Re: Eesti autoralli hooaeg 2008
Noorest ja andekast Ott Tänakust sai Markko Märtini uus hoolealuneKuigi Markko Märtini ja Eesti Autospordiliidu ühine tiim läks sügisel hingusele, pole Eesti kuulsaim kihutaja kodusest rallielust kadunud – uue väljakutsena üritab ta tippu aidata 20-aastast Ott Tänakut.
Tänaku ja Märtini teede ristumist võib nimetada juhuste soodsaks kokkulangemiseks. Mõlemal oli üks etapp lõppenud ning vähemalt Tänak ja tema toetajad otsisid jätkamiseks uusi võimalusi. Märtin oli aga oma tiimiga valmis lootustandva rallimehe taustajõududega liituma.
«Tundub, et Markkol on seekordse projekti vastu suur huvi ja ta tahab Tänakuga tegeleda,» märkis aastaid Märtini usaldusisikuks olnud ning koostööprojekti juhiks olev Juss Roden. «Meil on teadmised, Tänakul aga kodukohas Saaremaal palju toetajaid.»
Uus Subaru
«Sügisel otsustasime, et Otil oleks aeg vahetada kaheveoline auto võimsama neliveolise vastu,» rääkis noore rallimehe toetajaid esindav Lembit Soe. «Samas pole meil kellelgi sarnast kogemust. Taipasime, et meie mõistus on otsas ning vajame spetsialisti abi.»
Olukorrast väljapääsu otsiv Tänak saigi Märtiniga jutule ning küsis nõu, kuidas talitada. Edasi arenesid sündmused saarlasele soodsas suunas. Sponsorid ja Märtin kohtusid ning panid paika edasise tegevuskava. Lõplikult said asjad selgeks möödunud kolmapäeval.
Kahel eelmisel hooajal MM Motorspordi värvides sõitnud noored rallimehed pidid tooma meeskonda teatava hulga raha ning tiim kindlustas nad sõiduvahendi, tehnohoolduse ning teadmistega. Tänak peab auto ise muretsema.
«Talvistel võistlustel kasutab ta ühte vanemat Subarut, ent kevadeks peaks valmima uus Subaru N14,» viitas Roden tipptehnika soetamisele. «Auto toorik on olemas, võistlusvalmiks kohendame selle meie töökojas. Tegemist on keerulise ettevõtmisega, võrreldes eelmise põlvkonna Subarutega on seal palju uuendusi.»
Rodeni sõnul pole ränka kohustusekoormat Tänaku õlgadele laotud. «Püüame liikuda samm sammu haaval,» lausus Roden. «Ta peab alles õppima neliveolise ralliautoga hästi sõitma.»
Möödunud laupäeval istus Tänak esimest korda Subaru ralliautosse ning läbis Lõuna-Eesti teedel Märtini näpunäidete järgi hulga testikilomeetreid. Rodeni sõnul jättis noor piloot positiivse mulje.
Tänak käis Märtini juures katsetel ka kaks aastat tagasi, kui rallimees koostas oma esimest meeskonda. Toona valis ta kümmekonna piloodihakatise hulgast välja Martin Rauami ja Rainer Ausi.
Rallisõitja karjäärist loobunud Märtinil on tihe töögraafik. Et olla ühel ajal edukas ärimees, Subaru tehasemeeskonna testisõitja ning kodus noorte juhendaja, tuleb aega täpselt planeerida. Roden kinnitas, et kõik testisõidud kavandatakse lähtuvalt Märtini võimalustest. «Võistluste aega me muidugi valida ei saa,» nentis ta muheledes.
Otsused langetavad Tänaku toetajad ja Märtin ühiselt. «Otsest kokkulepet pole, kuid tundub, et meie seisukohti peetakse oluliseks,» tõdes Roden.
Ühised otsused
Detsembris Postimehega vesteldes ei välistanud Tänak võimalust mõnel välismaisel rallil osaleda. Roden pidas seda siiski ebatõenäoliseks. «Kui Eestis ei suuda konkurente alistada, pole mõtet ka välismaale minna. See on meie kindel seisukoht,» kinnitas ta. «Samas pole Eesti meistriks tõusmine kerge, tiitli ihkajaid on palju.»
Tänak pole ainus, kes algaval hooajal Märtini abi kasutab. «Meie meeskonda kuulub ka Georg Gross. Mullu oli ta kohati päris kiire, püüame tedagi arengus aidata,» lausus Roden. «Sügisel, kui levis uudis, et lõpetame senise meeskonna tegevuse, tuli palju huvitavaid koostööpakkumisi.»
http://www.postimees.ee