoga sõita on fantastiline katsumus. See saab olema minu 17. Monaco Grand Prix, kuid nädalavahetus pole kuidagi oma võlu kaotanud ning see on alati kalendris üks minu lemmiksõite. Kogemus on Monacos tähtis ja nii tiheda konkurentsi puhul saab olema põnev nädalavahetus."

"Kvalifikatsioon on aasta üks suurimaid katsumusi ning see on võistluse jaoks väga tähtis. Monaco iseärasused pakuvad tehnilisi katsumusi. Tänavad on kitsad, käänulised, aga mitte nii künklikud pärast viimaste aastate asfalti mahapanekut."

"Kasutame autol võimalikult suurt survejõudu ning mehaanilist haarduvust. Väikese kiirusega saab olema tähtis auto käitumine. Ja siis on loomulikult veel rajapiirded, mis on enamuse Monte Carlo nädalavahetusest väljas. Rajapiirete nii lähedase paiknemisega võib tõesti auto kiirust tunnetada, kuid Monaco on tegelikult üks aeglasemaid radu, kus sõidame."

2009 Monaco GP - Eelvaade - Bridgestone

Pilt
http://www.gpupdate.net

Hirohide Hamashima, Bridgestone’i spordirehvi arendusjuht
Mis on Monaco väljakutsed?
"Monte Carlo tänavate põhikatsumuseks on haarduvuse leidmine. See on väga huvitav ringrada, mis koosneb väga erinevates rajakatetest ja lisaks kasutatakse seda tavaautode sõiduteena. Samuti on märkimisväärne, et vormel 1 ei sõida reedel, nii et rajaolud võivad neljapäeva ning laupäeva vahel oluliselt muutuda. Kui võidu ei sõideta, kasutavad rada sõiduautod ja inimesed. See raskendab rehvikihi moodustamist ning teekate võib taas mustaks saada, mis ei aita võidusõidule kaasa."

Kui erinev on uus vahepealse ilma rehv?
"Uus vahepealse ilma rehv annab pehmema segu tõttu rohkem haarduvust kui eelmine, kuid viimaste vormel 1 masinatega vihmas sõites on alati suur katsumus, mis ei olene rehvidest. Autodel on vähem survejõudu, seega aerodünaamiline haarduvus on eelmisest väiksem ja see on nii kuivas kui märjas."

"Kuivas pole vähem survejõudu nii suureks probleemiks, kuna slikkrehvide haarduvus on soonilistest rehvidest parem, nii et mehaaniline haarduvus teeb tasa aerodünaamilise haarduvuse kadu. Märjas on isegi uute vahepealsete rehvidega veidi parem haarduvus kui enne. Vihmas vajame endiselt kanaleid, millega vesiliugu ennetada, seega haarduvuse paranemine peab tulema uute segude arendamisel."

http://www.sponest.ee

_________________
Ajateenistus: 09.07.2012 - 06.06.2013

Pilt


20 Mai 2009 21:57
Profiil
TF Captain
TF Captain

Liitunud: 22 Sept 2006 15:10
Postitusi: 3580
Asukoht: Tallinn
Postitus Re: Monaco, Monte Carlo [21.-24. mai 2009]
Bridgestone toob super soft ja soft rehvid Monacosse.


20 Mai 2009 22:15
Profiil
MotoGP Spec 2009
Kasutaja avatar

Liitunud: 11 Mai 2006 16:38
Postitusi: 7969
Asukoht: Scotland, Aberdeenshire, Fraserburgh
Postitus Re: Monaco, Monte Carlo [21.-24. mai 2009]
Monaco tänavatel kasutavad KERSi vaid kaks meeskonda

Monaco tänavatel asuvat KERSiga võidu sõitma vaid Ferrari ja McLareni vormelid.

Uue tehnoloogia konkurentarendajad Renault ja BMW Sauber on otsustanud kitsal ja lühikesel tänavarajal kineetilise energia taastuvsüsteemi vastu, sest selle kasu on liiga väikene või puudub üldse.

„Mulle meeldiks näha, et simulatsiooni järgi oled Monacos KERSiga kiirem,” ütles Renault’ üks juhte Pat Symonds.

Arvamuste kohaselt on McLareni kasutada olev KERSi süsteem hetkel kõige parem, aga isegi nende võidusõitja Heikki Kovalainen kahtleb, kas sellest Monaco tänavatel kasu on.

„Üks küsimusi saab olema, kas seda tegelikult autodest möödumiseks kasutada saame. KERS on nagu ikka meile kasulik, kuid Monte Carlos võib kõike juhtuda,” lausus soomlane.

Ferrari võistkond nõustus, et KERSi eelised saavad Monacos rohkem piiratud olema kui teistel ringradadel.

„Kuid arvestades asjaolusid, et F60 vormel konstrueeriti KERSi jaoks ning see sisaldab kaalu ning selle jaotuse arvestamist, siis on loogiline seda ka kasutada, eelise suurusest olenemata,” seisis kirjas tiimi teates.

2009 Monaco GP - Eelvaade - Force India

Pilt
http://www.gpupdate.net

Adrian Sutil
Sind tuntakse kui Monaco eksperti. Kuidas sa tunned tänavuse võistluse eel?
"Alati on hea sinna tagasi minna, kuna see on üks mu lemmikradu. Mulle meeldib selle õhkkond ja kogu nädalavahetus. See on väga eriline ning mulle heade mälestustega rada. Kaks aastat tagasi olin vihmasel vabatreeningul kiireim ning eelmisel aastal läks veelgi paremini keerulistes oludes, kui sadas vihma ning hiljem rada kuivas. Mul on kaks head aastat järjest olnud ning loodetavasti tuleb nüüd järgmine, kuid alati on teatud määral seotud tingimustest."

Kuidas sa kohta parandades ning taktika töötades tundsid?
"Loomulikult oli väga hea. Iga kord boksidest möödudes nägin kõrgemat kohta oma boksitahvlil ning mõtlesin, et läheb hästi. Punktitel olles mõtlesin, et vau, see on minu sõit! Neljandal kohal sõites tegin oma kiireimaid ringe ning oli uskumatu."

"Kõik sujus, olime tõesti hea taktika peal ning töötas ideaalselt. Raja kuivades oli õige aeg tavarehvidele ümber vahetada. Kõik oli 100%. Siis tuli mulle ja kogu meeskonnale šokk. Tegu oli pigem une või õudusunäoga. Arvad, et ärkad üles ja midagi ei juhtunud. See kõlab dramaatiliselt, kuid nii see tegelikult oli. Ikkagi arvan, et oli väga hea nädalavahetus. Võtsin sellest suurema osa ning olin väga uhke."

Mis on sinu jaoks Monaco puhul nii eriline, miks tunned seal end nii kodus?
"See on lihtsalt rajalaotuse pärast ja vormel 3 ajast alates olen seal kiire olnud. See on väga kitsas, tuleb kiiruse nimel üsna palju riskida ning pead kogu aeg rajapiiretele väga lähedale minema. Sa pead rada tundma, erinevaid kallakuid ja keerulisi kohti, kus tuleb väga täpne olla. Võid sinna minna ja aeglasema autoga muljet avaldada, kuna piloodi panus on suurem, seega on motivatsioon kohe üleval. Ehk seepärast kõik nii hea ongi!"

Sel aastal on sul karjääri kiireim auto. Kas tunned, et suudad veelgi kõrgemale kohale tõusta?
"Potentsiaalselt, jah. Arvan, et konkurents on taas väga tihe, seega iga sajandik loeb. See võib olla Bahreinile sarnane, kus vajasime kvalifikatsiooni teise vooru jaoks vaid mõnda kümnendikku ning loodan seda oma kiirel ringil leida. Arvan, et saab olema üks meie parimaid võimalusi teise vooru jõudmisel."

Kas veel üks vihmane nädalavahetus aitaks sind?
"See aitab meid alati. Risk on suur, kõike võib juhtuda. Võib tekkida vesiliug ja lõpetad seinas nagu Shanghais, kuid on selge, et tavaliselt oleme vihmastel sõitudel esikümnes, seega on kergem punkte koguda. Seepärast ootan igal võistlusel alati väikest vihma."

Giancarlo Fisichella
Viimane võistlus Hispaanias paistis julgust juurde andev. Milline on sinu vaade nüüd, kümme päeva hiljem?
"Hispaania oli meile üsna hea võistlus. Pärast pehmetele rehvidele üleminekut suutsin Nakajima, Kubica ja Piquet’ga koha pärast võidelda ning sõidu lõpufaasis sõitsin kõigist teistest kiiremaid ringiaegu. Üldiselt tundus auto hea, kiirus oli julgustav ning arvan, et võime olla üsna rahul. Liigutava klapiga esitiib tundub sõitmise kergemaks muutvat ning kõikide muudatustega arvan, et aasta teine pool tuleb korralik. Kui suudame senisest paremini kvalifitseeruda, võime mõned paremad tulemused võtta."

Giancarlo, kas ootad Monaco etappi?
"Jah, kindlasti. Minu jaoks on Monaco maailma parim rada, kuna käänuline rada ise on fenomenaalne, fännid on autodele nii lähedal, et saad tõelise õhkkonna, ja ümbritsev on nii ilus. Tähistamiseks selgelt parim koht – pean lootma, et saan pühapäeval head tulemust tähistada! See on mulle häid tulemusi ja mälestusi andnud. Mullu tähistasin oma 200. võistlust, olen kaks korda poodiumil olnud ning 2007. aastal tulin ootamatult neljandaks."

Mis on sinu arvates tänavu reaalne?
"Reaalselt vaadates on tänavu raske punkte koguda, kuna kuiva ilma puhul on möödumine veelgi raskem, aga hea tulemus on minu eesmärk. Meil on uuendatu aerodünaamika, mis kindlasti aitab, kuid kogu sõit on loterii, seega peab ka õnne olema."

http://www.sponest.ee

_________________
Ajateenistus: 09.07.2012 - 06.06.2013

Pilt


20 Mai 2009 22:26
Profiil
MotoGP Spec 2009
Kasutaja avatar

Liitunud: 11 Mai 2006 16:38
Postitusi: 7969
Asukoht: Scotland, Aberdeenshire, Fraserburgh
Postitus Re: Monaco, Monte Carlo [21.-24. mai 2009]
I VABATREENING

1 R. Barrichello Brawn GP 1:17.189 26
2 F. Massa Ferrari 1:17.499 31
3 L. Hamilton McLaren 1:17.578 26
4 H. Kovalainen McLaren 1:17.686 30
5 K. Räikkönen Ferrari 1:17.839 30
6 K. Nakajima Williams 1:18.000 29
7 N. Rosberg Williams 1:18.024 27
8 J. Button Brawn GP 1:18.080 28
9 F. Alonso Renault 1:18.283 31
10 M. Webber Red Bull 1:18.348 22
11 S. Buemi Toro Rosso 1:18.695 37
12 N. Piquet Renault 1:19.204 36
13 S. Vettel Red Bull 1:19.233 16
14 S. Bourdais Toro Rosso 1:19.255 31
15 G. Fisichella Force India 1:19.534 28
16 R. Kubica BMW 1:19.560 20
17 N. Heidfeld BMW 1:19.579 23
18 A. Sutil Force India 1:19.600 24
19 T. Glock Toyota 1:19.698 24
20 J. Trulli Toyota 1:19.831 28

_________________
Ajateenistus: 09.07.2012 - 06.06.2013

Pilt


21 Mai 2009 12:41
Profiil
WRC VÄNT
Kasutaja avatar

Liitunud: 03 Jaan 2006 21:47
Postitusi: 9084
Asukoht: Rapla Kalda Tee 16
Postitus Re: Monaco, Monte Carlo [21.-24. mai 2009]
No näe hakkasin ka just tulemusi panema kui nägin, et sul juba pandud. :_n2

_________________
Michael Scofield: I Dont tell you where Fibonacci is
Abruzzi: I kneel only to god, But I don't see him here.


21 Mai 2009 12:43
Profiil
MotoGP Spec 2009
Kasutaja avatar

Liitunud: 11 Mai 2006 16:38
Postitusi: 7969
Asukoht: Scotland, Aberdeenshire, Fraserburgh
Postitus Re: Monaco, Monte Carlo [21.-24. mai 2009]
II VABATREENING

1 N. Rosberg Williams 1:15.243 45
2 L. Hamilton McLaren 1:15.445 35
3 R. Barrichello Brawn GP 1:15.590 41
4 J. Button Brawn GP 1:15.774 36
5 F. Massa Ferrari 1:15.832 42
6 S. Vettel Red Bull 1:15.847 33
7 H. Kovalainen McLaren 1:15.984 45
8 K. Räikkönen Ferrari 1:15.985 43
9 K. Nakajima Williams 1:16.260 43
10 N. Piquet Renault 1:16.286 43
11 F. Alonso Renault 1:16.552 39
12 M. Webber Red Bull 1:16.579 27
13 A. Sutil Force India 1:16.675 38
14 J. Trulli Toyota 1:16.915 43
15 S. Buemi Toro Rosso 1:16.983 48
16 S. Bourdais Toro Rosso 1:17.052 48
17 N. Heidfeld BMW 1:17.109 40
18 T. Glock Toyota 1:17.207 45
19 G. Fisichella Force India 1:17.504 45

20 R. Kubica BMW AEG PUUDUB 2

_________________
Ajateenistus: 09.07.2012 - 06.06.2013

Pilt


21 Mai 2009 16:41
Profiil
TF Colonel
TF Colonel
Kasutaja avatar

Liitunud: 27 Jaan 2006 18:29
Postitusi: 5646
Asukoht: Seal kus lõpeb asfalt.......
Postitus Re: Monaco, Monte Carlo [21.-24. mai 2009]
Fernando Alonso võitis Monaco GP kolmanda vabatreeningu


Nädalavahetusel Monacos toimuva vormel-1 sarja MM-etapi viimase vabatreeningu kiireim oli hispaanlasest kahekordne maailmameister Fernando Alonso.
Renaultil kihutav Alonso näitas kiireimal ringil aega 1.15,164 sekundit ning edestas MM-sarja üldliidrit Jenson Buttonit 0,069 sekundiga. Kolmas oli McLarenil sõitev soomlane Heikki Kovalainen.
2005. ja 2006. aasta F1 maailmameister Alonso on Monacos võitnud viimasest kolmest võidusõidust kaks. Viimati 2007. aastal.
Monaco GP kvalifikatsioonisõit toimub laupäeval kell 15.00.

Tulemused:

1. Fernando Alonso Renault 1.15,164
2. Jenson Button Brawn - Mercedes 1.15,233
3. Heikki Kovalainen McLaren - Mercedes 1.15,278
4. Rubens Barrichello Brawn - Mercedes 1.15,286
5. Felipe Massa Ferrari 1.15,293
6. Kimi Raikkonen Ferrari 1.15,382
7. Lewis Hamilton McLaren - Mercedes 1.15,389
8. Sebastian Vettel RedBull - Renault 1.15,722
9. Nico Rosberg Williams - Toyota 1.15,758
10. Mark Webber RedBull - Renault 1,15,985




ERR SPORT

_________________
Juuksuril oli karvane tunne.


23 Mai 2009 14:19
Profiil
gold member
gold member
Kasutaja avatar

Liitunud: 09 Nov 2007 03:18
Postitusi: 1004
Asukoht: Tallinn-Raplamaa
Postitus Re: Monaco, Monte Carlo [21.-24. mai 2009]
Toyotad on kuidagi jõle viimaste hulgas :_l6
Ehk kvalifikatsioonis on kõrgemal ja sõidus veel kõrgemal :P :P
Aga usun,er Ferraris tuleb küll kartma hakata teistel..
Poodium ei oleks üldse üllatav..

Kuna tõbisine miskit teha eriti ei saa.. Siis ei suuda kvalifikatsiooni kuidagi ära oodata :_v :|

_________________
Vormel 1 ei vaja petiseid nagu Alonso ja Piquet!


23 Mai 2009 14:23
Profiil
WRC VÄNT
Kasutaja avatar

Liitunud: 03 Jaan 2006 21:47
Postitusi: 9084
Asukoht: Rapla Kalda Tee 16
Postitus Re: Monaco, Monte Carlo [21.-24. mai 2009]
III VABATREENING

Pilt

_________________
Michael Scofield: I Dont tell you where Fibonacci is
Abruzzi: I kneel only to god, But I don't see him here.


23 Mai 2009 14:34
Profiil
platinum member
platinum member
Kasutaja avatar

Liitunud: 20 Aug 2006 22:32
Postitusi: 1359
Asukoht: pärnu
Postitus Re: Monaco, Monte Carlo [21.-24. mai 2009]
Ai noh see krdi nupp hakkab vaikselt närvi ajama mind. :D
Nii napilt jäi puudu.
Stardis peaks Räiks ilusasti sajaga mööda saama buttonist.

_________________
http://www.last.fm/user/raikkonen1


23 Mai 2009 17:03
Profiil
master
master
Kasutaja avatar

Liitunud: 05 Jaan 2006 19:14
Postitusi: 2991
Asukoht: Viljandi | Helsinki
Postitus Re: Monaco, Monte Carlo [21.-24. mai 2009]
iceman Wrote:
Stardis peaks Räiks ilusasti sajaga mööda saama buttonist.


Mis põhjusel?


23 Mai 2009 17:07
Profiil
platinum member
platinum member
Kasutaja avatar

Liitunud: 20 Aug 2006 22:32
Postitusi: 1359
Asukoht: pärnu
Postitus Re: Monaco, Monte Carlo [21.-24. mai 2009]
Kimil KERS, nupul mitte.

_________________
http://www.last.fm/user/raikkonen1


23 Mai 2009 17:13
Profiil
master
master
Kasutaja avatar

Liitunud: 05 Jaan 2006 19:14
Postitusi: 2991
Asukoht: Viljandi | Helsinki
Postitus Re: Monaco, Monte Carlo [21.-24. mai 2009]
iceman Wrote:
Kimil KERS, nupul mitte.


Ega ta seda kohe stardis koha pealt ära minnes kasutada ei saa :_m


23 Mai 2009 17:20
Profiil
MotoGP Spec 2009
Kasutaja avatar

Liitunud: 11 Mai 2006 16:38
Postitusi: 7969
Asukoht: Scotland, Aberdeenshire, Fraserburgh
Postitus Re: Monaco, Monte Carlo [21.-24. mai 2009]
Monaco ringraja "stardisirge" on ilmselt liiga lühike, et see mingit eelist looks.

_________________
Ajateenistus: 09.07.2012 - 06.06.2013

Pilt


23 Mai 2009 17:22
Profiil
MotoGP Spec 2009
Kasutaja avatar

Liitunud: 11 Mai 2006 16:38
Postitusi: 7969
Asukoht: Scotland, Aberdeenshire, Fraserburgh
Postitus Re: Monaco, Monte Carlo [21.-24. mai 2009]
KVALIFIKATSIOON

Q3:

1 J. Button Brawn GP 1:14.902
2 K. Räikkönen Ferrari 1:14.927
3 R. Barrichello Brawn GP 1:15.077
4 S. Vettel Red Bull 1:15.271
5 F. Massa Ferrari 1:15.437
6 N. Rosberg Williams 1:15.455
7 H. Kovalainen McLaren 1:15.516
8 M. Webber Red Bull 1:15.653
9 F. Alonso Renault 1:16.009
10 K. Nakajima Williams 1:17.344

Q2:

11 S. Buemi Toro Rosso 1:15.833
12 N. Piquet Renault 1:15.837
13 G. Fisichella Force India 1:16.146
14 S. Bourdais Toro Rosso 1:16.281
15 A. Sutil Force India 1:16.545

Q1:

16 L. Hamilton McLaren 1:16.264
17 N. Heidfeld BMW 1:16.264
18 R. Kubica BMW 1:16.405
19 J. Trulli Toyota 1:16.548
20 T. Glock Toyota 1:16.788

_________________
Ajateenistus: 09.07.2012 - 06.06.2013

Pilt


23 Mai 2009 17:29
Profiil
MotoGP Spec 2009
Kasutaja avatar

Liitunud: 11 Mai 2006 16:38
Postitusi: 7969
Asukoht: Scotland, Aberdeenshire, Fraserburgh
Postitus Re: Monaco, Monte Carlo [21.-24. mai 2009]
Button ootab homseks tihedat võitlust

Pilt
http://www.gpupdate.net

Jenson Button rõõmustas teise järjestikulise parima stardikoha pärast ning tunnistas, et see ei tulnud kergelt.

Brawni piloot suutis Monaco kvalifikatsioonis viimastel sekunditel head esitust teinud Kimi Räikköneni aja üle sõita ning võtta hooaja neljas kvalifikatsioonivõit.

See tähendab palju – need kõik tähendavad,„ ütles Button. ”Täna oli väga tihe heitlus, olen kogu nädalavahetuse Rubensiga võidelnud ja tal on kindlasti eelis. McLaren on konkurentsis püsinud, niisamuti Ferrari ja Red Bullid – on olnud nauditav nädalavahetus.„

”Kvalifikatsioon polnud teistsugune, see oli hull, kuid suurepärane võtta parim stardikoht.„

Button lisas veel, et kogu nädalavahetus pole olnud talle suurepärane, kuigi see võib nii paista.

”Väliselt võib nii paista (ideaalne). Neljapäevasel esimesel treeningul olin kaugel maas ning ei teadnud, kus paikneme, kuid kogu nädalavahetusega oleme samm-sammu haaval edasi arenenud, mis on selle aasta auto puhul suurepärane omadus.„

Sarnaselt kvalifikatsioonile ootab inglane homsel sõidul tihedat võitlust.

”Naudid hetke, kuid kummalisel kombel tekitab see palju stressi. Loomulikult tahad sellel kohal püsida. Hooaja praegusel ajal peame igal korral punkte koguma.„

”Kerge ei saa olema, siin on raske mööduda, kuid kindlasti pole kerge sõit. Hooaja praegune käekäik on fantastiline, seega tänud uuesti ja loodetavasti on homme hea päev."

http://www.sponest.ee

_________________
Ajateenistus: 09.07.2012 - 06.06.2013

Pilt


23 Mai 2009 17:34
Profiil
tehnikafoorum 24/7
Kasutaja avatar

Liitunud: 03 Jaan 2006 12:59
Postitusi: 10579
Asukoht: Rapla
Postitus Re: Monaco, Monte Carlo [21.-24. mai 2009]
Ferrari oleks just kui oma aregus sammu edasi astunud või on see lihtsalt Monaco fenomen.


23 Mai 2009 17:46
Profiil
TF Captain
TF Captain

Liitunud: 22 Sept 2006 15:10
Postitusi: 3580
Asukoht: Tallinn
Postitus Re: Monaco, Monte Carlo [21.-24. mai 2009]
~200m on esimese kurvini. Et KERSi kasutada peaks olema vähemalt kolmas käik sees.
Ehk see ei anna seal mingit eelist.


23 Mai 2009 18:14
Profiil
superfan
superfan
Kasutaja avatar

Liitunud: 28 Juun 2007 17:01
Postitusi: 1840
Asukoht: Luhamaa
Postitus Re: Monaco, Monte Carlo [21.-24. mai 2009]
masinate kaale oleks huvitav jälgida. esimesed tõenäoliselt suhteliselt aurudel, vb 3 peatuse taktikaga ja kui tagumised ühe peatuse teevad, on neil ka head võimalused. esikaheksas tahaks jällegi force india piloot enäha, kui neil närv välja ei löö

_________________
Lihtne viis kiirelt raha teenida. Tutvu ja registreeri:
http://bee4.biz/?ref=10565


23 Mai 2009 19:17
Profiil
master
master
Kasutaja avatar

Liitunud: 05 Jaan 2006 19:14
Postitusi: 2991
Asukoht: Viljandi | Helsinki
Postitus Re: Monaco, Monte Carlo [21.-24. mai 2009]
Number Car Driver Weight [kg]
01 McLaren Mercedes Lewis Hamilton 645.5*
02 McLaren Mercedes Heikki Kovalainen 644.0
03 Ferrari Felipe Massa 643.5
04 Ferrari Kimi Raikkonen 644.0
05 BMW Sauber Robert Kubica 696.0*
06 BMW Sauber Nick Heidfeld 680.0*
07 Renault Fernando Alonso 654.0
08 Renault Nelson Piquet 673.1*
09 Toyota Jarno Trulli 688.3*
10 Toyota Timo Glock 700.8*
11 STR Ferrari Sebastien Bourdais 699.5*
12 STR Ferrari Sebastien Buemi 670.0*
14 RBR Renault Mark Webber 646.5
15 RBR Renault Sebastian Vettel 631.5
16 Williams Toyota Nico Rosberg 642.0
17 Williams Toyota Kazuki Nakajima 668.0
20 Force India Mercedes Adrian Sutil 670.0*
21 Force India Mercedes Giancarlo Fisichella 693.0*
22 Brawn Mercedes Jenson Button 647.5
23 Brawn Mercedes Rubens Barrichello 648.0


23 Mai 2009 19:22
Profiil
gold member
gold member
Kasutaja avatar

Liitunud: 09 Nov 2007 03:18
Postitusi: 1004
Asukoht: Tallinn-Raplamaa
Postitus Re: Monaco, Monte Carlo [21.-24. mai 2009]
Nii on vist tiba parem vaadata :wink:

1. Jenson Button, Brawn GP, 647.5 kg
2. Kimi Raikkonen, Ferrari, 644
3. Rubens Barrichello, Brawn GP, 648
4. Sebastian Vettel, Red Bull, 631.5
5. Felipe Massa, Ferrari, 643.5
6. Nico Rosberg, Williams, 642
7. Heikki Kovalainen, McLaren, 644
8. Mark Webber, Red Bull, 646.5
9. Fernando Alonso, Renault, 654
10. Kazuki Nakajima, Williams, 668
11. Sebastien Buemi, Toro Rosso, 670
12. Nelson Piquet, Renault, 673.1
13. Giancarlo Fisichella, Force India, 693
14. Sebastien Bourdais, Toro Rosso, 699.5
15. Adrian Sutil, Force India, 670
16. Lewis Hamilton, McLaren, 645.5
17. Nick Heidfeld, BMW Sauber, 680
18. Robert Kubica, BMW Sauber, 696
19. Jarno Trulli, Toyota, 688.3
20. Timo Glock, Toyota, 700.8


www.f1.com

_________________
Vormel 1 ei vaja petiseid nagu Alonso ja Piquet!


23 Mai 2009 20:49
Profiil
Näita postitusi viimasest:  Sorteeri:  
Postita uus teema Vasta teemale  [ 39 postitust ]  Mine lehele 1, 2  Järgmine

Kõik ajad on UTC + 3 tundi


Kes on online

Kaustajad vaatamas seda foorumit: Pole registreeritud kasutajaid ja 1 külaline


Sa ei saa postitada uusi teemasid siia foorumisse
Sa ei saa vastata teemadele siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada manuseid siin foorumis

Otsi:
Hüppa lehele:  
cron
Powered by phpBB © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.