Hetke kellaeg on 16 Mai 2024 01:57

Kõik ajad on UTC + 3 tundi




Postita uus teema Vasta teemale  [ 28 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2
 Bahrein, Sakhir [24.-26. aprill 2009] 
Autor Sõnum
superfan
superfan
Kasutaja avatar

Liitunud: 02 Juul 2006 20:43
Postitusi: 1950
Asukoht: Kuressaare
Postitus Re: Bahrein, Sakhir [24.-26. aprill 2009]
Ei olnud võistlus selle hooaja traditsioonide järgi, ehk mitte niivõrd põnev kui eelnevad kolm. Aga ükskõik - kummardan endiselt Brawni ja Buttoni ees. Ferrarit ei pea ka veel loodetavasti maha kandma, ehk suudavad veel midagi teha.

Oskab keegi öelda, milliseid tehnilisi uuendusi millised meeskonnad Hispaaniaks siis kavandavad? Mina oma puudulike ja väheste teadmistega sellist juttu TV3 kommentaatoritelt kuulsin.


26 Aprill 2009 16:59
Profiil
MotoGP Spec 2009
Kasutaja avatar

Liitunud: 11 Mai 2006 16:38
Postitusi: 7969
Asukoht: Scotland, Aberdeenshire, Fraserburgh
Postitus Re: Bahrein, Sakhir [24.-26. aprill 2009]
Alonso oleks äärepealt minestanud

Pilt
http://www.gpupdate.net

Fernando Alonso ehmatas pärast võistlust inimesi, kui oleks äärepealt veepuuduse tõttu minestanud.

Alonso suutis Bahreini kuumuses tuua oma vormeli koju kaheksandal kohal, kuid sõidujärgseid intervjuusid andes polnud kõik kõige paremas korras.

Hiljem selgitas Renault’ võistkond, et nende piloot kannatas veepuuduse all, kuna veepudeli kasutamisel esines kogu sõidu vältel probleeme.

„Autost väljudes kannatas ta koheselt veepuuduse käes. Nüüd on ta täielikult taastunud,” seisis Renault avalduses kirjas.

Ka Alonso ise kinnitas, et kõik on korras, kuid polnud selgelt tulemusega rahul.

„Kogusime vaid ühe punkti ja see näitab, et peame järgmisel etapil paremad olema,” ütles hispaanlane.

Button: See võit oli hooaja parim

Pilt
http://www.gpupdate.net

Jenson Button peab seni hooaja parimaks võiduks Bahreini GP saavutust, kus ta suutis oma liidrikohta punktitabelis veelgi rohkem tugevdada.

Button võttis Bahreinist hooaja kolmanda etapivõidu ning suutis seda teha neljandalt kohalt startidest. Inglane tunnistas, et võidu võtmeks oli Lewis Hamiltonist möödasaamine, kes suutis stardiga kolmandaks tõusta.

„Temast (Hamilton) on väga raske mööda saada, kuid esimesel ringil tegi ta mõned vead, sõitsin sügavalt sisekurvi sisse ning arvasin, et suudan sirgel talle kõrvale saada,” lausus Button.

„Suutsin seda, kuid ta vajutas oma (KERSi) nuppu ning pääses ette, kuid esimesse kurvi sisenedes haarasin ohjad. See mängis sõidu trumbid meile kätte.”

„See võit oli parim. Meil polnud nii suurt eelist. See on neljas ülemeresõit, meil on palju juppe, mis on aegumas ning vajavad väljavahetamist, seega on väga hea sedasi sõidult lahkuda ning nüüd püüame autot edasi arendada.”

Buttoni edumaa punktitabelis suurenes järgmiste ees 12 punktiga. Lähim jälitaja on meeskonnakaaslane Rubens Barrichello, kes lõpetas täna viienda kohaga. Inglane domineeris sõidu teises pooles, kuid tunnistas, et võit ei tulnud kergelt.

„Meile oli raske võistlus. Meil polnud sel nädalavahetusel kiirust, mis oli esimesel kolmel etapil. Need mehed on arvatavasti meist mööda saanud, kuid sõidu esimene pool oli väga tähtis. Suutsin kõik hästi lahendada ning esimesest kurvist kolmandana väljuda, raske sõit.”

„Meie jaoks on kuumuse tõttu väga raske, kuna sellisel ringrajal pole tegu nii palju füüsilise kurnamisega, mootor valmistas väikest muret, kuna selle temperatuurid tõusid kvalifikatsioonis väga kõrgele.”

„Meeskond tegi nii suurt tööd. Pidime oma töökoormust kahekordistama, et töö valmis saaks. Olen kõigi nende üle väga uhke.”

Kolmas koht tuli Trullile pettumusena

Pilt
http://www.gpupdate.net

Jarno Trulli tunnistas pettumust, et ei suutnud Toyotale tuua pärast parimat stardikohta ka esimest etapivõitu.

Itaallane langes juba stardis oma meeskonnakaaslase Timo Glocki taha ning oli sõidu esimeses faasis teisel kohal. Pärast esimesi peatusi oli Trulli langenud juba Jenson Buttoni selja taha, kes sõidu ka võitis.

Sellele lisaks kaotas järgmise boksipeatusega ta koha veel Sebastian Vettelile ning ületas finišijoone kolmandana.

„Olen veidi pettunud, kuna ootasin Toyota esimest etapivõitu,” lausus Trulli. „Kahjuks kaotasin stardis koha. Sealt alates polnud kerge sõit.”

„Sõitsin oma tiimikaaslase järel, olin kauem rajal ning pärast esimest peatust kasutasime kõvemat rehvisegu. Pidin paljude autodega koha pärast heitlema. Ma polnud väga kiire, kuid kõvemaid rehve arvestades püsisin konkurentsis.”

Trulli lisas, et kuigi ta sõitis lõpus Vettelist erinevalt kiiremate pehmemate rehvidega, siis polnud tal mingit võimalust sakslasest möödumiseks.

„Lõpuks tõusis Vettel pärast minu viimast boksipeatust ette. Ta oli kõvematel rehvidel ning mina pehmetel. Avaldasin talle survet, kuna olin kiirem, kuid möödumiseks polnud mingit võimalust.”

„Tahan meeskoda tänada, kuna nad on väga head tööd teinud. Võitleme uuesti järgmisel võistlusel.”

Massa: See sõit oli katastroof!

Pilt
http://www.gpupdate.net

Hooaja neljas etapp oli Felipe Massale katastroofiks ning juba esimete ringidega kadusid tema võimalused punktiarve avamiseks.

Brasiillane lähtus sõidule neljandalt kohalt ning pärast kõikvõimalikke probleeme jõudis ta alles 14. kohal finišisse.

Kõik sai alguse esimeses kurvis, kui ta põrkus õrnalt kokku meeskonnakaaslase Kimi Räikköneni autoga ning vigastas oma vormeli esitiiva. See sundis teda oodatust varem boksi siirduma, kus kruviti uus tiib autole. Sellele lisaks ei töötanud telemeetria ning probleeme oli ka KERSi süsteemiga.

Ferrari piloot tunnistas, et sellel sõidul polnud tal enda poolt midagi kaasa aidata, et kõike paremaks muuta.

„Mul oli kogu sõidu suur probleem,” ütles Massa. „Minu telemeetria ei töötanud boksimeeste jaoks ning samuti esines probleeme KERSiga, nii et ma ei saanud seda stardis kasutada ja tulede kustumisel polnud midagi parata. Esimeses kurvis suruti mind Rubensi ja Kimi vahele.”

„Seal kaotasin auto esitiiva, kuid ma ei näinud seda, lihtsalt auto käitumine muutus oluliselt. Arvasin, et esitiib on katki ning tegelikult nii ka oli.”

„Tulin boksi, vahetasin tiiva, kuid kahe ringi järel boksi minemine rikkus juba sõidu. Seejärel jäin liiklusesse kinni, seega polnud ausalt öeldes midagi eriti teha.”

Glock süüdistab halvas tulemuses kõva rehvisegu

Pilt
http://www.gpupdate.net

Timo Glock süüdistab oma halvas tulemuses kõva rehvisegu, mis sakslase vormelile pärast esimest boksipeatust alla kruviti.

Võistlust alustas Toyota piloot oma meeskonnakaaslase Jarno Trulli seljatagant teiselt positsioonilt ning kohe esimeses kurvis suutis ta itaallasest mööduda ja enne esimest boksipeatust, mille Jaapani autokompanii meeskond otsustas teha suhteliselt varakult, oli ta suutnud Trulliga kenakese vahe sisse sõita.

Pärast seda siiski hakkas Glocki võistlus halvaks kiskuma, sest ta nägi kõva rehviseguga palju vaeva ning kaotas selle tulemusena väärtusliku aega ja sellega kadusidki unistused heast tulemusest.

Kokkuvõttes lõpetas sakslane normaalse seitsmenda kohaga. „Tõesti, oli raske võistlus, kuigi start oli paljulubav. Startisin mustemalt rajaosalt suutsin, kuid stardis Jarnost kiirem olla. Olin selle üle päris üllatunud ja hakkasin temaga vahet kasvatama,” ütles Glock BBC-le.

„Siis olime meie esimesteks, kes plaanilised boksipeatused tegid, mis tegi asja põnevaks, kuid pärast kahe ringi läbimist läks asi käest ära. Ma ei tea palju sekundeid ma kaotasin, mul polnud võimalustki.”

„Olin Jarnost enam kui poole sekundi võrra aeglasem. Kui läbitud oli 20 ringi ei olnud mul enam võimalust esikolmikusse pääseda. Lihtsalt rehvid ei toiminud, sellest kogu probleem. Kõva rehvisegu ei läinud lihtsalt soojaks ning terve võistlus läks selle nahka,” lõpetas ta.

http://www.sponest.ee

_________________
Ajateenistus: 09.07.2012 - 06.06.2013

Pilt


26 Aprill 2009 22:19
Profiil
MotoGP Spec 2009
Kasutaja avatar

Liitunud: 11 Mai 2006 16:38
Postitusi: 7969
Asukoht: Scotland, Aberdeenshire, Fraserburgh
Postitus Re: Bahrein, Sakhir [24.-26. aprill 2009]
Järeldused Bahreini GP-lt

Brawni edumaa on kahanenud

Juba Hiina GP-l kvalifitseerusid Brawnid 4. ja 5. kohale, ent vihma tõttu ei saanud jõuvahekorrad sõidus adekvaatset kajastust. Kuivas ja kuumas sõidetud Bahreini GP kinnitas kahtluseid, et konkurendid eesotsas Red Bulli ja Toyotaga on Brawni peaaegu kinni püüdnud ning kui kahel avaetapil võis Button end märgatavalt mugavamalt tunda, siis seekord tagas inglasele võidu suuresti võistlusstrateegia parem toimimine kui lähirivaalidel.

McLaren on tuhast tõusmas

Juba Hiina GP-l oli näha esimesi märke McLareni madalseisust väljumisel, mida Bahreini GP tõestas veelgi veenvamalt, kui Hamilton oli võimeline vaat et poodiumikonkurentsis osalema. Kui kahel avaetapil ei jõudnud McLarenid kvalifikatsioonis esikümnessegi, siis Sakhiris kvalifitseerus Hamilton hooaja parimale 5. kohale. Austraalias tõusis Hamilton sõiduga küll neljandaks, ent Sakhiris saavutatu oli veenvam tõestus McLareni kiirusest, mis oli saavutatud ilma konkurentide ärakukkumisteta.

BMW-Sauber – totaalne läbikukkumine

BMW sõitjad Kubica ja Heidfeld lõpetasid Bahreini GP viimastel kohtadel. Tõsi, mõlemil tuli varakult ette võtta esitiivavahetus, ent ometi kirjeldab lõpptulemus üsnagi veenvalt auku, kuhu Hinwili tiim sattunud on. Erinevalt Ferrarist, McLarenist ja Renault’st ei saa nad kasutada ka vabandust, et neil oli jäänud vähe aega ettevalmistusteks 2009. aastaks seoses 2008. a mudeli hooaja lõpuni arendamisega.

Just BMW pani kõik oma kaardid 2009. aastale, millest on kujunenud 2006. aastast praegusel kujul eksisteerivale võistkonnale suurim mõõn. Ebaõnnestumise põhjused on suhteliselt ebaselged. Vormel F1.09 tundub konkurentidega võrreldes üks konservatiivsemaid. BMW on olnud ka hooaja eel suurim KERSi-pooldaja, ent väidetavalt on nende süsteem kõigist nõrgimaks osutunud. Ilmselt on tehniline personal 2009. a-st tulenevaid väljakutseid valesti hinnanud. Võimalik, et mingit rolli on mänginud ka mitmete inseneride (Jörg Zander, John Owen) lahkumine võistkonnast juba aastal 2007. Üsnagi mõtlemapanev on fakt, et mõlemad liitusid tollase Hondaga...

BMW on ainus tiim peale Brawni, kes pole pärast Austraalia GP-d ühegi uuendusega rajale tulnud. Hispaania GP-ks need lõpuks tulevad, millest loodetakse tõhusat konkurentsivõime parandust. Kui seda ei tule, võib hooaja luhtaläinuks lugeda...

Uued aeroreeglid pole möödumisvõimalusi märgatavalt parandanud

Viimatisel etapil oli põhiline abivahend möödasõitude sooritamiseks KERS, mis oli aga vaid kaheksal vormelil. Button möödus sõidu algul küll edukalt Hamiltonist, aga enamal määral leidus võistlusel juba eelmisest aastast tuttavaid situatsioone, kus reaalset möödumisvõimalust leidmata tuleb jälitajal terve vahetus eessõitja taga kihutada. Kõige nähtavam oli see Trulli ja Vetteli vahelises heitluses, hoolimata sellest, et kummalgi oli võimalus teise taga kiirema rehviseguga sõita. Ka tänavu uuendusena kasutusele võetud esitiiva reguleerimise võimalus pole kuigivõrd märgatavat efekti andnud ning on meedias vähe tähelepanu pälvinud.

http://www.sponest.ee

Möödasõiduvõimalused on pigem ära rikkunud uus difuuser ...

_________________
Ajateenistus: 09.07.2012 - 06.06.2013

Pilt


28 Aprill 2009 15:07
Profiil
Näita postitusi viimasest:  Sorteeri:  
Postita uus teema Vasta teemale  [ 28 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2

Kõik ajad on UTC + 3 tundi


Kes on online

Kaustajad vaatamas seda foorumit: Pole registreeritud kasutajaid ja 1 külaline


Sa ei saa postitada uusi teemasid siia foorumisse
Sa ei saa vastata teemadele siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada manuseid siin foorumis

Otsi:
Hüppa lehele:  
cron
Powered by phpBB © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.