Hetke kellaeg on 16 Mai 2024 00:01

Kõik ajad on UTC + 3 tundi




Postita uus teema Vasta teemale  [ 8 postitust ] 
 Kirjatükid 2012 WRC 
Autor Sõnum
WRC VÄNT
Kasutaja avatar

Liitunud: 03 Jaan 2006 21:47
Postitusi: 9084
Asukoht: Rapla Kalda Tee 16
Postitus Kirjatükid 2012 WRC
Hooaeg 2012

Novembris lõppenud 2011. MM-hooaeg tõestas kõigile autoralli fännidele, et uued WRC masinad on oma eelkäijatega samal tasemel ning aasta pakkus põnevaid heitlusi, millest ehk kõige meeldejäävam oli kahe noorpiloodi Jari-Matti Latvala (Ford Fiesta WRC) ja Sébastien Ogieri (Citroen DS3 WRC ) duell Jordaania ralli võidu nimel, millest võitjana väljus prantslane , kes edestas soomlast vaid 0,2 sekundiga.
Kui 2011. hooajal olid reeglimuudatused suuresti seotud tehnilise poolega, siis MM-hooaeg 2012. toob reeglite muudatusi, mis on suuremalt jaolt seotud võistluste ja võistlejatega.
Möödunud hooaegadel on tavaks saanud, et ralli avapäevale startis esimesena hetke MM-liider või siis eelneva võistluspäeva võitnud piloot. Alates käesolevast hooajast aga see kruusarallidel enam nii pole.
Kruusarallidel eelneb võistlusele Priority 1 ja 2 sõitjatele Shakedown Qualifying.
See siis tähendab seda, et ralli eelne testikatse on ühtlasi ka kvalifikatsioon ning esimese võistluspäeva stardipositsioon pannakse paika selle katse aegade alusel.

Kuidas see kõik välja nägema hakkab?

Testikatse on esmalt avatud kaheks tunniks, mille jooksul on igal P1 või P2 meeskonnal võimalus see läbida kahel korral. Seejärel stardivad samad meeskonnad veel korra testikatsele, kuid see läbimine on juba kvalifikatsioon ning sellele ringile starditakse MM-sarja punktitabeli alusel, kus liider läheb rajale esimesena jne.. . Vastavalt kvalifikatsiooni ajale pannakse paika stardipositsioon, mis tähendab seda, et katse aegade alusel saab kiireim meeskond valida, millisel kohal ta stardib. Seejärel valib oma stardikoha järgmine meeskond jne. Meeskonnad, kes ei osale Shakedown Qualifying katsel saavad stardikohta valida viimastena.
Järgnevatel päevadel stardivad sõitjad juba eelmise päeva tulemuste alusel, kuid seda pööratud paremusjärjestuses.
Muudatused on plaanis ka seoses Super-rally reegliga. Alates 2012. hooajast on iga korraldaja otsustada, kas katkestanud ekipaažid jätkavad järgmisel võistluspäeval või mitte.

MM-võistluste kalendris on kolm muudatust. Sarnaselt eelmise aastaga sõidetakse kolmteist MM-rallit, kuid kalendrist on kadunud Jordaania ja Austraalia ning need on asendatud Monte-Carlo ja Uus-Meremaa rallidega. Viimati 2005. hooajal viimase MM-ralli au loovutanud Wales Rally GB on sel aastal taas troonilt tõugatud ning hooaja lõpetab Novembri alguses sõidetav Rally de España.
Lisaks reeglite ja kalendri muudatustele on suured muudatused toimunud ka meeskondade kooseisudes.

Citroen Total World Rally Team

Citroen Total World Rally Team´i esi ekipaažina jätkavad möödunud hooajal kaheksanda järjestikuse MM-tiitli võitnud Sébastien Loeb – Daniel Elena. Need mehed on kahepeale toonud Citroeni kaheksakümnest MM-rallivõidust rekordilised kuuskümmend seitse. Monte-Carlos on Loeb ja koduteedel sõitev Elena võidutsenud viiel korral ning kindlasti saavad just nemad olema ka 2012. avaralli võidu suursoosikud.

Hooajast 2005. Fordi tehasemeeskonna rooli keeranud Mikko Hirvonen ja tema kaardilugeja Jarmo Lehtinen on algavaks hooajaks Citroeni meeskonnas välja vahetanud duo Sébastien Ogier – Julien Ingrassia, kes sõlmisid kahe aastase lepingu Volkswagen Motorspordiga ning osalevad 2012.hooajal S-WRC sarjas.
Viimasest neljast hooajast kolmel MM-sarja teisena lõpetanud soomlane saab sel aastal heidelda Sébastien Loebiga võrdsetes tingimustes ning hooaja eelsetes testides on Hirvonen Prantsuse autotootja meeskonnatööd kirjeldanud vaid ülivõrdes. Monte osas on soomlasel kahetised tunded, sest ta ühteaegu nii armastab, kui ka vihkab seda rallit, kuid viimatised mälestused aastast 2010. on väga positiivsed, kus koos Jarmo Lehtineniga võideti IRC hooaja avaetapp.
Kahtlemata saab Citroen olema taaskord kõikidele meeskondadele raskuseks, mida ületada, et võita rallisid ning püüda ihaldatud MM-tiitlit. Olgu veel konkurentidele meeldetuletuseks lisatud, et duo Loeb – Hirvonen on kahepeale võitnud 81. MM-rallit.

Monte-Carlo eelne test Sébastien Loeb – Daniel Elena Citroen DC3 WRC

Monte-Carlo eelne test Mikko Hirvonen – Jarmo Lehtinen Citroen DC3 WRC

Ford World Rally Team

2008.aastal Fordi tehasemeeskonnaga käed löönud Jari-Matti Latvala on aasta aastalt aina küpsemaks muutunud ning sel hooajal on käes tõehetk, kui tema kanda on Fordi esipiloodi roll. Koos kaardilugeja Miikka Anttilaga viis MM-rallit võitnud duo peab endast uuel hooajal maksimumi andma, et heidelda nii tootjate kui ka sõitjate tiitli eest.

1999. aastal Fordi värvides tehasesõitja karjääri alustanud Petter Solberg on tagasi seal, kus kõik alguse sai. Pärast 2008. MM-hooaega ja Subaru tehasemeeskonna loobumist erameeskonna piloodina MM-sarjas osalenud norralane on sel hooajal kindlasti rohkem motiveeritud kui viimastel aastatel ning eesmärgiks, lisaks meeskonnapunktidele, kindlasti lõpetada ka kuus aastat kestnud võitude põud.

Jari-Matti Latvalal ja Petter Solbergil on kahe peale küll vaid 18. MM-etapivõitu Citroeni 81. vastu, kuid kindlasti üritavad mõlemad piloodid anda endast maksimumi, et heidelda nii tootjate kui ka individuaalse tiitli eest. Olgu öeldud, et Fordi meeskonna viimane meeskondlik tiitel pärineb aastast 2007. ning sõitjate tiitel koguni nii ammusest ajast kui 1981, mil tiitli viis põhjanaabritele Ari Vatanen.

Ford World Rally Team 2012. hooaja tutvustus

M-Sport Ford World Rally Team

2006. aastal loodud MM-karuselli ühe edukaima erameeskonna M-Sport Stobart Ford World Rally Team´i jaoks oli küll 2011. parim MM-hooaeg läbi aegade, kui norralaste duo Mads Østberg ja Henning Solberg võitsid kahepeale kolm poodiumi kohta, kuid ometigi loobus Stobart edasisest koostööst M-Sport´iga.

Algavaks hooajaks on Fordi tehasemeeskonna teine team saanud uueks nimeks M-Sport Ford World Rally Team ning nende esiekipaažiks on kõigi Eesti rallifännide rõõmuks Ott Tänak – Kuldar Sikk.
Oti mentor Markko Märtin sai Subaru tehasemeeskonda 25.aastaselt ning tõusis Fordi esipiloodiks 27.aastaselt. Ott on käimas suhteliselt sama MM-karjääriredelit ning 24.aastasena alustab ta koos kaardilugeja Kuldar Sikuga esimest WRC MM-hooaega. Tänak osaleb kõigil 2012. MM-kalendris olevatel rallidel.
Tänak sõnas Monte-Carlo ralli eel M-Sporti kodulehele:“ See on meie esimene kord Montes ning see saab olema meie jaoks raske ralli, kuid kõige olulisem on koguda kilomeetreid ja finišeerida. See on hooaja esimene ralli ja me saame heidelda paremate positsioonide eest teistel (tuttavamatel) rallidel. Ralli eelne test oli ok ja võistlusmasin tundus väga hea nii, et eks saab näha kuidas avaralli õnnestub. Monte on küll ettearvamatu, kuid kui teed püsivad kuivana võib kõike juhtuda.”

Monte-Carlo eelne test – Ott Tänak – Kuldar Sikk Ford Fiesta WRC

M-Sport Ford World Rally Team´i teise ekipaažina stardivad Jevgeny Novikov – Denis Giraudet. Hooajal 2009. vaid 19.aastasena Citroen Junior WRC meeskonnas debüteerinud Venemaa piloot on silma paistnud rohkem küll uljuse, kui stabiilsusega, kuid hoolimata sellest on tegemist arvestatava konkurendiga, kes heal päeval võib heidelda katsevõitude ja TOP 6 MM-punktide eest.

Monte-Carlo rallil stardib meeskonna kolmanda piloodina 1994.aasta Monte-Carlo ralli võitja François Delecour. Viimati kümme aastat tagasi WRC roolis istunud prantslane osales möödunud hooajal IRC sarja raames Monte-Carlo rallil Peugeot 207 S2000 roolis ning lõpetas võistluse viiendana.

Mini World Rally Team

Möödunud hooajal debüteerinud Mini WRC meeskond osaleb sellel hooajal piiratud võimalustega ning meeskonna põhisõitjana jätkab vaid hispaanlane Dani Sordo.

Meeskonna teise sõitja koha eest hakkavad heitlema erasõitjad. Hooaja avarallil roolib Mini WRC meeskonna teist masinat prantslane Pierre Campana ja Rootsi rallil kohalik sõitja Patrik Sandell.
Mini meeskonda juhtinud David Richards astus Jaanuaris ametist tagasi ning meeskonna uueks juhiks sai seni tehnilise direktorina tegutsenud Dave Wilcock.

Citroen Junior World Rally Team

Citroen Junior World Rally Team värve esindab sel hooajal belglane Thierry Neuville, kes roolis möödunud hooajal IRC sarjas Peugeot 207 S2000 masinat, võites kaks rallit ning oli hooaja kokkuvõttes viies.

Erasõitjad

Hooaja avarallile startivatest erasõitjatest tasub mainimist möödunud hooajal S-WRC sarjas Ott Tänaku järgi kolmanda koha saanud tšehh Martin Prokop ning Henning Solbergi ja Matthew Wilsoni nimesid, kelle kõigi sõiduvahendiks on Ford Fiesta WRC masin.
Mini erameeskonna värve esindab Montes Armindo Araujo.

S-WRC sõitjad

Sarnaselt WRC hooajaga on väga põnevaid heitlusi oodata ka S-WRC sarjas. Nagu juba eelpool mainitud osaleb sarjas seitse MM-rallit võitnud Sébastien Ogier. Prantslane esindab küll Volkswagen Motorsport värve, kuid võistlusmasinaks on Škoda Fabia S2000.
Lisaks 2008.aasta JWRC maailmameistrile on veel stardis ka teine sama sarja võitnud kahekordne maailmameister rootslane PG Andersson, kes on selleks aastaks kolinud Protoni meeskonda ning koos meeskonnakaaslase ja kahekordse Euroopa meistri Giandomenico Bassoga moodustavad nad väga tugeva meeskonna.
Hooaja jooksul esindab Proton meeskonna värve ka Alister McRae.
Möödunud hooajal Egon Kauri eest WRC Academy tiitli võtnud Craig Breen toob rajale Ford Fiesta S2000 mudeli.

Ajaloonurk

Uue hooaja esimeses ajaloonurgas pöördun tagasi aastasse 2003.
MM-sari sai oma tavapärase alguse Monte-Carlos ning MM-punktide eest asusid heitlema kuue tehasemeeskonna (Citroen, Ford, Hyundai, Peugeot, Škoda, Subaru) piloodid.
Reeglites oli muutunud punktisüsteem ning nüüdsest said MM-punkte kaheksa esimest sõitjat süsteemis 10,8,6,5,4,3,2,1.
Esimest täishooaega alustanud Citroeni tehasemeeskond oli noorukese Sebastien Loebi kõrvale hankinud Fordi raskekahurväe Colin McRae ja Carlos Sainzi. Nendel kahel oli kahepeale lisaks kogemusele ette näidata 49. MM-rallivõitu. Kui Colin McRae vahetas oma kauaaegse kaardilugeja Nicky Gristi välja juba 2002. hooaja teises pooles ning alustas taas koostööd Derek Ringeriga kellega koos võideti 1995. MM-tiitel, siis Carlos Sainzi pikaaegne kaardilugeja Luis Moya loobus kaardilugeja karjäärist 2002. hooaja lõpus ning hispaanlase uueks kaardilugejaks sai Marc Marti.
Peugeot jätkas 2002. maailmameistri Marcus Grönholmi ning aasta varem MM-tiitli võitnud Richard Burnsiga. Kolmanda ja neljanda piloodi koha jagasid omavahel Gilles Panizzi ja Harri Rovanperä.
Peale Fordi põhipilootide McRae ja Sainzi lahkumist sai meeskonna esisõitjaks 27.aastane eestlane Markko Märtin ning meeskonna teiseks piloodiks 22.aastane belglane Francois Duval.
Ainsana oli uue võistlusmasinaga Mote-Carlo stardis Subaru. Pilootidena jätkasid neljakordne MM-võitja Tommi Mäkinen ning norralane Petter Solberg.
Škoda tõi meeskonda 1994. aasta maailmameistri Didier Aurioli, kes koos soomlase Toni Gardemeisteriga pidid lisaks sõidetavatele rallidele testima ka uut Fabia WRC mudelit, et see hooaja teises pooles rajale tuua.
Kõige piiratuma eelarvega alustas hooaega Hyundai meeskond, mis tähendas seda, et hooajaeelne testimisperiood oli olnud peaaegu olematu. Pilootidena jätkasid Armin Schwarz ja Freddy Loix.
Kõige kiiremas tempos alustas rallit valitsev maailmameister Marcus Grönholm, võites avapäeval kavas olnud kuuest katsest pooled ning lõpetas võistluspäeva liidrina. Avapäeval jäid teeäärde Škoda piloot Toni Gardemeister, kelle Octavia WRC kütusepump lakkas töötamast ning samuti mõlemad Subaru piloodid, kellele sai saatuslikuks võistluspäeva viies kiiruskatse, mis lõppes mõlema piloodi jaoks väljasõiduga.
Teise päeva alguses tõstis Sebastien Loeb tempot ning sellest hetkest alates enam Citroeni piloot tagasi ei vaadanud ja lõpetas võistluspäeva liidrina enam kui minutilise eduga meeskonnakaaslase McRae ees. Avapäeval head tempot näidanud Grönholmile sai saatuslikuks ralli üheksas kiiruskatse, kus kokkupõrge seinaga tekitas suure ajakaotuse. Soomlane lõpetas küll ralli, kuid seda tagasihoidlikul kolmeteistkümnendal positsioonil.
Teisel võistluspäeval jäid teeäärde Hyundai piloot Freddy Loix, kelle ralli lõpetas väljasõit ning Gilles Panizzi, kellel oli probleeme tervisega (liiga madal vererõhk).
Markko Märtin tõestas kiire sõiduga, et on õige mees Fordi esipiloodi kohal ning hoidis katse enne ralli lõppu 3,4 sekundilist edu Carlos Sainzi ees, kuid väike sõiduviga viimasel katsel tähendas, et eestlane pidi viimase poodiumikoha loovutama hispaanlasele, kuid oli selle tulemusega parim mitte Citroeni piloot.
Debüüthooaega alustanud Citroeni meeskond aga võttis avarallilt maksimumi ehk kolmikvõidu. Nooruke Sebastien Loeb võitis karjääri teise MM-ralli ning mis peamine, prantslane võttis selle, mis oleks pidanud sõiduga kuuluma talle juba eelmisel hooajal. Vanameistrid Colin McRae ja Carlos Sainz tõestasid meeskonnale, et ollakse õigel teel ning tasuks selle eest poodiumi madalamad astmed.
Peugeot pilootide parima tulemuse eest hoolitses Richard Burns, kes küll pingutas, kuid ilmselgelt ei tundnud ennast jäistes ja lumistes tingimustes koduselt ning tulemuseks viies positsioon.
Parim erasõitja oli Prantsuse Autoliidu nooresõitja stipendiumi võitja Cedric Robert, kes edestas 0,4 sekundiga Fordi piloot Francois Duvali.
Viimase punktikoha napsas Didier Aurioli eest Armin Schwarz.
Kuuest tootjast said MM-punkte koguni viis ning ainsana jäi punktideta Subaru.
Võistluste viieteistkümnest katsest jäeti turvalisuse probleemide tõttu ära seitsmes ning katsetelt üheksa ja kümme said katseajad kirja vaid 13 esimest ekipaaži.
Kokku sõideti 2003. aasta Monte-Carlo rallil 14 kiiruskatset kogupikkusega 382,91 km.
51-st startijast lõpetas 30.
Võitjad: Sebastien Loeb – Daniel Elena / Citroen Xsara WRC
Võitja keskmine kiirus: 85,35 km/h
Katsevõidud: Sebatien Loeb 5, Calos Sainz 3, Marcus Grönholm 3, Colin McRae 2, Markko Märtin 1
Soovin omaltpoolt kõigile Rallifoorumi kasutajatele ning Eesti rallifännidele põnevat ja elamusterohket ralliaastat ning Otile ja Kuldarile head kiirust ning häid tulemusi.

Strike

_________________
Michael Scofield: I Dont tell you where Fibonacci is
Abruzzi: I kneel only to god, But I don't see him here.


01 Veeb 2012 16:10
Profiil
WRC VÄNT
Kasutaja avatar

Liitunud: 03 Jaan 2006 21:47
Postitusi: 9084
Asukoht: Rapla Kalda Tee 16
Postitus Re: Kirjatükid 2012 WRC
Rallye Monte-Carlo teine võistluspäev SS5-SS10, kokku 131,76km

MM-hooaja 2012. esimene võistluspäev kujunes tõeliseks vaatemänguks, mis pakkus kaasaelajatele nii sekund-sekundis heitluseid, kui ka omajagu draamat.
Rallipäeva märksõnaks oli rehvid, rehvid ja veelkord rehvid. Monte teedel eesootavad ootamatused sundisid meeskondasid mõtlema parimaid rehvilahendusi, millega konkurente edestada ning vajalike võidusekundeid koguda. Lõpptulemusteks olid kohati vägagi harjumatud kooslused, kus ühel pool masinat olid šlikk- ja teisel pool naastrehvid, erinevad segud diagonaalis jne…
80.juubeliralli avapäeval sõideti küll kõigest neli kiiruskatset, kuid hoolimata sellest oli tegemist pikima võistluspäevaga.
Kohe avakatsel said piloodid oskuseid proovida 36,87 kilomeetri pikkusel katsel, mis peale hoolduspausi läbiti ka teistkordselt ning teise ning neljanda kiiruskatse distantsiks oli 30,48 km.
Esimesena rajale startinud viiekordne Monte-Carlo võitja Sébastien Loeb alustas väärikalt ning tulemuseks esimese kiiruskatse võit, kuid seda vaid sekundilise eduga kunagise meeskonnakaaslase Dani Sordo ees, kes näitas, et eelmise hooaja asfaldirallidel näidatud sõidukiirus on alles ka sellel hooajal. Avakatse kolmanda ja neljanda positsiooni jagasid samuti endised meeskonnakaaslased Mikko Hirvonen ja Jari-Matti Latvala.
M-Sport Ford World Rally Team’i värvides kihutav Ott Tänak näitas esimesel katsel absoluudi kolmeteistkümnendat aega, kaotades katse võitnud Loebile 01.10,1 ning kurtis katse lõpus, et katse oli keeruline ning kohati ka väga libe.
Avakatsel rehvivalikuga täkkesse pannud Citroen´ile andis Ford väärilise vastuse juba järgneval katsel.
Fordi esipiloot Jari-Matti Latvala läks esimese ringi katsetele rehvide kombinatsiooniga, kus kõige pehmemad šlikid olid paremal ees ja taga vasakul, ning vasakul ees ja taga paremal omakorda naastud.
Kui esimesel katsel see valik ei õigustanud, sest katse oli enamjaolt kuiv, siis järgneval katsel näitas Monte oma tõelist palet ning teed kattis lumi ja jää.
Soomlane kaotas küll prantslasele avakatse 22,2 sekundiga, kuid edestas järgneval Citroen´i pilooti 52,7 sekundiga ning tõusis ralli üldliidriks.
Esimesel kiiruskatsel tagasihoidlikus tempos alustanud Petter Solberg leidis sarnaselt meeskonnakaaslase Latvalaga parema sõidurütmi ning kerkis kiiruskatse teise ajaga võistluse kolmandaks.
Ott Tänak ja Kuldar Sikk said teiselt katselt kirja absoluudi kuueteistkümnenda aja kaotades meeskonnakaaslasele Jevgeny Novikovile üle minuti. Noor venelane näitas avakatsel absoluudi seitsmendat ning teisel viiendat tulemust ning hoidis kokkuvõttes igati kiiduväärt seitsmendat positsiooni.
Katse suurima üllatuse eest hoolitses eelmise hooaja Citroen´i meeskonna tehasepiloot Sebastien Ogier, kes esindab sel hooajal Volkswagen Motorsport värve. Prantslane näitas Skoda Fabia S2000 võistlusmasinal kiiruskatse kolmandat aega jättes seljataha kõik peale Fordi tehasemeeskonna pilootide.
Ennem korduvkatseid said kõik meeskonnad hoolduspausil masina seadistusi korrigeerida ning teha ka korrektuure rehvivalikus.
Sebastien Loeb alustas Jari-Matti Latvala püüdmist katsevõiduga ning sõnas katse lõpus, et seekord peaks järgmiseks kiiruskatseks õiged rehvid olema, et Fordidega samas tempos püsida.
Prantslane võitis küll katse, kuid seda vaid minimaalse eduga Fordi duo Latvala, Solberg ees, keda ta edestas vastavalt 0,4 ja 1,5 sekundiga.
Ott Tänak läbis esimese korduvkatse ligi 50.sekundit kiiremini kui esimesel korral ning oli selle ajaga kiiruskatse kümnes, kaotades katse võitnud prantslasele 40,3 sekundiga.
Kolmandal katsel oli probleeme Citroen´i teisel piloodil Mikko Hirvonenil kelle DS3 WRC masinal purunes kerges kokkupõrkes seinaga tagumine piduriketas. Soomlane sõnas katse lõpus, et alguses arvas ta, et tempo languse põhjuseks on rehvipurunemine, kuid siis mõistis ta, et probleem on hoopis pidurites.
Pooleminutilise eduga neljandale kiiruskatsele startinud Jari-Matti Latvala keskendus võistluspäeva viimasel katsel liialt teepinnase hindamisele ning ei kuulanud hetkeks kaardilugeja Miikka Anttila hoiatus eesootavaks paremkurviks, mis lõpus kitsamaks läks ning sellisest veast piisas Monte teedel, et hästi alanud ralli kehva lõpu sai. Sõiduvea tulemusel libises Ford Fiesta WRC üle kivimüüri ning rullus üle katuse. Kuigi masin oli võistluskõlbulik ja meeskonnaga kõik ok, siis teele tagasisaamine oli võimatu ning hooaja esimene katkestamine oli tõsiasi.
Uute reeglitekohaselt otsustab sel hooajal iga ralli korraldaja kas rallil kasutatakse super-rally reeglit või mitte. Monte-Carlo ralli korraldajad otsustasid seda reeglit mitte kasutada ning see tähendab seda, et soomlase ralli on selleks korraks lõppenud.
Meeskonnajuht Malcolm Wilson sõnas, et oli väga rahul Jari-Matti sõidutempoga, kuid kahjuks rikkus see sõiduviga ilusa tulemuse ning soomlasel jääb tulevaste aastate tarvis kogumata väärtuslikud Monte kilomeetrid.
Ülekaalukalt viimase kiiruskatse võitnud Sebastien Loeb lõpetas võistluspäeva liidrina ning stardib teisele võistluspäevale Mini piloodi Dani Sordo ees ühe minuti ja neljasekundilise eduga.
Hispaanlase võistluspäeva ärevaim hetk oli teisel kiiruskatsel, kus jäisel ja lumisel katsel toimunud sõiduvea järel vaatasid Mini WRC kõik rattad erisuunda, kuid õnneks jõuti katse lõppu ning viga sai hoolduses parandatud.
Üheteist aasta järel taas Fordi rooli keerav norralane Petter Solberg oli võistluspäevaga väga rahul ning sõnas, et tal on väga kahju, et Jari-Matti katkestas, kuid annab endast maksimumi, et meeskonnale vajalikud MM-punktid koju tuua.
Super võistluspäeva teinud Sebastien Ogier Skoda Fabial on ühtlasi ka parim S2000 piloot.
Ott Tänaku meeskonnakaaslane Jevgeny Novikov näitas avapäeval kiiret sõitu ning tulemuseks absoluudi viies positsioon.
Kolmandal kiiruskatsel alguse saanud piduriprobleemid segasid Mikko Hironeni tempot ka viimasel kiiruskatsel ning selle tõttu pidi soomlane loovutama ühe positsiooni.
Seitsmendana lõpetas võistluspäeva vanameister Francois Delecour, kes näitas viimasel kiiruskatsel absoluudi teist aega.
Mini meeskonna teist võistlusmasinat ohjav Pierre Campana lõpetas võistluspäeva kaheksandana. Prantslase parimaks katsetulemuseks jäi avakatse kuues positsioon.
Monte-Carlo avapäeva lõpetasid eelviimasel punktikohal Ott Tänak – Kuldar Sikk. Terve võistluspäeva tõusvas tempos liikunud Tänaku parimaks kiiruskatse tulemuseks oli viimase katse seitsmes resultaat.

Ott Tänak sõnas peale esimest võistluspäeva Ruudulipp.ee portaalile: "Esimese päevaga ühel pool, autoga muresid ei olnud. 2. katsel oli rehvivalik iseenesest õige (nael ees ja šlikk taga) aga nende kasutus võib olla mitte kõige õigem ja samuti 4. katse valik ei olnud kõige kiirem aga oli ohutu (naela šliki diagonaal).

Viimasel MM-punktikohal lõpetas avapäeva rootslane P-G Andersson, kes on ühtlasi ka S-WRC klassiliider.

Sarnaselt Jari-Matti Latvalale on selle aastane Monte-Carlo lõppenud ka belglasele Thierry Neuville. Citroen Junior meeskonna piloot tegi viimasel kiiruskatsel sõiduvea mille tulemusena tuli Citroen DS3 WRC parem esiratas alt ning jätkamine oli välistatud.

Strike

_________________
Michael Scofield: I Dont tell you where Fibonacci is
Abruzzi: I kneel only to god, But I don't see him here.


01 Veeb 2012 16:13
Profiil
tehnikafoorum 24/7
Kasutaja avatar

Liitunud: 03 Jaan 2006 12:59
Postitusi: 10579
Asukoht: Rapla
Postitus Re: Kirjatükid 2012 WRC
Rallifoorumi Strike oma tuntud headuses. Väga korralikud ja asised ülevaated.


01 Veeb 2012 23:40
Profiil
WRC VÄNT
Kasutaja avatar

Liitunud: 03 Jaan 2006 21:47
Postitusi: 9084
Asukoht: Rapla Kalda Tee 16
Postitus Re: Kirjatükid 2012 WRC
Siim Wrote:
Rallifoorumi Strike oma tuntud headuses. Väga korralikud ja asised ülevaated.


Mõtlesingi need ka siia lisada. Hea on sellist asjaliku juttu lugeda.

_________________
Michael Scofield: I Dont tell you where Fibonacci is
Abruzzi: I kneel only to god, But I don't see him here.


04 Veeb 2012 12:09
Profiil
WRC VÄNT
Kasutaja avatar

Liitunud: 03 Jaan 2006 21:47
Postitusi: 9084
Asukoht: Rapla Kalda Tee 16
Postitus Re: Kirjatükid 2012 WRC
Pilt 60.Rootsi ralli 09-12.02.2012

Rootsi ralli 2012

Tänavu kuuekümnendat juubeliaastat tähistava Rootsi ralli avapäev sõidetakse enamjaolt naaberriigi Norra territooriumil ning ülejäänud kaks võistluspäeva läbitakse taas Rootsi pinnal.
Rootsi ralli on käesoleval hooajal esimeseks võistluseks, kus kasutatakse rallieelsel testikatsel kvalifikatsioonisüsteemi, et selgitada avapäeva stardijärjestus.
Võidusõidu käigus läbitakse klassikalised kiiruskatsed Sagen, Fredriksberg ja Rammen ning uuenduskuuri läbinud Karlstad´i publikukatse.
Kindlasti ei jää fännidel nägemata ka kuulus Colins Crest hüpe, kus aastast aastasse on saanud kauneid õhulende imetleda.
Viimasel viiel Rootsi MM-rallil on võistluse võitnud Fordi piloodid. Möödunud ja ülemöödunud aastal võitnud Mikko Hirvonen on tänavuseks hooajaks meeskonda vahetanud ning asub kolmandat järjestikust võitu püüdma Citroeni roolis. Läinud nädalavahetusel osalesid Mikko Hirvonen - Jarmo Lehtinen Norra meistrivõistluste raames peetud Rally Finnskog´il ning tulemuseks oli rallivõit ja mis peamine - seljataha jäid Norra parimad Henning Solberg ja Mads Østberg. Lisaks Mikko Hirvonenile ja Sebastien Loebile teevad Citroeni värvides kaasa veel Dakari ralli 2011 võitja Nasse Al-Attiyah ning juba Monte Carlos debüteerinud Thierry Neuville. Noor belglane palus oma esimese Rootsi ralli eel abi kolmekordselt Rootsi ralli võitjalt Tommi Mäkinenilt ning üheskoos valmistutigi eelseisvaks jõukatsumiseks.
Fordide au asuvad Rootsi teedel kaitsma Jari-Matti Latvala ja Petter Solberg. Mõlemal piloodil on CV-s ette näidata Rootsi ralli võit ning kindlasti loodavad sinise ovaali piloodid taaskord edukad olla ning Fordile järjekordse võidu kindlustada.
Lisaks põhimeeskonna liikmetele asuvad starti ka M-Sport Ford WRT piloodid Evgeny Novikov ja Rootsis meeskonna värve esindav Michal Solowow. Kuigi meeskonna teine põhipiloot Ott Tänak on Rootsi rallil esindamas Go Fast Energy World Rally Team värve, siis kahe noore piloodi omavaheline hooaja seis on 1-0 Novikovi kasuks. Kes on kiireim Fordi meeskonna noorpiloot Rootsi teedel, selgub juba pühapäeva pärastlõunaks.
Michal Solowow on see küll juba seitsmendaks korraks Rootsi MM-rallil startida, kuid esimest korda asub ta WRC-masina rooli.
Monte Carlo rallil punktideta jäänud Go Fast Energy World Rally Team´i read on ennem Rootsi rallit hõrenenud, sest Matthew Wilson murdis möödunud nädalal trenni tehes vasaku jalaluu ning on sunnitud väikest võistluspausi pidama. Nagu juba eelpool mainitud asendab teda eestlane Ott Tänak. Norralane Henning Solberg on aga öelnud, et tema asub võistluse starti mõttega, et hooaja lemmikrallilt on vaja saada ka hooaja parim resultaat.
Adapta meeskonna värvides teeb selle aasta esimese stardi eelmise Rootsi ralli suurüllataja Mads Østberg ning tema meeskonnakaaslaseks on WRC-masinal debüüti tegev norralane Eyvind Brynildsen.
Erameeskonna Ford Fiesta WRC-d toovad veel starti soomlane Jari Ketomaa, kes näitas viimati sama võistlusmasinaga väga kiiret sõitu eelmisel Soome MM-rallil, ning Monte Carlo rallil üheksanda positsiooni saavutanud Martin Prokop.
Hooaja avavõistlusel suurepärase tulemuse välja sõitnud Mini meeskonna kohale on aga vahepeal murepilved kerkinud, sest BMW teatas, et lõpetab koostöö Prodrive´ga ning tänu sellele võttis FIA meeskonnalt tehasemeeskonna staatuse. Sellest hoolimata on Dani Sordo Rootsi MM-rallil stardis ning meeskonna teise võistlusmasina toob rajale kohalik staar Patrik Sandell.
Erameeskonna Minil stardib võistlusele kohalik ringrajaäss Richard Göransson - STCC sarja kolmekordsele võitjale on see WRC-debüüdiks.
Miniga võistlevad Rootsi teedel veel hooaja avarallil viimase punktikoha saavutanud Armindo Araujo ja brasiillane Paulo Nobre. Mõlemad piloodid esindavad alates Rootsi rallist meeskonda WRC Team Mini Portugal.
Monte Carlos katkestas S-WRC liidrikohalt Per Gunnar Andersson, kes koduteedel soovib kindlasti võtta hooaja esimese etapivõidu, kuid selle saavutamiseks peab ta edestama selliseid kiireid konkurente nagu Hayden Paddon, avaralli võitnud Craig Breen´i, meeskonnakaaslast Alister McRae´d ning kaasmaalast Patrik Flodin´i.

Võistluse starti asub 53 ekipaaži, nendest 20 on WRC-masinad. MM-punkte jagatakse WRC ja S-WRC arvestuses. Kokku läbitakse nelja võistluspäeva jooksul 24 kiiruskatset kogupikkusega 360,11km ning ralli Power Stage on 15,42 km pikkune SS24 Hagfors 2.

Viimatised Rootsi MM-ralli võitjad:

2011 Mikko Hirvonen - Jarmo Lehtinen Ford Fiesta RC WRC
2010 Mikko Hirvonen - Jarmo Lehtinen Ford Focus RS WRC 09
2008 Jari-Matti Latvala - Miikka Anttila Ford Focus RS WRC 07
2007 Marcus Grönholm – Timo Rautiainen Ford Focus RS WRC 06
2006 Marcus Grönholm - Timo Rautiainen Ford Focus RS WRC 06
2005 Petter Solberg - Philip Mills Subaru Impreza WRC 2004
2004 Sebastien Loeb - Daniel Elena Citroën Xsara WRC
2003 Marcus Grönholm - Timo Rautiainen Peugeot 206 WRC
2002 Marcus Grönholm – Timo Rautiainen Peugeot 206 WRC
2001 Harri Rovanperä - Risto Pietiläinen Peugeot 206 WRC

Pilt
Mikko Hirvonen – Jarmo Lehtinen võitsid möödunud nädalavahetusel Rally Finnskog´i ning asuvad eeloleval nädalavahetusel püüdma kolmandat järjestikust Rootsi MM-ralli võitu
Foto: best-of-rallylive.com

Pilt Eestlased Rootsi MM-rallil:

Aasta Sõitjad Auto Tulemus
1980 Heiki Ohu – Toomas Diener Lada 1600 45
1981 Heiki Ohu – Toomas Diener Lada 1300 Rallye 50
1981 Eedo Raide – Georg Valdek Lada 1300 Rallye 56
1983 Heiki Ohu – Toomas Diener VAZ 2101 53
1983 Eedo Raide – Georg Valdek VAZ 2101 49
1994 Allan Lutter – Kalle Pähn Lada Samara 21083 47
1994 Andres Napp – Üllar Anga Lada Samara 21083 44
1996 Ivar Raidam – Margus Karjane Mitsubishi Lancer Evo III K
1996 Raido Rüütel – Robert Lepikson Toyota Celica ST185 Turbo 34
1996 Riho Parts – Aare Kaaristo Mitsubishi Lancer Evo III 21
1997 Ivar Raidam – Margus Karjane Mitsubishi Lancer Evo III 23
1998 Riho Parts – Aare Kaaristo Mitsubishi Lancer Evo III K
1999 Markko Märtin – Toomas Kitsing Ford Escort WRC 8
1999 Aleksander Käo – Aare Ojamäe Mitsubishi Lancer Evo IV K
2000 Markko Märtin – Michael Park Toyota Corolla WRC 9
2001 Markko Märtin – Michael Park Subaru Impreza (44S) WRC 12
2003 Markko Märtin – Michael Park Ford Focus RS WRC 4
2004 Markko Märtin – Michael Park Ford Focus RS WRC 7
2005 Markko Märtin – Michael Park Peugeot 307 WRC 2
2005 Jaan Mölder jr. – Tõnu Vunn Mitsubishi Lancer Evo VI K
2006 Urmo Aava – Kuldar Sikk Suzuki Swift S1600 22
2006 Jaan Mölder jr. – Katrin Becker Ford Fiesta S1600 40
2008 Urmo Aava – Kuldar Sikk Citroen C4 WRC 18
2008 Egon Kaur – Simo Koskinen Subaru Impreza WRX 38
2010 Ott Tänak – Kuldar Sikk Subaru Impreza WRX K
2011 Martin Kangur – Kristo Kraag Honda Civic Type-R R3 K

Tagasivaade eelmisele MM-rallile – Pilt Rallye Monte-Carlo 18-22.01.2012

Hooaja 2012 avaralli sõideti üle kolme aasta taaskord Monte-Carlo teedel. Korraldajad olid selle-aastase Monte tavatult pikaks venitanud ning võistlus kestis koguni viis päeva.
Esimesel päeval rehvivalikuga alt läinud ja liidrikoha Jari-Matti Latvalale kaotanud Sebastien Loeb haaras peale soomlase teelt väljasõitu taaskord esimese positsiooni ning hoidis seda ralli lõpuni. Prantslane võitis ka pühapäeval sõidetud Power stage kiiruskatse ning seega alustas valitsev maailmameister üheksanda MM-tiitli jahti maksimumpunktidega.
Avapäeval jäi teeäärde Fordi meeskonna esipiloot Jari-Matti Latvala, kes küll, nagu varem mainitud, juba juhtis rallit pooleminutilise eduga Sebastien Loebi ees, kuid oli viimasel kiiruskatsel liialt ametis teepinnase hindamisega ja hajevil kaardilugejalt saadava info osas ning eksis kitsenevas paremkurvis - tulemuseks teelt väljasõit ja 0 MM-punkti.
Kahe ülejäänud poodiumikoha eest heitlesid terve ralli kestel Mini piloot Dani Sordo ja taas sinise ovaali värve esindav Petter Solberg. Teisel ja kolmandal võistluspäeval vahetasid hispaanlane ja norralane positsioone peaaegu iga katse järel. Alles kolmanda päeva teine pool rebis kahe piloodi vahele suurema ajavahe, mis tähendas seda, et enne laupäevaseid nelja kiiruskatset kaotas Petter Solberg Sordole üle minuti. Norralane aga polnud veel heitlusest teisele positsioonile loobunud, ta võitis kolm kiiruskatset ja vähendas vahe 19,1 sekundile. Paraku jäi sellest siiski väheks, sest viimasel võistluspäeval läbiti vaid 5,16 kilomeetri pikkune Power stage. Niisiis moodustasid hooaja esimese ralli poodiumi kolme eri tootja masinad ja piloodid. Suurepärane esitus Dani Sordolt tähendas, et Mini oli taaskord tõestanud oma suurepärast kiirust just asfaldil. Petter Solbergi ülesanne oli peale meeskonnakaaslase katkestamist Fordile võimalikult head MM-punktid kindlustada ning sellega sai norralane suurepäraselt hakkama.
Avapäeval sõiduvea tõttu aega kaotanud Citroeni piloot Mikko Hirvonen leidis suurepärase sõidurütmi reedeseks võistluspäevaks ning kerkis korraks juba ka esikolmikusse, kuid järgneva päeva eksimuse tõttu oli soomlase Citroeni-debüüdi tulemuseks neljas positsioon.
Ott Tänaku meeskonnakaaslane Evgeny Novikov näitas Monte-Carlo teedel suurepärast sõidukindlust ja -tempot ning saavutas igati kiiduväärt viienda positsiooni, mis tähendas senise WRC-karjääri parima (Sardiinia ralli 2009) tulemuse kordamist.
Prantsuse vanameister ja 1994. aasta Monte-Carlo ralli võitja Francois Delecour tõestas südika sõidu ja kiire kohanemisega, et ta oskab endiselt Monte teid veatult läbida. Enne viimast võistluspäeva endale kuuenda positsiooni kindlustanud prantslane tegi pühapäevasele Power stage katsele startides väga ilusa lahkumiskingituse oma kaardilugejale Dominique Savignoni´le ja vahetas temaga kohad. Seega läbis Savignoni karjääri viimase kiiruskatse harjumuspärase kõrvalistuja koha asemel hoopis Ford Fiesta WRC rooli keerates.
Hooaja avarallil Mini teise võistlusmasina rooli keeranud prantslane Pierre Campana lõpetas seitsmendana ning sai selle tulemuse eest meeskonna bossidelt vaid kiidusõnu kuulda.
Kõikide Eesti autoralli fännide rõõmuks lõpetasid hooaja esimese ralli kaheksandal positsioonil Ott Tänak - Kuldar Sikk. Ralli algul uute tingimustega kohaneda püüdnud eestlased leidsid järgnevatel päevadel aina parema sõidutempo ja liigseid riske võtmata lõpetati võidusõit igati korraliku tulemusega - hooaega alustati MM-punktidega.
Ott ise võttis esimese Monte-Carlo ralli kokku järgnevalt: "Monte pole ilmselt kunagi lihtne ja ei saa olema lihtne. Meie eesmärk oli see ralli lõpuni tulla, ilma suuremate jamadeta ja sellega saime hakkama. Lihtne see polnud, keerulisi hetki oli mitmeid".
Ainsana viimasel võistluspäeval veel positsioonide eest heidelnud Mini piloodi Armindo Araujo ja Fordil sõitnud Martin Prokopi vastasseisust väljus võitjana viimati nimetatu.
Lisaks Jari-Matti Latvalale jäid tuntumatest nimedest Monte-Carlo rallil rajaäärde Sebastie Ogier, kes oli kuni katkestamise hetkeni oma Skoda Fabia S2000 masinal kohati lausa ulmelist sõidutempot näidanud. Prantslane sõitis suurel kiirusel teelt välja teise võistluspäeva viimasel kiiruskatsel, mille tulemusena vajas haiglaravi kaardilugeja Julien Ingrassia, kelle käsi kokkupõrkes seinaga viga sai. Õnneks anti juba järgmisel päeval teada, et Ingrassiaga on kõik korras ning Rootsi rallil ollakse taas stardis.
Sarnaselt soomlasele katkestas avapäeval ka belglane Thierry Neuville - Citroen Junior meeskonna piloot tegi viimasel kiiruskatsel sõiduvea, mille tulemusena tuli Citroen DS3 WRC parem esiratas alt.
Üsna tuliselt lõppes S-WRC klassiliidrite Per-Gunnar Anderssoni ja Emil Axelssoni teekond, kui neljanda võistluspäeva eelviimasel kiiruskatsel lahvatas Proton Satria Neo S2000 kapoti alt kütuse lekke tõttu üüratu leek.

Ajaloonurk - Rootsi ralli 2004

1990. aastal vallutasid hispaanlased Carlos Sainz - Luis Moya (Toyota Celica GT Four) Soome ralliteed ning ühe kahest skandinaavlaste poolt seni hästi kaitstud aardest.
Kulus veel 15 aastat enne kui Sebastien Loeb ja Daniel Elena (Citroen Xsara WRC) ka selle viimase endale võita suutsid.
53. Rootsi ralli toimus kuuendast kuni kaheksanda veebruarini ning oli MM-kalendri teiseks etapiks.
Ralli oli 2004. hooaja kalendris esimene, kus uute MM-reeglite kohaselt ei tohtinud enam esiautosid kasutada.
See reegel pani meeskonnad kaaluma erinevaid võimalusi, kuidas piiratud tingimustes vajaliku infot hankida. Citroen küll eitas seda, kuid arvatavasti siiski kasutati JWRC sõitja Guerlain Chicherit (Citroen Saxo S1600) soodsat stardipositsiooni, et korduvkatsete läbimiseks teeinfot saada.
Monte-Carlo teedel hooaja avaralli võitnud Sebastien Loeb - Daniel Elena saabusid Rootsi teedele MM-liidrina, kuid 2003. aasta Rootsi ralli seitsmes resultaat ei lubanud poodiumist enamat loota.
Uue võistlusmasinaga oli stardis Marcus Grönholm, kes tolleks hetkeks oli Rootsi ralli võitnud kolme korral ning lisaks südikale soomlasele olid skandinaavlaste au kaitsmas veel Petter Solberg (Subaru Impreza WRC), Janne Tuohino (Ford Focus RS WRC), Daniel Carlsson (Peugeot 206 WRC), Henning Solberg (Peugeot 206 WRC) ja Kristian Sohlberg (Mitsubishi Lancer WRC).
Esimene võistluspäev kulges suhtelistelt lumevaestes tingimustes ning eesstartijad ei kaotanud nii palju aega, kui nad oleks seda lumisemates oludes teinud.
2003. aastal Rootsi ralli võitnud Marcus Grönholm tõi Rootsi teedele tuliuue Peugeot 307 WRC mudeli, millega Monte teedel lõpetati Fordi duo Markko Märtini ja Francois Duvali järel neljandana.
Soomlane võitis avakatse ning juhtis rallit kuni kolmanda kiiruskatseni, kuid seejärel kukutas võistlusmasinat tabanud roolivõimu-probleem soomlase seitsmendaks.
Ralli liidriks kerkisid Markko Märtin - Michael Park (Ford Focus RS WRC), kes hoidsid oma edu esimese päeva lõpuni. Eestlasele järgnes Sebastien Loeb, kes kaotas talle 23,3 sekundit. Prantslasest omakorda vaid 3,6 sekundi kaugusel lõpetas esimese päeva Subarul sõitnud Petter Solberg.
Liidrile kaotas avapäeva lõpuks viimasena alla minuti kuuendal kohal olev Marcus Grönholm.
Öösel avanenud taevaluugid ning alanud lumesadu tähendas seda, et lõpuks oli Rootsi kitsaid ja jäiseid teid katmas tõeline lumevaip ning esimesena startijad olid teistele lumesahkade rollis ja kaotasid väärtuslike sekundeid.
Esimesel päeval tehnikaga hädas olnud Marcus Grönholm alustas koheselt rünnakuga ning päeva lõpuks oli soomlane kerkinud koguni teisele positsioonile.
Ligi pool rallit juhtinud Markko Märtin - Michael Park tegid võistluse üheteistkümnendal kiiruskatsel sõiduvea, mille tulemusena sai eestlase poolt juhitud Ford Focus RS WRC löögi lumevalli sees peidus olnud kivilt, misjärel purunesid vasak tagumine vedrustus ning masina ülekanne.
Õnneks jõudis kolmel rattal edasi liikunud Märtin siiski hooldusalasse, kuid heitlus esikohale oli selleks korraks lõppenud.
Lõpuks lõpetas Eesti - Briti ekipaaž võistluse seitsmendal positsioonil.
Veel tänagi vastab Markko Märtin küsimusele, milline käest libisenud rallivõit on tal siiani hingel, et see on just see 2004. aasta Rootsi ralli, kus hoiti konkurentide ees turvalist edu ning võit oli käeulatuses.
Peale Fordi tehasemeeskonna esisõitja katkestamist kerkisid ralliliidriks Sebastien Loeb - Daniel Elena. Ööpausile minnes oli nende edu tugeva võistluspäeva teinud Marcus Grönholmi ja Timo Rautiaineni ees 40,6 sekundit, kuid viimasel päeval jäi veel sõita ligi sada kilomeetrit ning soomlased mõtlesid vaid ühest - võidust!
Monte-Carlo rallil debüteerinud Mitsubishi Lancer WRC teenis küll avaetapil Monte-Carlos kohe ka MM-punktid (Gilles Panizzi lõpetas kuuendana), kuid Rootsi ralli teisel võistluspäeval jäid rajaäärde nii prantslase kui ka soomlase Kristian Sohlbergi poolt juhitud masinad. Mõlema katkestamise põhjuseks oli käigukast.
Katkestajate nimekirjaga liitus ka Marlboro Peugeot Total sõitja Freddy Loix, kelle võistlusauto mootor teelt väljasõidu tõttu üle kuumenes.
Teine belglane, kellel oli teisel võistluspäeval probleeme, oli Fordi sõitja Francois Duval - tema kaotas palju aega Focus WRC lumevallist välja kaevamisele ning võistluse lõpus tema tulemus tühistati.
Ralli teisel päeval alanud lumesadu jätkus ka kolmandal ning sarnaselt eelneva võistluspäevaga alustas koheselt rünnakuga Marcus Grönholm, kuid juba avakatsel tehtud sõiduviga tähendas planeerimata ajakaotust ning lõpptulemusena teist positsiooni.
See tulemus oli kindlasti pettumuseks nii soomlasele endale kui ka Peugeoti meeskonnale, sest kõigil kuuel korral, mil prantsuse autotootja oli seni Rootsis startinud, oldi ka võiduga lahkutud.
Korra Subaru Impreza lumevallist taas liikvele saamiseks ka pealtvaatajate abi vajanud norralane Petter Solberg lõpetas teenitult viimasel poodiumiastmel.
Kõikide skandinaavlaste õhulossi purustanud Sebastien Loeb - Daniel Elena lõpetasid 52 aastat kestnud ülemvõimu ning saavutasid ajaloolise võidu, mida pole siiani korrata suutnud ükski mitte-skandinaavlasest sõitja.
Prantslasele oli see kuuendaks MM-võiduks ning esimeseks pehmel pinnasel.
Viimase võistluspäeva kõige põnevama duelli eest hoolitsesid esimest korda tehasemeeskonnas sõitnud ja Fordile MM-punkte tooma palgatud Janne Tuohino ning vanameister Carlos Sainz (Citroen Xsara WRC).
Ralli eelviimasel kiiruskatsel tekkisid soomlase õnneks hispaanlase võistlusmasina mootoril ülekuumenemisest tingitud probleemid ning Citroeni piloodi jaoks sai uueks eesmärgiks ralli lõpuni sõita.
Kahe Peugeot B-meeskonna sõitja (Bozian Racing) duellis 2003. aasta MM-võitja vennale Henning Solbergile alla jäänud Daniel Carlsson lõpetas ralli kaheksandana ning oli selle tulemusega parim koduteedel sõitnud piloot.

Kokku sõideti 2004. aasta Rootsi rallil 19 kiiruskatset kogupikkusega 394,80 km.
70-st startijast lõpetas 49.
Võitjad: Sebastien Loeb – Daniel Elena / Citroen Xsara WRC
Võitja keskmine kiirus: 114,83 km/h
Katsevõidud: Marcus Grönholm 8, Sebatien Loeb 4, Calos Sainz 3, Markko Märtin 2, Janne Tuohino 2, Petter Solberg 1

Markko Märtin – Michael Park Ford Focus RS WRC Rally Sweden 2004 SS7


MM-arvestus peale 1/13 (sõitjad):

1. Pilt Sebastien Loeb 28 (3)
2. PiltDani Sordo 18
3. Pilt Petter Solberg 15
4. Pilt Mikko Hirvonen 14 (2)
5. Pilt Evgeniy Novikov 11 (1)
6. Pilt Francois Delecour 8
7. Pilt Pierre Campana 6
8. Pilt Ott Tänak 4
9. Pilt Martin Prokop 2
10. Pilt Armindo Araujo 1

*(Power stage punktid)

MM-arvestus peale 1/13 (meeskonnad):

1. Pilt Citroen Total World Rally Team 37
2.Pilt Mini WRC Team 26
3. Pilt M-Sport Ford World Rally Team 16
4. Pilt Ford World Rally Team 15

Katsevõidud peale 1/13

1. Pilt Sebastien Loeb 9(1)
2. Pilt Petter Solberg 4
3. Pilt Mikko Hirvonen 3
4. Pilt Dani Sordo 1
5. Pilt Jari-Matti Latvala 1

*(Power stage katsevõidud)

Rallivõidud peale 1/13

Pilt Sebastien Loeb 1Pilt

Pilt Rootsi ralli kvalifikatsiooni tulemused:

1.Jari-Matti Latvala Pilt Ford Fiesta RS WRC 01:53,5
2.Mikko Hirvonen Pilt Citroën DS3 WRC 01:54,0 +00:00,5
3.Ott Tänak Pilt Ford Fiesta RS WRC 02:16,3 +01:54,0 +00:00,5
4.Jevgeni Novikov Pilt Ford Fiesta RS WRC 01:54,1 +00:00,6
5.Petter Solberg Pilt Ford Fiesta RS WRC 01:54,3 +00:00,8
6. Sébastien Loeb Pilt Citroën DS3 WRC 01:54,7 +00:01,2
7.Mads Østberg Pilt Ford Fiesta RS WRC 01:54,8 +00:01,3
8. Eyvind Brynildsen Pilt Ford Fiesta RS WRC 01:55,7 +00:02,2
9.Patrik Sandell Pilt Mini John Cooper Works WRC 01:56,3 +00:02,8
10.Martin Prokop Pilt Ford Fiesta RS WRC 01:56,7 +00:03,2
11.Dani Sordo Pilt Mini John Cooper Works WRC 01:56,7 +00:03,2
12.Henning Solberg Pilt Ford Fiesta RS WRC 01:56,7 +00:03,2
13.Jari Ketomaa Pilt Ford Fiesta RS WRC 01:57,3 +00:03,8
14.Sébastien Ogier Pilt Skoda Fabia S2000 01:57,8 +00:04,3
15.Armindo Araujo Pilt Mini John Cooper WRC 01:59,0 +00:05,5
16. Nasse Al-Attiyah Pilt Citroën DS3 WRC 01:59,7 +00:06,2
17.Michal Solowow Pilt Ford Fiesta RS WRC 02:01,7 +00:08,2
18. Richard Göransson Pilt Mini John Cooper Works WRC 02:02,2 +00:08,7
19.Peter Van Merksteijn Pilt Citroën DS3 WRC 02:03,8 +00:10,3
20.Thierry Neuville Pilt Citroën DS3 WRC 02:04,7 +00:11,2
21.Paulo Nobre Pilt Mini John Cooper WRC 02:06,0 +00:12,5


Pilt Rootsi ralli esimese võistluspäeva kiiruskatsed SS1-SS10, kokku 135,99km

Neljapäev 09.02

SS1 Karlstad SSS 1 1,90km 21:04

Reede 10.02

SS2 Mitandersfors 26,00km 09:04
SS3 Opaker 1 14,62km 10:28
SS4 Kirkenær 1 8,00km 11:03
SS5 Finsskogen 1 20,87km 11:38
SS6 Opaker 2 14,62km 13:48
SS7 Kirkenær 2 8,00km 14:23
SS8 Finsskogen 2 20,87km 14:58
SS9 Torsby 19,21km 17:05
SS10 Karlstad SSS 2 1,90km 20:20

Kasulikke linke ralli jälgimiseks:

http://www.rallysweden.com/
http://www.irally-live.com/ir_home.htm
http://www.wrc.com/results/2012/rally-s ... age-times/
http://www.vysledky-rally.cz/
http://www.ewrc-results.com/results_main.php
http://www.richardgoransson.com/

Raadio:

http://www.worldrallyradio.com/World_Ra ... Radio.html
http://www.wrc.com/fanzone/world-rally-radio/

Strike from rallifoorum.ee

_________________
Michael Scofield: I Dont tell you where Fibonacci is
Abruzzi: I kneel only to god, But I don't see him here.


09 Veeb 2012 15:46
Profiil
tehnikafoorum 24/7
Kasutaja avatar

Liitunud: 03 Jaan 2006 12:59
Postitusi: 10579
Asukoht: Rapla
Postitus Re: Kirjatükid 2012 WRC
Võimas! Strike võiks lausa raamatu kokku panna selle info põhjal. :)


09 Veeb 2012 18:00
Profiil
WRC VÄNT
Kasutaja avatar

Liitunud: 03 Jaan 2006 21:47
Postitusi: 9084
Asukoht: Rapla Kalda Tee 16
Postitus Re: Kirjatükid 2012 WRC
Pilt 9. Mehhiko ralli 08.-11.03.2012

Rally Guanajuato Mexico 2012

Alates 2004. aastast MM-sarjas sõidetav Mehhiko MM-ralli on sarnaselt eelmiste hooaegadega ka sel aastal esimeseks kruusaralliks (erandiks oli vaid aasta 2010, mil ralli MM-võistluste kavast välja jäi).
Teist aastat Rally Guanajuato Mexico nime kandev võistlus on selle hooaja kolmandaks etapiks ning esimeseks kahest MM-rallist, mis sel hooajal Ameerikas sõidetakse.
Neljapäeval läbivad WRC P1 ja P2 kategooria sõitjad San Jose de Llanos kvalifikatsioonikatse, et selgitada reedese võistluspäeva stardipositsioonid.
Ralli avatseremoonia toimub UNESCO maailmapärandi nimekirja kantud Guanajuato linnakeses, kus läbitakse ka ralli avakatsena sõidetav 1,05 kilomeetri pikkune DC Shoes linnakatse. Ralli võistluskeskus asub endiselt Leónis. Kõikidel võistluspäevadel on kavas Leóni Autodroomil sõidetav publikukatse, mida läbitakse kokku viiel korral.
Teise päeva kiiruskatsed Sierra de Lobos ja Sierra de Guanajuato sõidetakse mägedes ning see tähendab, et katsed viivad võistlejad ja võistlusmasinad kohati koguni 2800 meetri kõrgusele merepinnast, mis omakorda tähendab seda, et mägede hõre õhk vähendab mootorite töövõimsust.
Pühapäeval ootab piloote ees üks ralli otsustavamaid kiiruskatseid, kui võistluspäeva teise etapina läbitakse Guanajuatito kiiruskatse, mille pikkuseks on koguni 54,3km.
Citroeni tehasemeeskonna sõitjad Sebastien Loeb ja Daniel Elena asuvad võistluste starti seisus, kus seitsmest seni toimunud Mehhiko MM-rallist on võidetud viis.
Kuuendat järjestikust kaktusemaal toimuva ralli võitu püüdma asuv prantslane sõnas enne rallit WRC.com veebilehele antud intervjuus: „Mehhiko ralli võitude osas ei ole mingit erilist võiduvalemit, kuid nende taga on palju rasket tööd kogu meeskonna poolt. Ma olen alati tundnud end siinsetel katsetel hästi hoolimata sellest, et olen pidanud olema teepuhastaja rollis. Õnneks on sel aastal see probleem tänu kvalifikatsioonikatsele lahendatud ning saan võistelda võrdsetes tingimustes alates esimesest võistluspäevast.“
Kahel korral Mehhiko rallil poodiumil lõpetanud, kuid alati Sebastien Loebi paremust tunnistama pidanud Mikko Hirovnen ja Jarmo Lehtinen on sellel hooajal Sebastien Loebi ja Daniel Elenaga võrdsel positsioonil, sest mõlema ekipaaži kasutada on tehasemeeskonna Citroen DS3 WRC.
Soomlane sõnas enne rallit: „Olen masinaga väga rahul ning ootan huviga hooaja esimest kruusarallit, kus siis peaks esimest korda sel hooajal välja tulema tõelised jõuvahekorrad meeste, masinate ja meeskondade vahel.“
Citroeni kolmanda masina toob starti Qatar World Rally Team piloot Nasser Al-Attiyah ning Citroeni B-meeskonna värvides jätkab sarnaselt hooaja avarallidega Thierry Neuville, kes on Mehhiko ralli ettevalmistuse ühe osana vaadanud eelmiste hooaegade sisekaamera-videoid.
MM-hooajal 2011. toimunud üheksast kruusarallist vaid kaks võitnud Fordi piloodid on selle aasta kahel esimesel jõukatsumisel head minekut näidanud, kuid nüüd on ees ootamas esimene kruusaralli.
Rootsi MM-ralli võiduga M-Sportile ajaloolise 50-nda ja Fordile 80-nda MM-võidu toonud Jari-Matti Latvala ja Miikka Anttila valmistusid Mehhiko ralliks Hispaania kruusateedel, kus läbiti kahe päevaga ligi 500 testikilomeetrit.
Soomlane sõnas peale testi: “Mehhiko ralli eelne test oli peaaegu ideaalne, sest tingimused olid sarnased Mehhikos ees ootavatega.“
Fordi teisel piloodil ja 2005. aasta Mehhiko ralli võitjal Petter Solbergil õnnestus masinat testida paraku vaid ühel päeval, sest norralast vaevas külmetushaigus. Hoolimata vähesest testiajast jäi mees saavutatuga siiski rahule, nagu võis lugeda wrc.com veebilehele antud intervjuust: „ Ma alustasin teste samade seadetega nagu Jari-Matti Latvala ning tegin seejärel mõningad minu sõidustiilile sobivad muudatused. Ma olen rahul saavutatuga ning ootan huviga hooaja esimese kruusaralli starti.“
M-Sport Ford WRT meeskonna värvides stardivad Mehhiko teedele kaks ekipaaži.
Jevgeny Novikov – Denis Giraudet on suurepäraselt hooaega alustanud ning kindlasti loodavad Fordi sõitjad samas tempos jätkata. Jevgeny Novikovil täitub Mehhiko teedel aasta ajast, mil noormees taas MM-sarjaga liitus.
Ott Tänak – Kuldar Sikk osalesid eelmisel aastal Mehhiko rallil S-WRC klassis, kus peale avapäeva juhiti, kuid teise võistluspäeva esimesel katsel tehtud sõiduviga tähendas seda, et ralli lõpetati S-WRC kolmandal ning absoluudi kümnendal kohal.
Hooajale 2012 planeeritud kolmest stardist esimese teevad Monster World Rally Team värvides Ken Block - Alex Gelsomino. Ameeriklase meeskonnakaaslasena stardib MWRT lipu all Ford Fiesta WRC-l Chris Atkinson, kes MM-sarjas viimati 2009. aasta Iirimaa rallil osales. Tema kaardilugejaks on Stephane Prévot. Austraallase MM-karjääri parim resultaat pärineb just Mehhiko rallilt, kui hooajal 2008 lõpetati Sebastien Loebi järel teisel positsioonil.
Selle aasta teise stardi teevad Adapta World Rally Team värvides Mads Østberg - Jonas Andersson.
Kodupubliku lemmikuks kujuneb eeloleval rallil kindlasti ekipaaž Ricardo Trivino-Alex Haro, kes toovad starti Ford Fiesta WRC-mudeli.
Mehhiko rallil ei stardi Mini piloot Dani Sordo, kes on vahepealsel perioodil ametis Mini testimisega, et Porugali MM-ralliks täiendatud Mini WRC-võistlusmasin starti tuua.
WRC Team Mini Portugal värvides osalevad rallil Armindo Araújo – Miguel Ramalho ning Paulo Nobre – Edu Paula.

Võistluse starti asub 31 ekipaaži, neist 16 WRC-masinat. MM-punkte jagatakse WRC ja P-WRC arvestuses. Kokku läbitakse nelja võistluspäeva jooksul 24 kiiruskatset kogupikkusega 430,37 km ning ralli Power Stage on 5,24 km pikkune SS24 VW Power Stage.

Hiljutised Mehhiko MM-ralli võitjad:

2011 Sebastien Loeb - Daniel Elena Citroën DS3 WRC
2010 Sebastien Loeb - Daniel Elena Citroën C4 WRC
2008 Sebastien Loeb - Daniel Elena Citroën C4 WRC
2007 Sebastien Loeb - Daniel Elena Citroën C4 WRC
2006 Sebastien Loeb - Daniel Elena Citroën Xsara WRC
2005 Petter Solberg – Phil Mills Subaru Impreza WRC
2004 Markko Märtin – Michael Park Ford Focus RS WRC

Pilt
Kas Sebastien Loeb tähistab pühapäeval kuuendat järjestikust Mehhiko ralli võitu?
Foto: Massimo Bettiol/Getty Images

Pilt Eestlased Mehhiko MM-rallil:

Aasta Sõitjad Auto Tulemus

2004 Markko Märtin – Michael Park Ford Focus RS WRC 1
2005 Markko Märtin – Michael Park Peugeot 307 WRC 3
2008 Jaan Mölder jr. – Frederic Micolette Suzuki Swift S1600 9
2011 Ott Tänak – Kuldar Sikk Ford Fiesta S2000 10
2011 Karl Kruuda – Martin Järveoja Škoda Fabia S2000 15

Tagasivaade eelmisele MM-rallilePilt Rally Sweden 09.-12.02.2012

MM-hooaja teine etapp sõideti Rootsi lumistel ja jäistel teedel.
Esimest korda MM-ajaloos sõideti kvalifikatsioonikatse, mis selgitas avapäeva stardijärjestuse. Ajaloolise esimese kvalifikatsiooni võit läks ekipaažile Jari-Matti Latvala – Miikka Anttila (Ford Fiesta WRC). Ott Tänak – Kuldar Sikk (Ford Fiesta WRC) olid kolmandad ning samal positsioonil lõpetati ka neljapäeva õhtul sõidetud Karlstad´i publikukatse.
Ralli avapäev sõideti enamjaolt naaberriigi Norra territooriumil ning nagu arvata oli, kujunes heitlus esikohale kahe endise meeskonnakaaslase Jari-Matti Latvala (Ford Fiesta WRC) ja Mikko Hirvoneni (Citroen DS3 WRC) vaheliseks. Kuigi avapäeval vahetus ralli liider koguni neljal korral, oli võistluspäeva lõpuks kord taas jalule seatud ning soomlased haaranud juhtpositsioonid.
Neile järgnes norralaste duo Petter Solberg (Ford Fiesta WRC) ja Mads Østberg (Ford Fiesta WRC).
Ott Tänak ja Kuldar Sikk tegid juba avakatsel sõiduvea ning heitlus kõrgete kohtade eest oli sellega lõppenud. Reedene võistluspäev lõpetati 28. kohal.
Avapäeva järel jäid teeäärde Rootsi MM-ralli avakatse võitnud Dani Sordo - Carlos Del Barrio (Mini John Cooper WRC) ning Jari Ketomaa – Mika Stenberg (Ford Fiesta WRC).
Laupäevastele katsetele startisid P1 ja P2 sõitjad pööratud paremusjärjestuses.
Reedel sõiduvea tõttu palju väärtuslikku aega kaotanud ja alles seitsmendana lõpetanud Sebastien Loeb – Daniel Elena (Citroen DS3 WRC) heitlesid terve laupäevase võistluspäeva ekipaažiga Henning Solberg - Ilka Minor (Ford Fiesta WRC). Norralane võitles küll väga visalt, kuid päeva lõpuks võttis kaheksakordne maailmameister oma ning möödus Fordi piloodist.
Ott Tänak – Kuldar Sikk startisid kolmandana, mis omakorda tähendas seda, et nende kanda jäi „teepuhastaja“ roll. Sellest hoolimata näitasid eestlased avakatsel head minekut ning Vargåseni kiiruskatse Colin´s Crest´i pikima hüppe eriauhinna võitjaks olid 32-meetrise õhulennuga just eestlased. Võistluspäeva teisel kiiruskatsel kordus sama, mis päev varem oli juhtunud juba avakatsel. Teelt väljasõidu tõttu kaotati palju väärtusliku aega ning üldarvestuses langeti 36. positsioonile.
Laupäevases võistluspäevas oli aga ka positiivset - nimelt võitsid Ott Tänak – Kuldar Sikk kahel korral läbitud Hagfors Sprint kiiruskatsed ning tähistasid seega esimesi WRC roolis võidetud MM-katsevõite.
Laupäev esineliku osas muudatusi kaasa ei toonud ning seega oli Jari-Matti Latvala teel hooaja esimese võidu poole.
Pühapäeval sõideti kuus kiiruskatset ning kuni hoolduspausini tundus, et ralli võit on kindlalt minemas Latvalale, kes juhtis enne kolme viimast kiiruskatset kaasmaalase Hirvoneni ees turvalise 35,6 sekundiga. Neljandal katsel aga purunes Fordi piloodi juhitud Fiesta WRC parem esimene rehv ning kaotatud sekundid tähendasid seda, et nüüd oli vahe Citroeni piloodiga vaid 8,4 sekundit ja kõik jäi kahe viimase kiiruskatse otsustada. Latvala ei lasknud end siiski vahejuhtumist häirida ning hooaja esimene võit tuli endise meeskonnakaaslase ees 16,6 sekundilise eduga.
Sarnaselt Latvalale juhtus samas kohas rehvipurunemine ka meeskonnakaaslasel Petter Solbergil, kuid kui Latvala suutis oma positsiooni säilitada, siis norralane pidi viimase poodiumikoha kaasmaalasele Mads Østberg´ile loovutama.
Viimase võistluspäeva üks põnevamaid duelle oli noore Jevgeny Novikovi ja Sebastien Loebi heitlus viiendale positsioonile, kus kaheksakordne MM-võitja oli sunnitud tunnistama noorema piloodi paremust. Novikov oli selle tulemusega Rootis ralli parim mitte-skandinaavlane. Üldse lõpetas esikümnes vaid kolm mitte-skandinaavlast, üheksanda koha saavutas Martin Prokop (Ford Fiesta WRC). Rootsi ralli Power Stage´i võidu võttis Sebastien Loeb.
Ott Tänak – Kuldar Sikk katkestasid viimasel võistluspäeval mootoriprobleemide tõttu.

Ajaloonurk - Mehhiko ralli 2004

2004. hooajal MM-arvestuses debüteerinud Mehhiko ralli tõi starti kogu MM-sõitjate paremiku ning oli esimeseks Kesk-Ameerikas peetud etapiks.
Avapäeval dikteeris võistluse tempot uue Subaru Impreza WRC-mudeli starti toonud Petter Solberg, kuid päeva lõpuks leidis norralane end alles 13. positsioonilt. Esimese päeva viimases hooldusalas tegi norralane saatusliku vea, kui unustas Subaru süüte sisse ning selle tulemusel mitte käivitunud võistlusmasin ja kõrvalise abi kasutamine tõid endaga kaasa ligi kuueminutilise ajatrahvi.
Sarnaselt Solbergiga avapäeva katsetest kaks kiiruskatset võitnud Sebastien Loeb (Citroen Xsara WRC) leidis end peale norralasele määratud ajatrahvi liidrina, kuid vaid 8,4 sekundi kaugusel asus Marcus Grönholm (Peogeot 307 WRC), kelle avapäev möödus käigukastiprobleemidega tegeledes.
Tema ralli jätkus teisel võistluspäeval veelgi hallimates toonides, kui avakatsel lõpetas koostöö roolivõim ning teine positsioon asendus kuuendaga.
Järgneva katse finišis jäid teeäärde ralli liidrid Sebastien Loeb – Daniel Elena, kellele sai saatuslikuks katsel olnud trampliin ning sellelt maandumise tagajärjel purunenud karterikaitse.
Ralli liidriks kerkisid Markko Märtin – Michael Park (Ford Focus RS WRC) ning olgu juba etteruttavalt öeldud, et sellel positsioonil püsisid nad ralli lõpuni.
Eestlase kõige ohtlikumad konkurendid olid Carlos Saiz – Marc Marti (Citroen Xsara WRC), kuid kuna Citroeni meeskond eksis teisel võistluspäeval rehvide markeerimisega, siis pidid hispaanlased katsele startima samade rehvidega, millega oldi just läbitud 77 katsekilomeetrit – paraku selliste rehvidega polnud võimalik esikoha eest heidelda.
Avapäeval ajatrahvi saanud, kuid teisel võistluspäeval kõik kiiruskatsed võitnud Petter Solberg – Phil Mills (Subaru Impreza WRC) kerkisid teise päeva lõpuks viiendale positsioonile ning meeskonna korraldusel möödusid viimasel päeval ka meeskonnakaaslastest. Mikko Hirvonen – Jarmo Lehtiten lõpetasid võistluse neljandal kohal.
Viimase võistluspäeva kõige põnevama osa eest hoolitsesid Citroeni piloot Carlos Sainz ja Fordi piloot Francois Duval, kuid see duell lõppes Fordi piloodi kasuks peale seda, kui hispaanlane sõiduvea tõttu teelt välja sõitis.
Fordidele tuli sellelt rallilt kaksikvõit ning seda nende sajandal MM-stardil.
Võitja Markko Märtin sõnas finišis: „See oli imelik ralli ja tõestas veelkord, et ralli pole läbi enne, kui viimane katse on finišis. Ma ei osanud isegi unistada, et ma selle ralli võidan, kuid teiste sõitjate ebaõnn oli seekord meie õnn“.

Olgu veel lõpetuseks mainitud fakt, et rallil sõidetud 15-st kiiruskatsest võitis Petter Solberg 9 ning poodiumil lõpetanud esikolmiku katsevõitude arvuks oli vaid kaks.

Kokku sõideti 2004. aasta Mehhiko rallil 15 kiiruskatset kogupikkusega 394,43 km.
54-st startijast lõpetas 26.
Võitjad: Markko Märtin – Michael Park / Ford Focus RS WRC
Võitja keskmine kiirus: 95,90 km/h
Katsevõidud: Petter Solberg 9, Marcus Grönholm 2, Sebastien Loeb 2, Markko Märtin 1, Carlos Sainz 1


MM-arvestus peale 2/13 (sõitjad):

1. Pilt Sebastien Loeb 39 (6)
2. Pilt Mikko Hirvonen 32 (2)
3. Pilt Petter Solberg 29 (2)
4. Pilt Jari-Matti Latvala 26 (1)
5. Pilt Evgeniy Novikov 21 (1)
6. PiltDani Sordo 18
7. Pilt Mads Østberg 15
8. Pilt Francois Delecour 8
9. Pilt Henning Solberg 6
10. Pilt Pierre Campana 6
11. Pilt Ott Tänak 4
12. Pilt Patrik Sandell 4
13. Pilt Martin Prokop 4
14. Pilt Armindo Araujo 1
15. Pilt Eyvind Brynildsen 1

*(Power stage punktid)

MM-arvestus peale 2/13 (meeskonnad):

1. Pilt Citroen Total World Rally Team 65
2. Pilt Ford World Rally Team 55
3. Pilt M-Sport Ford World Rally Team 28
4.Pilt Mini WRC Team 26
5. Pilt Qatar World Rally Team 8

Katsevõidud peale 2/13

1. Pilt Sebastien Loeb 13(2)
2. Pilt Jari-Matti Latvala 10
3. Pilt Mikko Hirvonen 8
4. Pilt Petter Solberg 6
5. Pilt Mads Østberg 3
6. Pilt Ott Tänak 2
7. Pilt Dani Sordo 2

*(Power stage katsevõidud)

Rallivõidud peale 2/13

Pilt Sebastien Loeb 1Pilt
Pilt Jari-Matti Latvala 1Pilt


Pilt Mehhiko ralli esimese võistluspäeva kiiruskatsed SS1-SS12, kokku 148,26km

strike

_________________
Michael Scofield: I Dont tell you where Fibonacci is
Abruzzi: I kneel only to god, But I don't see him here.


08 Märts 2012 20:45
Profiil
WRC VÄNT
Kasutaja avatar

Liitunud: 03 Jaan 2006 21:47
Postitusi: 9084
Asukoht: Rapla Kalda Tee 16
Postitus Re: Kirjatükid 2012 WRC
Pilt
3.Rally de France Alsace 04-07.10.2012


Prantsusmaa MM-ralli 2012

Prantsusmaa ralli on MM-kalendris hooaja üheteistkümnes ralli ja 2012. aasta kolmas asfaldiralli.
MM-punkte jagatakse – WRC, S-WRC ja WRC Academy klassis. Võistluse starti asub 75 ekipaaži (19 WRC-masinat).
Kolmandat aastat järjest sõidetakse Prantsusmaa MM-ralli Korsika saare asemel Alsace´i maakonna teedel.
Sébastien Loeb läheb koduteedel püüdma üheksandat järjestikust MM-tiitlit. 2010. hooajal võideti seitsmes MM-tiitel just kodupubliku ees ning kindlasti soovivad prantsuse autotootja esisõitjad Loeb ja Elena seda saavutust korrata.
Enne rallit teatas Sébastien Loeb ehk mees, kes on legend juba oma eluajal, et käimasolev hooaeg jääb tema karjääris viimaseks täishooajaks ning järgmisel hooajal sõidab ralliteede kuningas vaid valitud rallidel. Arusaadavalt on Sébastien Loeb ja Daniel Elena võitnud autorallis kõik, mis võita on ja rohkemgi ning nüüd on aeg otsida uusi väljakutseid ning veeta aega oma perekonna ja lähedastega. Esialgsete juttude kohaselt on Citroenil plaanis liituda WTCC sarjaga ning masina arendamisel ja testimisel soovitakse kaasata just Loeb´i. Kõik konkurendid on oma intervjuudes sõnanud, et loodavad, et Loeb ikka jätkab, sest nad soovivad tulla maailmameistriks nii, et nad on võitnud Loebi ennast – elame näeme.
Eelmise hooaja Prantsusmaa MM-ralli võitjad Sébastien Ogier ja Julien Ingrassia osalevad selleaastasel rallil sarnaselt kõikide selle aasta võidusõitudega Škoda Fabia S2000 võistlusmasinal, mis tähendab seda, et üldvõidu nimel nemad sel aastal ei heitle.
Möödunud hooajal võidu nimel Citroeni sõitjatega ägeda duelli maha pidanud Dani Sordo ja Carlos Del Barrio (Mini WRC) on stardis ka sel aastal ning kindlasti üritavad hispaanlased parandada eelmisel aastal saavutatud positsiooni ning heidelda karjääri esimese MM-võidu eest.
Jari-Matti Latvala ja Miikka Anttila (Ford Fiesta WRC) võtsid Walesi teedel endale ja Fordile hooaja teise võidu ning selle emotsiooni pealt on hea jätkata ka Prantsusmaa asfaldil, kus möödunud aastal lõpetati neljandana.
Eestlastest on ralli stardis Ott Tänak ja Kuldar Sikk (Ford Fiesta WRC). Fordi piloodid võitsid Prantsusmaa teedel eelmisel aastal S-WRC arvestuses ning tänavusel WRC-hooajal asfaldil näidatud kiirus lubab loota korralikku tulemust ka WRC-arvestuses.
Kindlasti jätkub Alsace teedel duell tiitlile "parim norrakas" ehk Petter Solberg vs Mads Østberg. Kahte norralast lahutab kolm rallit enne hooaja lõppu kõigest 5 punkti.
Lisaks kiiretele tehase- ja erasõitjatele on WRC-masinatega ralli stardis ka mitmed kohalikud tähed. Kolmandat korda osaleb rallil mitmeid ringrajatiitleid võitnud Yvan Muller, kes toob seekord rajale Mini WRC võistlusmasina.

Kokku läbitakse kolme päeva jooksul 22 kiiruskatset ning 404,14 kiiruskatsekilomeetrit. Ralli Power Stage on SS22 Haguenau 2 pikkusega 5,74 km.

Pilt
Eeloleval nädalavahetusel sõidetaval Prantsusmaa MM-ralli võivad Sébastien Loeb ja Daniel Elena ning Citroen kodupubliku ees võita hooaja 2012. MM-tiitlid
Foto: redbull.GEPA-pictures.com

Viimased Prantsusmaa MM-ralli võitjad:

2011 Sébastien Ogier – Julien Ingrassia Citroen DS3 WRC
2010 Sébastien Loeb - Daniel Elena Citroën C4 WRC
2008 Sébastien Loeb - Daniel Elena Citroën C4 WRC
2007 Sébastien Loeb - Daniel Elena Citroën C4 WRC
2006 Sébastien Loeb - Daniel Elena Citroën Xsara WRC


Pilt Eestlased Prantsusmaa MM-rallil:

Aasta Sõitjad Auto Tulemus
2001 Markko Märtin – Michael Park Subaru Impreza WRC 6
2002 Markko Märtin – Michael Park Ford Focus RS WRC02 8
2003 Markko Märtin – Michael Park Ford Focus RS WRC03 K
2004 Markko Märtin – Michael Park Ford Focus RS WRC04 1
2005 Urmo Aava – Kuldar Sikk Suzuki Ignis S1600 19
2006 Urmo Aava – Kuldar Sikk Suzuki Swift S1600 17
2007 Urmo Aava – Kuldar Sikk Suzuki Swift S1600 K
2007 Aigar Pärs – Ken Järveoja Suzuki Swift S1600 K
2008 Urmo Aava – Kuldar Sikk Citroen C4 WRC 7
2008 Jaan Mölder jr – Frederic Micolette Suzuki Swift S1600 36
2010 Ott Tänak – Kuldar Sikk Mitsubishi Lancer EVO X 19
2011 Ott Tänak – Kuldar Sikk Ford Fiesta S2000 11 (S-WRC 1)
2011 Miko-Ove Niinemäe – Mait Laidvee Ford Fiesta R2 42 (WRC Academy 7)
2011 Egon Kaur – Erik Lepikson Ford Fiesta R2 K

Ajaloonurk – 41. Tour de Corse - Prantsusmaa MM-ralli 1997

1997. aastal sõidetud Prantsusmaa MM-ralli on läinud autoralli ajalukku kui ralli, kus esimest korda MM-ajaloos jäi võistluse kogudistants alla 1000km (998,16km).
Avakatse järel läksid rallit juhtima Colin McRae ja Nicky Grist (Subaru Impreza WRC), kuid vale rehvivalik kukutas Subaru sõitjad juba järgmisel katsel liidrikohalt ning võistluspäev lõpetati neljandal positsioonil. Fordi pilootidel Carlos Sainzil ja Armin Schwarzil oli probleeme tehnikaga ning avapäeva lõpetas hispaanlane kolmandal ja sakslane alles kaheksandal kohal. Peale avapäeva juhtisid Korsika rallit meeskonnakaaslaste Francois Delecour – Daniel Grataloup ees vendade paar Gilles Panizzi – Hervé Panizzi. Märkimisväärne oli see, et mõlemad ekipaažid sõitsid kaheveolistel Peugeot 306 Maxi võistlusmasinatel. Avapäeval mängis suurt rolli ka ilm. Päeva viimasel katsel „uisutas“ nii mõnigi kuiva ilma rehvidega sõitnud piloot päästva finiši suunas.
Ka teisel võistluspäeval jätkus lisaks konkurentidele võitlus ka ilmaga. Päeva esimesel kiiruskatsel, mis oli ühtlasi ka ralli pikim, ootas sõitjaid katse alguses vihm, mis distantsi lõpuks asendus täiesti kuiva ilmaga.
Avakatsel tegid karjääri ühe raskeima avarii 1996. aasta autoralli maailmameistrid Tommi Mäkinen ja Seppo Harjanne (Mitsubishi Lancer). Soomlaste teele jäid ette kaks lehma, kellega kokkupõrke vältimine oli võimatu, ning sellele järgnenud 35-meetriline vabalangemine lõppes jõesängis, kuid õnneks pääsesid sõitjad vaid ehmatusega. Märkimisväärne on see, et just Mäkinen oli see, kes enne ralli algust palus korraldajatel ära jätta katsed, kus väljasõidu korral ootaks sõitjaid ees meetritekõrgune vabalangemine.
Carlos Sainzil oli ka teisel päeval probleeme tehnikaga (pidurid), kuid see ei takistanud tal võistluspäeva Francois Delecouriga jagatud liidrikohal lõpetamast. Juba teist rallit järjest oli peale kahte võistluspäeva esikoht jagamisel. Kataloonia ralli teise päeva järel jagasid esikohta Tommi Mäkinen ja Piero Liatti.
Kolmanda võistluspäeva eel oli võiduvõimalus koguni neljal piloodil ning kuue katse jooksul vahetus ralli liider kolmel korral.
Viimase katse eel juhtis rallit Carlos Sainz. Hispaanlase edu endise meeskonnakaaslase Colin McRae ees oli 7 sekundit. Katse alguses oli kuiv, kuid teises pooles oli tugev vihmasadu ning riski võtnud Colin McRae sai väärilise tasu. Šotlane võitis viimase katse hispaanlase ees koguni 25 sekundiga ning see tähendas, et Colin McRae karjääri 10. MM-rallivõit oli saavutatud.
Carlos Sainz oli tulemuses niivõrd pettunud, et kohe peale poodiumitseremooniat pakkis Fordi piloot asjad ning lahkus saarelt.
Peugeot 306 Maxi World masinatel sõitnud piloodid juhtisid pea terve ralli, kuid võistluse lõpuks pidid nad siiski WRC-masinate paremust tunnistama ning parima 2WD piloodina lõpetas kolmanda koha saanud Gilles Panizzi.
Teise prantsuse autotootja debüüt Renault Maxi Megane Evo II masinal oli kõike muud kui hea. Terve ralli piduriprobleemide küüsis vaevelnud Philippe Bugalski ja Sere Jordan lõpetasid ralli kuuendal ja seitsmendal positsioonil.
Ralli võitnud Colin McRae ja Subaru jaoks oli ralli alguses ka üks ärev hetk, kui peale esimest kahte katset FIA poolt toimunud kaalumisel selgus, et McRae masin oli peaaegu miinimumkaalus. Vaid kilo vähem kaalu oleks tähendanud, et šotlane oleks rallilt eemaldatud ning Subaru oleks saanud hooaja võistluskeelu.

Kokku sõideti 1997. aasta Prantsusmaa MM-rallil 18 kiiruskatset kogupikkusega 408,01 km.
60-st startijast lõpetas 39.
Võitjad: Colin McRae – Nicky Grist / Subaru Impreza WRC
Võitja keskmine kiirus: 90,29 km/h
Katsevõidud: Colin McRae 8, Gilles Panizzi 5, Carlos Sainz 4, Francois Delecour 3, Piero Liatti 1

Video: Tour de Corse – Rallye de France 1997

MM-arvestus peale 10/13 (sõitjad):

1. Pilt Sébastien Loeb 219 (18 )
2. Pilt Mikko Hirvonen 158 (13)
3. Pilt Petter Solberg 119 (12)
4. Pilt Mads Østberg 114 (1)
5. Pilt Jari-Matti Latvala 113 (8 )
6. Pilt Evgeniy Novikov 63 (1)
7. Pilt Martin Prokop 40
8. Pilt Thierry Neuville 38
9. PiltDani Sordo 31 (3)
10. Pilt Sébastien Ogier 31
11. Pilt Nasser Al-Attiyah 28 (1)
12. Pilt Ott Tänak 26 (1)
13. Pilt Armindo Araujo 11
14. Pilt Chris Atkinson 10
15. Pilt Francois Delecour 8
16. Pilt Dennis Kuipers 8
17. Pilt Andreas Mikkelsen 7 (1)
18. Pilt Henning Solberg 6
19. Pilt Pierre Campana 6
20. Pilt Jari Ketomaa 6
21. Pilt Matti Rantanen 6
22. Pilt Patrik Sandell 4
23. Pilt Yazeed Al-Rajhi 4
24. Pilt Ken Block 4
25. Pilt Matthew Wilson 4
26. Pilt Eyvind Brynildsen 1
27. Pilt Ricardo Trivino 1
28. Pilt Peter van Merksteijn jr 1
29. Pilt Abdulaziz Al-Kuwari 1
30. Pilt Manfred Stohl 1
31. Pilt Mathieu Arzeno 1

*(Power stage punktid)

MM-arvestus peale 10/13 (meeskonnad):

1. Pilt Citroen Total World Rally Team 348
2. Pilt Ford World Rally Team 237
3. Pilt M-Sport Ford World Rally Team 123
4. Pilt Qatar World Rally Team 63
5. Pilt Adapta World Rally Team 61
6. Pilt Citroen Junior World Rally Team 60
7.Pilt Mini WRC Team 26
8.Pilt Brazil World Rally Team 20

Katsevõidud peale 10/13

1. Pilt Sébastien Loeb 58(4)
2. Pilt Jari-Matti Latvala 47 (1)
3. Pilt Petter Solberg 43 (2)
4. Pilt Mikko Hirvonen 25 (2)
5. Pilt Dani Sordo 11 (1)
6. Pilt Thierry Neuville 5
7. Pilt Mads Østberg 4
8. Pilt Ott Tänak 5
9. Pilt Nasser Al-Attiyah 1
10. Pilt Chris Atkinson 1

*(Power stage katsevõidud)

Rallivõidud peale 10/13

Pilt Sébastien Loeb 7Pilt; Pilt; Pilt; Pilt; Pilt ; Pilt; Pilt
Pilt Jari-Matti Latvala 2Pilt; Pilt
Pilt Mads Østberg 1Pilt

PiltPrantsusmaa ralli Shakedown tulemused:

1.Dani Sordo Pilt Mini John Cooper Works WRC 02:34,1
2.Jari-Matti Latvala Pilt Ford Fiesta RS WRC 00:00,3
3.Petter Solberg Pilt Ford Fiesta RS WRC +00:00,9
4. Sébastien Loeb Pilt Citroën DS3 WRC +00:01,4
5.Thierry Neuville Pilt Citroën DS3 WRC +00:01,6
6.Mikko Hirvonen Pilt Citroën DS3 WRC +00:03,4
= Nasser Al-Attiyah Pilt Citroën DS3 WRC +00:03,4
8. Mads Østberg Pilt Ford Fiesta RS WRC+00:03,9
9.Jevgeni Novikov Pilt Ford Fiesta RS WRC+00:05,3
10.Ott Tänak Pilt Ford Fiesta RS WRC +00:05,9

Pilt Prantsusmaa ralli järjestus peale SS1:

1.Thierry Neuville Pilt Citroën DS3 WRC 02:44,7
2.Jari-Matti Latvala Pilt Ford Fiesta RS WRC +00:00,8
3.Dani Sordo Pilt Mini John Cooper Works WRC +00:01,3
= Petter Solberg Pilt Ford Fiesta RS WRC +00:01,3
= Mikko Hirvonen Pilt Citroën DS3 WRC +00:01,3
6. Sébastien Chardonnet Pilt Citroën DS3 WRC +00:01,4
7. Sébastien Loeb Pilt Citroën DS3 WRC +00:01,6
8.Ott Tänak Pilt Ford Fiesta RS WRC +00:02,5
9.Jevgeni Novikov Pilt Ford Fiesta RS WRC +00:03,6
10.Chris Atkinson Pilt Mini John Cooper Works WRC +00:04,2

PiltPrantsusmaa ralli esimese võistluspäeva kiiruskatsed SS1-SS8, kokku 149,80 km

Neljapäev 04.10.2012

SS1 Strasbourg 3.63km 17:30

Reede 05.10.2012

SS2 Hohlandsbourg-Firstplan 1 28.67km 10:23
SS3 Vallee de Munster 1 22.16km 11:06
SS4 Soultzeren-Pays Welche 1 19.93km 12:22
SS5 Hohlandsbourg-Firstplan 2 28.67km 14:56
SS6 Vallee de Munster 2 22.16km 15:39
SS7 Soultzeren-Pays Welche 2 19.93km 16:55
SS8 Mulhouse 4.65km 19:35

_________________
Michael Scofield: I Dont tell you where Fibonacci is
Abruzzi: I kneel only to god, But I don't see him here.


06 Okt 2012 08:48
Profiil
Näita postitusi viimasest:  Sorteeri:  
Postita uus teema Vasta teemale  [ 8 postitust ] 

Kõik ajad on UTC + 3 tundi


Kes on online

Kaustajad vaatamas seda foorumit: Pole registreeritud kasutajaid ja 1 külaline


Sa ei saa postitada uusi teemasid siia foorumisse
Sa ei saa vastata teemadele siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada manuseid siin foorumis

Otsi:
Hüppa lehele:  
cron
Powered by phpBB © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.